پیشکسوت سازمان آتش نشانی در گفتگو با خبرنگار "خانه خشتی":

ایمنی و آتش نشانی نیازمند اطلاع رسانی است

  • شناسه خبر: 47261
ایمنی و آتش نشانی نیازمند اطلاع رسانی است

محمد جعفریان با تأکید به مهارت یک آتش نشان در کنار تمرین و ممارست، افزود: ورزش جزء قوانین و برنامه های آتش نشانی است و نیروها باید با آموزش و کار گروهی خدمت رسانی کنند.

خانه » آخرین اخبار » ایمنی و آتش نشانی نیازمند اطلاع رسانی است

به گزارش “خانه خشتی”، بمناسبت هفته آتش نشانی و ایمنی، خبرنگار ما با یکی از پیشکسوتان سازمان آتش نشانی رفسنجان گفت و گو کرد.

محمد جعفریان (“پرکوک” که نام قدیمی وی می باشد) یکی از پیشکسوتان این سازمان است که از سال ۱۳۶۱ کار خود را آغاز نمود و با گذراندن ۱۸۰۰ ساعت دوره آموزشی آتش نشانی، در این سازمان خدمت کرد.

وی با بیان خاطرات شیرین و تلخ خود در این سازمان، گفت: نجات جان انسان ها و دیدن سلامتی آنها باعث خوشحالی و آسیب و فوت هر انسان بر اثر حادثه باعث ناراحتی من می گشت.

محمد جعفریان افزود: آن زمان در سازمان آتش نشانی کتاب هایی منتشر می شد که متن فارسی کمتر بود و آتش نشان ها در برگزاری دوره ها با مشکلاتی روبرو می شدند و به علت کمبود نیروی انسانی و هزینه های بالا نمی توانستند آتش نشان را به آن دوره ها اعزام کنند.

وی علت موفقیتش را پشتکار و تلاش بسیار عنوان کرد و افزود: از سال ۱۹۹۶ میلادی کتاب های انگلیسی که در ارتباط با آتش نشانی بود از آمریکا خریداری کردم و به دلیل محدودیت ارتباطی، منابع کم و به دلیل علاقه ای که به زبان انگلیسی داشتم دوره های زبان را گذراندم.

جعفریان با اشاره به کتاب های علمی و عملیاتی در آن زمان، خاطر نشان کرد: کتاب های انگلیسی را بصورت جزوه آماده کردم اما هنوز چاپ نشده و به دنبال انتشارات و چاپ آنها می باشم.

وی با تأکید به مهارت یک آتش نشان در کنار تمرین و ممارست، افزود: ورزش جزء قوانین و برنامه های آتش نشانی است و نیروها باید با آموزش و کار گروهی خدمت رسانی کنند.

وی یکی از اصول کار آتش نشانی را سرعت عمل عنوان کرد و در ادامه گفت: یک مدیر با گرفتن اطلاعات از یک متخصص مدیر می شود.

جعفریان از جوان ترین فرد در سازمان آتش نشانی که ۳۰ ساله و مسن ترین آن ۵۰ ساله است نام برد و تصریح کرد: در دنیا ماشین آتش نشانی ماشین اختصاصی است و تجهیزات آن بسیار گران قیمت است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما خاطر نشان کرد: اگر به عقب برگردم همین شغل را ادامه می دهم.

جعفریان افزود: آن زمان به فکر آتش نشانی نبودم و چون در رفسنجان مکانیک دیزل نبود، به این شغل روی آوردم و رشته های دیگری از جمله تجهیزات حفاظت فردی، آمار و اطلاعات و بازرسی فنی به من پیشنهاد شد و در این زمینه کار کردم.

توصیه من به مردم رفسنجان این است که با یادگیری و رعایت ایمن بودن در حوادث و آتش سوزی در هر رشته ایمنی، خود را در امان نگه دارند و در ارتباط با هر شغل و حرفه ای خود را در برابر خطرات حفظ نمایند.

ایمنی و آتش نشانی نیازمند اطلاع رسانی است، اگر اطلاع رسانی به خوبی انجام شود حوادث کاهش می یابد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان سازمان آتش نشانی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان