واکنش‌فرمانده ناجا به تروریستی بودن سانحه

  • شناسه خبر: 48169
واکنش‌فرمانده ناجا به تروریستی بودن سانحه

فرمانده نیروی انتظامی ضمن تشریح جزییات بیشتر از سانحه سقوط هواپیمای ناجا، ارتباط هر نوع عملیاتی تروریستی با این حادثه را تکذیب کرد.

خانه » آخرین اخبار » واکنش‌فرمانده ناجا به تروریستی بودن سانحه
به گزارش خانه خشتی به نقل از ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه مراسم تشییع شهدای غدیر ناجا و در جمع خبرنگاران درباره علت این حادثه خاطرنشان کرد: تیم فنی باید علت را بررسی کند اما در حال حاضر پنج فروند از این نوع هواپیما داریم که تا مشخص شدن نتایج علت سقوط، جز پروازهای آموزشی، پرواز دیگری انجام نخواهند داد.

وی با اشاره به فعالیت تعداد قابل توجهی از این نوع هواپیما در جهان، خاطرنشان کرد: این هواپیما بسیار کم سانحه و ایمن است و خلبان آن نیز خلبان باتجربه‌ای بود، اما عمر بالای این وسایل می‌تواند موجب وقوع حادثه شود که باید دولت در این زمینه کمک کند تا وسایل جدیدی را در اختیار بگیریم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه ناجا وسایل زیادی در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: وسایل پرنده در هواناجا از وسایل موردنیاز ماست و تاکنون خدمات زیادی توسط بالگردهای نیروی انتظامی به شهروندان داده شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته عدد قابل توجهی از وسایل پرنده نیروی انتظامی با حمایت دولت و نیروهای مسلح بازسازی و نوسازی شد، افزود: حدود ۲۰ فروند بالگرد با سن ۱۰ تا ۱۵ سال نیز نوسازی شد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه با بالگردهای قدیمی کارهای آموزشی را انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: از وسایل پرنده سبک هم برای گشت استفاده می‌کنیم البته پرنده‌های دیگری نیز در حال خریداری است.

احمدی‌مقدم با اشاره به نوع هواپیمای سقوط کرده، گفت: این نوع هواپیما بسیار گرانقیمت است و بین ۶ تا ۱۰ میلیون دلار قیمت دارد و از نوع جت ملخی است که برای پرواز در ارتفاع بالا طراحی شده است.

وی با بیان اینکه هواپیمای سانحه دیده نیروی انتظامی استاندارد هواپیماهای بزرگ را دارد، گفت: این هواپیما سال‌ها خدمات زیادی داشته است.

واکنش فرمانده ناجا به فرضیه تروریستی بودن سانحه

رییس پلیس کشور در ادامه به فرضیه احتمال تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیما واکنش نشان داد و افزود: از بقایای هواپیما مشخص است که این هواپیما زده شده یا نه. این فرضیه کاملا مردود است و برخی تلاش می‌کنند با طرح چنین مباحثی تروریست‌ها را قدرتمند جلوه دهند و فضا را ناامن کنند.

احمدی‌مقدم در توضیح بیشتر برای مردود دانستن این فرضیه گفت: هواپیمای ما در ارتفاع ۱۹ هزار پایی در حال پرواز بود اما نوع سلاح‌های قابل حملی که می‌توانست یک هواپیما را بزند نهایتا تا ۱۲ هزار تا بورد دارد بنابراین تاکید می‌کنم که این فرضیه از اساس مردود است.

وی ادامه داد: در این حادثه آتش‌سوزی و انفجار نداشتیم. موتورهای هواپیما به دلیلی که هنوز نمی‌دانیم خاموش شده و متاسفانه این حادثه رخ داده است. شاید اگر روز بود با توجه به بال‌های پهن این هواپیما امکان فرود اضطراری وجود داشت اما در تاریکی شب این اتفاق رخ نداده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه حادثه‌ای رخ بدهد تمام عوامل پشت سر هم قرار می‌گیرد، افزود: در حال حاضر تلاش ما این است که چنین حوادثی تکرار نشود و از وقوع دوباره آنها جلوگیری کنیم.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان هواپیمای ناجا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان