خاطره سید محمد حسین طباطبایی در دیدار با رهبری در:

گفتگوی اختصاصی خانه خشتی با نابغه ای که در ۷ سالگی به درجه دکتری رسید

  • شناسه خبر: 48041
گفتگوی اختصاصی خانه خشتی با نابغه ای که در ۷ سالگی به درجه دکتری رسید

حضور در خانواده ای قرآنی و توجه و پیگیری پدر و مادرش همراه با استعداد ذاتی که خداوند به او عطا نمود، معجزه قرآن را در تمام دنیا گسترانید؛ تا جایی که که به نابغه قرن شهرت یافت.

خانه » آخرین اخبار » گفتگوی اختصاصی خانه خشتی با نابغه ای که در ۷ سالگی به درجه دکتری رسید

به گزارش “خانه خشتی“، دکتر سید محمد حسین طباطبایی کودک محبوبی که ۱۹ سال پیش در تلویزیون ایران دیدیم، اکنون یکی از بزرگ ترین قرآن پژوهان و موسسین جامعه القرآن کریم است که در دامان او و پدرش، قرآن آموزان بسیاری تربیت شده اند.

وی که به گفته پدرش در دو سالگی جزء سی ام قرآن را حفظ کرد و در ۴ سالگی به یادگیری بوستان و گلستان سعدی پرداخت، در ۵ سالگی موفق به حفظ کامل قرآن شد و در ۷ سالگی توانست به درجه دکتری برسد.

تلاش سه ساله پدر نتیجه داد

سید محمد حسین طباطبایی همه این اتفاقات خوب را لطف خدا می داند و می گوید: همراهی پدرم در موفقیت من نقش بسزایی داشت، به طوری که ایشان سه سال وقت گذاشت و قرآن را به من آموزش داد؛ در واقع ایشان مبدع حفظ قرآن با روش اشاره هستند که این اشاره با اشاره ای که کر و لال ها به کار می برند، متفاوت است و به دلیل اینکه در این اشاره کلمات عربی به فارسی ترجمه می شد، همزمان توانستم معانی را نیز حفظ کنم.

در یادگیری دروس حوزه نیز همراهی پدرم بسیار مؤثر بود، من در ده سالگی وارد حوزه شدم و پدرم نیز در کنارم در مباحث درسی شرکت می کردند.

در حال حاضر برای انجام فعالیت های قرآنی و گسترش مراکز قرآنی با هم هستیم و در مسافرت ها و بازدیدها با یکدیگر سفر می کنیم.

دیدار با مقام معظم رهبری و اجرای اولین برنامه قرآنی در حضور ایشان

سید محمد حسین طباطبایی از اولین اجرای برنامه قرآنی خود مقابل حضرت آیت الله خامنه ای یاد می کند و می گوید: از همان سن کم به دیدار مقام معظم رهبری می رفتم، اولین اجرای برنامه قرآنی من نیز در همان دیدار اول با ایشان اتفاق افتاد.

مقام معظم رهبری پیوسته مرا به ادامه محفوظات و دروس سفارش می کردند و به تشکیل مؤسسه سفارش زیادی داشتند و به تربیت افراد قرآنی تأکید می کردند؛ تا جایی که تشویق های مستمر ایشان منجر به تأسیس مؤسسه جامعه القرآن کریم شد.

دکتر سید محمد حسین طباطبایی

آوازه کوچکترین پسر ایرانی حافظ قرآن در تمام دنیا پیچید

در ۵ سالگی موفق شدم برنامه های مختلفی را در داخل و خارج کشور اجرا کنم، آغاز برنامه های من در خارج کشور به عربستان بود، در سفر به بوسنی هرزگوین دیپلم افتخار علوم قرآنی را دریافت نمودم و در سفر به انگلیس موفق به اخذ دکترای افتخاری علوم قرآنی شدم.

سفرهای مختلفی به کشورهای آفریقایی و عربی نیز داشتم.

نابغه ۵ ساله قرن، وزیر کشور عربستان را به زانو درآورد

در جلسه خصوصی با وزیر کشور عربستان، با توجه به اینکه آن ها به تبرک جستن اعتقادی نداشتند و حتی دست زدن به ضریح را شرک می دانستند، برای پذیرایی قهوه آوردند، من مقداری از آن را نوشیدم و فنجان را بر روی میز قرار دادم، در کمال تعجب مشاهده کردم که وزیر کشور باقی مانده قهوه مرا به نیت استشفا میل نمود که این امر نشان از پای بند نبودن آن ها به اعتقادات دروغین شان داشت.

با درخواست دکترای ۷ ساله ایرانی، هواپیمای ۴۰۰ نفر از حجاج ایرانی به سرزمین مکه به پرواز درآمد

در همان دیدار پس از اینکه هدایایی را به رسم یادبود به ما اعطا کردند، از من خواستند درخواستی داشته باشم، من نیز با توجه به اینکه چندی قبل در جریان توقف هواپیمای ایرانی برای سفر به عربستان بودم، همان را به عنوان درخواست مطرح نمودم و ایشان نیز به سرعت دستور پرواز را صادر و درخواست مرا عملی کردند.

برای بسیاری از مقامات رسیدن به این درجه از علم قرآنی جای تعجب داشت، و تصور نمی کردند یک کودک ایرانی که زبانش پارسی است، بتواند به قرآن مسلط شود و به حفظ قرآن روی بیاورد.

سید محمد طباطبایی در گفت و گو با خانه خشتی

حضور حافظ ۵ ساله قرآن در استودیوی بی بی سی تعجب دنیا را برانگیخت

حجت الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی نیز نقل می کند: هنگامی که خبر حفظ کامل قرآن توسط سید محمد حسین در نقاط مختلف دنیا پیچید، بی بی سی از ما دعوت کرد تا از نزدیک شاهد این رخداد باشند، چرا که آن ها تصور می کردند این خبر دروغی بیش نیست؛ پس از اینکه به آنجا سفر کردیم و در استودیو حاضر شدیم، از محمد حسین خواستند در فاصله ۱۰۰ متری بایستد و از دور آیات مد نظر آنان را از حفظ بخواند، وقتی شاهد روانخوانی قرآن کریم توسط محمدحسین بودند، متعجب شدند که چگونه این خردسال تنها با یک اشاره دست من به آیات قرآن پی می برد و می تواند آن را قرائت کند.

وی همچنین خاطر نشان می کند: فعالیت های قرآنی خوبی در رفسنجان آغاز شده است ولی هنوز جای کار دارد و باید گسترش یابد. هم اکنون ۷ شعبه جامعه القرآن در این شهرستان وجود دارد و مرکز پیش دبستانی نیز احداث شده است و به زودی شاهد تأسیس مراکز دیگری خواهیم بود.

گفتگو از: بهناز شریفی

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان نابغه ای که در 7 سالگی به درجه دکتری رسید
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان