پیش بینی احتمال افزایش قدرت چانه زنی ایران در بغداد!

  • شناسه خبر: 4815
پیش بینی احتمال افزایش قدرت چانه زنی ایران در بغداد!

به گزارش “خانه خشتی” : صاحب نظران بخش «خانه ایران» در سازمان سیا براین باورند که مذاکرات پس از دور دوم در برابرایران سخت تر خواهد بود .چرا که مشارکت دوباره مردم ایران این کشور را در جایگاه بالاتری با کارتهای سیاسی بیشتری قرار خواهد داد. دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران در حالی […]

خانه » آخرین اخبار » پیش بینی احتمال افزایش قدرت چانه زنی ایران در بغداد!

به گزارش “خانه خشتی” : صاحب نظران بخش «خانه ایران» در سازمان سیا براین باورند که مذاکرات پس از دور دوم در برابرایران سخت تر خواهد بود .چرا که مشارکت دوباره مردم ایران این کشور را در جایگاه بالاتری با کارتهای سیاسی بیشتری قرار خواهد داد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران در حالی قرار است که در جمعه این هفته یعنی ۱۵اردیبهشت برگزار شود که دور قبلی انتخابات براساس آماررسمی با مشارکت ۶۳ درصدی ایرانیها همراه بوده است که به تعبیر بسیاری از کارشناسان این رقم،عددی منحصر به فرد در مشارکتهای سیاسی محسوب می شود.

دراین بین براساس مسائلی که پس از این مشارکت رخ داد و واکنشهایی که دولتهای غربی به این مشارکت داشتند باید به این مسئله اشاره داشت که غرب پس از انتخابات رویکردهای خود در مقابل ایران را به شدت تغییرداد وحتی برخی از صاحب نظران عقب نشینی قابل توجه غرب در مذاکرات هسته ای را ناشی از مشارکت مردم ایران در انتخابات مجلس می دانند.

این وضعیت در حالی پس از دور اول انتخابات رقم خورده که باراک اوباما که تا پیش از انتخابات از گزینه نظامی درباره ایران سخن می گفت ،پس از انتخابات مجلس از عدم وجود گزینه نظامی درباره ایران سخن به میان آورد وبه طور کلی هر گونه احتمال حمله نظامی به ایران را رد  شده دانست.

از طرف دیگر ایهود باراک از مقامات ارشد اسرائیل هم پس از این مشارکت قابل توجه به پیروی اسرائیل از خط ومشی آمریکا درباره ایران اشاره داشت صراحتا براین موضوع تاکید دارد که اسرائیل هیچ برنامه ای برای بحث نظامی درباره ایران ندارد.

این صحبتها وتناقض آنها پس از برگزاری انتخابات درایران به شکل قابل توجهی تحلیل گران را به این واداشت که برنقش مشارکت مردم ایران به عنوان فاکتور اساسی در تغییر این رویکرد تاکید کنند.

برهمین اساس از قرار معلوم دور اول انتخابات به یک مانور سیاسی تمام عیار برای ایران تبدیل شده ومقامات جمهوری اسلامی ایران در پی برگزاری دور دوم هستند.دراین بین با توجه به مجموع شرایط ،به نظر می رسد که در صورت مشارکت گسترده مردم، غرب در مذاکرات بغداد هم باید امتیازات بیشتری را به ایران بدهد.کارشناسان ارشد بین الملل این امتیاز دهی را به دلیل احتمال حضور دوباره مردم ایران پیش بینی می کنند وحتی برخی از صاحب نظران بخش «خانه ایران» در سازمان سیا براین باورند که مذاکرات پس از دور دوم در برابر سخت تر خواهد بود .چرا که مشارکت دوباره مردم ایران این کشور را در جایگاه بالاتری با کارتهای سیاسی بیشتری قرار می دهد.همچنین با توجه به مسائل پیش رو نباید از این مسئله غافل شد که قدرت چانه زنی ایران که به واسطه انتخابات قبلی در مذاکرات استانبول بالا رفته بود با برگزاری دور بعدی انتخابات مجلس افزایش خواهد یافت.

در همین راستا وبا توجه به شواهد معلوم، به نظر می رسد این بار هم مردم ایران در انتخابات حضور قابل توجهی  داشته باشند که این مسئله فضای بیشتری را برای مانور سیاسی ایران در مقابل با غرب به وجود خواهد آورد.

از سوی دیگر براساس همین فضاست که کارشناسان ارشد وتحلیل گران غربی برای جلوگیری از مشارکت دوباره مردم ایران برنامه های خاصی را تدارک دیده اند،برنامه هایی که به احتمال زیاد در چند روز آینده شاهده اجرای آنها درفضای رسانه های غربی خواهیم بود.

برچسب ها:
پیش بینی احتمال افزایش قدرت چانه زنی ایران در بغداد!
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان