پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

درآمد حاصل از پسته برای آبادانی شهرستان صرف شود

به گزارش “خانه خشتی”، حمید ملانوری در همایش مدیریت آب با اشاره به وجود ۱۱۸۵ حلقه چاه در رفسنجان گفت: از این تعداد، ۲۱ حلقه برای آب شرب شهری و بیش از هزار حلقه نیز در بخش کشاورزی استفاده می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ۱۱۳ حلقه چاه غیر مجاز در رفسنجان وجود دارد که ۴۷ تای آن فعال است.

فرماندار رفسنجان کاهش بارندگی را در افت سالیانه آب مؤثر دانست و گفت: افت سالیانه آب در رفسنجان ۷۵ سانتی متر می باشد و در سال ۹۰-۸۹ نیز به دلیل خاموشی چاه ها با افت سطح آب مواجه شدیم.

امام جمعه رفسنجان نیز از آب به عنوان حیاتی ترین مسئله در رفسنجان یاد کرد و گفت: اگر همراهی مردم در انتقال آب به رفسنجان ایجاد شود، در بخش های کشاورزی و شرب بسیاری مشکلات مرتفع می شود.

حجت الاسلام رمضانی پور اسراف های بی جا و مصرف بی رویه آب را از عوامل ناسپاسی خداوند دانست و گفت: نعمتی که خداوند در اختیار بنده اش قرار می دهد، برای ماندن است، نه از دست دادن؛ که باید شکرگزار آن بود.

وی افزود: باید همگی در این بحث ورود یابیم و به نحوه مصرف توجه کنیم.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به وظیفه سنگین مسئولین، شوراها و دهیاران در الگوسازی مصرف، اظهار داشت: امسال سال نسبتاً زراعی خوبی است و برکت الهی نصیب مردم گشته و امیدواریم سرمایه حاصل از این نعمت، برای آبادانی شهر و روستا صرف شود تا شاهد پیشرفت همه جانبه شهرستان باشیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز با اشاره به حضور وزیر نیرو در رفسنجان گفت: جلسه مهمی با حضور وزیر نیرو با موضوع مدیریت بحران آب در روز پنج شنبه ۲۷ شهریور ماه برگزار و وضعیت آب در آن بررسی خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل