پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

در تولیدات بحث رقابت را پیش بگیریم

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، فرماندار رفسنجان در همایش روز استاندارد با تبریک اهفته استاندارد به تلاش گران و کار آفرینان، گفت: استاندارد یکی از مباحث مهم در کشور می باشد و در شهرستان رفسنجان بحث سرمایه گذاری، تولید و اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

وی رفسنجان را یک شهرستان تک محصول برشمرد که پیشرفت قابل توجهی در محصول پسته و کشاورزی دارد و افزود: از سرمایه های موجود و توان شهرستان برای اشتغال، تولید و خلق ثروت استفاده نمائیم.

حمید ملانوری دنیا را دنیای رقابت و عصر علم دانست و خاطر نشان کرد: در تولیدات بحث رقابت را جدی بگیریم زیرا باعث کیفی شدن محصول و رونق بخشیدن بازار تولید می شود.

وی با اشاره به استاندارد کیفیت محصول که با زندگی بشر ارتباط تنگاتنگی دارد افزود: استان کرمان از لحاظ بلایای طبیعی یکی از استان های پرحادثه کشور می باشد و عدم توجه در کیفیت مصالح ساختمانی، مردم را دچار دغدغه و گرفتاری می کند.

فرماندار رفسنجان برنامه ریزی را یکی از مهم ترین مباحث برای کیفی شدن محصولات عنوان کرد و افزود: ضروری ست اداره استاندارد و نهاد های وابسته جهت کیفی سازی محصولات برنامه ریزی و کنترل جدی داشته باشند.

وی افزود: در بازار کسب و کار و تولید رقابتی و با دید وسیع کار کنیم و از جزیره ای عمل کردن پرهیز نمائیم.

ملانوری هفته استاندارد را بهانه ای برای تجلیل از کسانی عنوان کرد که در بحث تولید و سرمایه گذاری تلاش کرده اند و استاندارد ها را رعایت می کنند.

وی توجه به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی برای استفاده از محصولات را مهم دانست و گفت: بالا بردن فرهنگ مردم که مخاطب اصلی محصول هستند و استفاده از کالا و محصول کیفی بهتر ، امر مهمی در استاندارد می باشد.

ملانوری رفسنجان را در کشور اولین اداره استاندارد دانست که در سال ۱۳۴۶ تأسیس و دارای قدمت است و گفت: امیدواریم رفسنجان در کیفی سازی محصولات نیز پیشتاز باشد.

خروج از نسخه موبایل