دوربین خانه خشتی در همایش “شهر دوستدار سالمندان”

  • شناسه خبر: 47745
دوربین خانه خشتی در همایش “شهر دوستدار سالمندان”

به مناسبت روز سالمند همایش “شهر دوستدار سالمندان” با حضور جمعی از سالمندان و به همت بهزیستی و همکاری شهرداری و معاونت بهداشتی رفسنجان در محل پارک جوان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » دوربین خانه خشتی در همایش “شهر دوستدار سالمندان”

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی“، علی ریاحی معاون مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در همایش “شهر دوستدار سالمندان” ، سالمندان را به سه گروه جوان(سنین بین ۶۰ و ۷۵ سال)، میانسال(سنین بین ۷۵و ۹۰ سال) و کهنسال(سنین بالای ۹۰ سال) تقسیم کرد و گفت: با بالارفتن سن و به دنیال آن افزایش آسیب پذیری، بدن نیاز به مراقبت بیشتری پیدا می کند.

وی راه چاره برای جلوگیری از آسیب های دوران سالمندی را قبل از رسیدن به این سن دانست و افزود: ورزش، تغذیه مناسب و روحیه خوب دردوران قبل از ۶۰ سالگی می تواند موجب جوان ماندن روحیه سالمند شود.

ریاحی داشتن تغذیه سالم را یکی از مواردی برشمرد که از سوی سالمند باید رعایت شود و بیان داشت: رفتن به سمت تغذیه گیاهی، استفاده از گوشت سفید به جای گوشت قرمز و استفاده ی به اندازه از روغن های گیاهی می تواند دراین امر موثر باشد.

همایش شهر دوستدار سالمندان-رفسنجان،خانه خشتی (5)

وی سیگار کشیدن را یکی از موارد مضر برای سالمند دانست و توصیه کرد: دوران سالمندی می تواند موقعیتی باشد که فرد سالمند عادت های غلط خود از جمله سیگار کشیدن را ترک کند.

معاون مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ورزش را یکی از با اهمیت ترین کارهای یی یرشمرد که یک فرد سالمند بری تندرستی بیشتر خود می تواند انجام دهد و افزود: از مکان های تفریحی و ورزشی شهر استفاده ببرید و حداقل نیم ساعت در روز را به ورزش و تقویت عضلاتتان بپردازید.

ریاحی خاطر نشان کرد: کم خوابی یکی از موارد دیگری است که می تواند به سراغ سالمنادان بیاید اما باید مراقب باشید تا خودسرانه و بدون تجویز پزشک دارو مصرف نکنید.

وی خواب سنگین میان روز و استفاه از مواد غذایی که از خوابیدن آرام جلوگیری می کنند از جمله چای و قهوه را از دلایل عدم داشتن خواب راحت در هنگام شب برشمرد و توصیه کرد: استفاده از مواد غذایی خواب آور همچون دوغ ، ماست وشیر و یا یک دوش آب ولرم در ساعات پایانی شب می تواند برای داشتن یک خواب راحت در شب به سالمند کمک نماید.

همایش شهر دوستدار سالمندان-رفسنجان،خانه خشتی (2) همایش شهر دوستدار سالمندان-رفسنجان،خانه خشتی (4) همایش شهر دوستدار سالمندان-رفسنجان،خانه خشتی همایش شهر دوستدار سالمندان-رفسنجان،خانه خشتی (2) همایش شهر دوستدار سالمندان-رفسنجان،خانه خشتی (3) همایش شهر دوستدار سالمندان-رفسنجان،خانه خشتی (5) همایش شهر دوستدار سالمندان-رفسنجان،خانه خشتی همایش شهر دوستدار سالمندان-رفسنجان،خانه خشتی (4) همایش شهر دوستدار سالمندان-رفسنجان،خانه خشتی (6)

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان همایش شهر دوستدار سالمندان-رفسنجان،خانه خشتی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان