ژله های رنگارنگ یکی از بدترین مواد برای خوردن می باشد

  • شناسه خبر: 47866
ژله های رنگارنگ یکی از بدترین مواد برای خوردن می باشد

آیا می دانید که ژله، پاستیل و مواد ژلاتینی باعث ایجاد اختلال در هضم می گردند!

خانه » آخرین اخبار » ژله های رنگارنگ یکی از بدترین مواد برای خوردن می باشد

به گزارش “خانه خشتی” ،  حسین روازاده دکترای طب اسلامی گفت:یکی از دسرهایی که در سفره های مهمانی ها و مراسم مختلف به چشم می خورد ژله های رنگارنگ با طعم های مختلف می باشد.
ژله های رنگارنگ با طعم موز، پرتقال، توت فرنگی، آناناس، انار و … که از مواد شیمیایی و ژلاتین تهیه شده اند یکی از بدترین مواد برای خوردن می باشد چرا که نه تنها شکر، مواد شیمیایی و اسانس های بکار رفته در آن سودازا بوده و برای بدن ضرر دارند، بلکه باید بدانید مواد ژلاتینی برای معده بسیار مضر هستند، حتی اگر طبیعی هم درست شده باشد، باز طبع بلغمی آن برای هضم مشکل ایجاد می کند.
امروزه در کنار انواع چیپس ها و پفک ها یکی از جذاب ترین تنقلات برای بچه ها، پاستیل است، خوراکی نرم و چسبنده ای که در اشکال مختلف و با رنگ های گوناگون تولید می شود.

متاسفانه با این که بسیاری از خانواده ها در مورد محتویات این خوراکی اطلاعات کافی ندارند، پاستیل را در تقریباً در هر فروشگاه مواد غذایی می توان پیدا کرد و در سبد خرید بسیاری از افراد دیده می شود.
طعم دهنده ها، رنگ های خوراکی، شکر، شربت گلوکز و ژلاتین موادی هستند که در ساخته شدن پاستیل به کار می روند.
ژلاتینی که در ساخت ژله و پاستیل‌ها استفاده می‌شود از استخوان گاو و یا خوک به دست می‌آید.

در ساخت پاستیل از پودر استخوان استفاده می‌شود که به شکلات حالت ژله‌ مانندی می‌دهد و هنگام خوردن در دهان آب می‌شود و بسیار چسبناک است. در مورد پاستیل ها این باور وجود دارد که ژلاتین استفاده شده در این خوراکی خاصیت غضروف سازی دارد و برای استخوان ها مفید است، در حالی که این تصور اشتباه است و صحت ندارد.
متخصصان تغذیه می گویند، پاستیل و ژله فاقد هر گونه کالری است اما در سال های اخیر برخی از کارخانه ها به آن ها ویتامین c و مولتی ویتامین اضافه کرده اند که چون شیمیایی هستند، ضرر آن را بیشتر  می کند و به اصطلاح گل بود و به سبزه نیز آراسته شد.
از مضرات پاستیل می توان به افزایش پوسیدگی دندان، وجود پریون ها (پروتئین های بیماری زا) در برخی از انواع ژلاتین (که سبب تخریب مغز و نخاع می شود)، و انتقال بیماری از گاو به انسان (در صورتی که ژلاتین استخراج شده به طور صحیح فن آوری نشود) اشاره کرد.
لذا همان گونه که قبلاً سفارش کرده ایم، مجدداً توصیه می کنیم کلاً مصرف مواد کارخانه ای ممنوع است.
شما می توانید مواد خوراکی مناسبی تهیه و جایگزین این خوراکی های ناسالم که سلامتی خود و خانواده تان را به خطر می اندازد، کنید، به طور مثال شما می توانید انگشت پیچ تهیه کنید و خود و کودکانتان میل کنید. برای این کار یک کیلو آب میوه درست کنید و به مقدار نصف آن با عسل مخلوط کنید و بگذارید در ظرف مسی با شعله کم بجوشد تا آن آب تمام شود و بگذارید تا خنک شود که به آن، انگشت پیچ می گویند یعنی دور انگشت آن را می پیچند و میل می کنند.

منبع / سایت دکتر روازاده

انتهای پیام /

برچسب ها:
اخبار رفسنجان پاستیل خانه خشتی رفسنجان ژله هضم غذا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان