فرماندار رفسنجان:

توجه به صنعت توریسم و گردشگری، از ارزشمندترین منابع توسعه و تولید ثروت در رفسنجان است

  • شناسه خبر: 47123
توجه به صنعت توریسم و گردشگری، از ارزشمندترین منابع توسعه و تولید ثروت در رفسنجان است

حمید ملانوری گفت: شهرستان رفسنجان از جهت دارا بودن مناطق گردشگری و آثار تاریخی جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

خانه » آخرین اخبار » توجه به صنعت توریسم و گردشگری، از ارزشمندترین منابع توسعه و تولید ثروت در رفسنجان است

به گزارش “خانه خشتی”، فرماندار رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما، توجه به صنعت توریسم و گردشگری به عنوان ارزشمندترین منابع توسعه و تولید ثروت را بسیار با اهمیت دانست و گفت: شهرستان رفسنجان از جهت دارا بودن مناطق گردشگری و آثار تاریخی جایگاه بسیار ارزشمندی دارد.

وی اظهار داشت: وجود مناطق تفریحی و گردشگری داوران، خنامان، سرچشمه، دره در، دره رنج، دره علی آباد راگه و غار میرزا نمونه آن هاست.

حمید ملانوری افزود: آثار تاریخی بزرگی چون مجموعه حاج آقا علی، حرم های امامزادگان، بادگیرها، قلعه ها، کاروانسرا ها و سایر مناطق تاریخی در رفسنجان زمینه مناسبی را برای استفاده از صنعت توریسم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهرستان رفسنجان، ادامه داد: رفسنجان در مسیر ترانزیتی کشور قرار دارد و دارای راه آهن و فرودگاه هستیم که این امر می طلبد با برنامه ریزی و به کارگیری توانایی خود، مقدمات لازم برای جذب توریسم را فراهم کنیم.

فرماندار رفسنجان به اجرای سه طرح گردشگری در رفسنجان اشاره کرد و گفت: دره علی آباد راگه، منطقه گردشگری اوراف و مجتمع تفریحی گردشگری اسلام آباد و سایر طرح های منطقه اودرج و خنامان و داوران از جمله طرح های گردشگری شهرستان می باشند.

وی از تلاش میراث فرهنگی برای بازسازی بزرگ ترین خانه خشتی جهان در رفسنجان تقدیر کرد و افزود: بخشی از این مجموعه بازسازی شده و در تلاشیم در قالب مشارکت بخش خصوصی، آن را تکمیل کنیم.

ملانوری مشارکت جدی مردم در اجرای پروژه ها را خواستار شد و ادامه داد: از توانمندان و علاقمندان می خواهیم تا با سرمایه گذاری و تولید ثروت ضمن بهره گیری از این امکانات، در کلیه برنامه ها ورود پیدا کنند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اسلام آباد اوراف توریسم خانه خشتی خنامان داوران دره در دره رنج گردشگری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان