درآمد حاصل از پسته برای آبادانی شهرستان صرف شود

  • شناسه خبر: 46349
درآمد حاصل از پسته برای آبادانی شهرستان صرف شود

امام جمعه رفسنجان گفت: امسال سال نسبتاً زراعی خوبی است و برکت الهی نصیب مردم گشته و امیدواریم سرمایه حاصل از این نعمت، برای آبادانی شهر و روستا صرف شود تا شاهد پیشرفت همه جانبه شهرستان باشیم.

خانه » آخرین اخبار » درآمد حاصل از پسته برای آبادانی شهرستان صرف شود

به گزارش “خانه خشتی”، حمید ملانوری در همایش مدیریت آب با اشاره به وجود ۱۱۸۵ حلقه چاه در رفسنجان گفت: از این تعداد، ۲۱ حلقه برای آب شرب شهری و بیش از هزار حلقه نیز در بخش کشاورزی استفاده می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ۱۱۳ حلقه چاه غیر مجاز در رفسنجان وجود دارد که ۴۷ تای آن فعال است.

فرماندار رفسنجان کاهش بارندگی را در افت سالیانه آب مؤثر دانست و گفت: افت سالیانه آب در رفسنجان ۷۵ سانتی متر می باشد و در سال ۹۰-۸۹ نیز به دلیل خاموشی چاه ها با افت سطح آب مواجه شدیم.

امام جمعه رفسنجان نیز از آب به عنوان حیاتی ترین مسئله در رفسنجان یاد کرد و گفت: اگر همراهی مردم در انتقال آب به رفسنجان ایجاد شود، در بخش های کشاورزی و شرب بسیاری مشکلات مرتفع می شود.

حجت الاسلام رمضانی پور اسراف های بی جا و مصرف بی رویه آب را از عوامل ناسپاسی خداوند دانست و گفت: نعمتی که خداوند در اختیار بنده اش قرار می دهد، برای ماندن است، نه از دست دادن؛ که باید شکرگزار آن بود.

وی افزود: باید همگی در این بحث ورود یابیم و به نحوه مصرف توجه کنیم.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به وظیفه سنگین مسئولین، شوراها و دهیاران در الگوسازی مصرف، اظهار داشت: امسال سال نسبتاً زراعی خوبی است و برکت الهی نصیب مردم گشته و امیدواریم سرمایه حاصل از این نعمت، برای آبادانی شهر و روستا صرف شود تا شاهد پیشرفت همه جانبه شهرستان باشیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز با اشاره به حضور وزیر نیرو در رفسنجان گفت: جلسه مهمی با حضور وزیر نیرو با موضوع مدیریت بحران آب در روز پنج شنبه ۲۷ شهریور ماه برگزار و وضعیت آب در آن بررسی خواهد شد.

برچسب ها:
آب رفسنجان اخبار رفسنجان استان کرمان بحران آب پسته خانه خشتی کشاورزان وزیر نیرو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان