پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

اجرای طرح هم کد سازی از ۲۶ شهریور در کرمان آغاز می شود

به گزارش خانه خشتی به نقل از ایرنا، محمد دوست محمدی در جمع خبرنگاران، افزود: پس از اجرای طرح ملی هم کدسازی کد ۰۳۴ به استان کرمان اختصاص داده شده است.

وی با بیان این که این طرح مصوبه دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است تصریح کرد: بیش از نیمی از استان های کشور طرح ملی هم کد سازی را اجرا کرده اند و تا شش ماه دوم در مابقی استان ها نیز اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: ایجاد ارتباط آسانتر مردم با تلفن ثابت و ارایه تسهیلات جدید توسط تلفن ثابت از اهداف اجرای طرح هم کدسازی است.

دوست محمدی گفت: با اجرای طرح هم کد سازی شاهد یک جهش در زمینه ارایه خدمات بیشتر از طریق تلفن ثابت خواهیم بود و ساده سازی شبکه تلفن ثابت نیز از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی تصریح کرد: در شهرستان های کرمان، رفسنجان، انار، شهربابک، کوهبنان و بردسیر عدد سه و مابقی شهرستان های استان عدد چهار به اول شماره های تلفن ثابت اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه شماره های مشابهی در پی حدف کد داریم لذا باید در شماره ها هم تغییراتی را ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان گفت: در شهر کرمان به غیر از اضافه شدن عدد سه تغییر دیگری در شماره تلفن های ثابت نخواهیم داشت اما در دیگر شهرستان ها و روستاها تغییراتی از یک رقم تا چهار رقم خواهیم داشت که در این زمینه اطلاع رسانی شده است.

وی بیان کرد: تغییر دوم حذف همه کدهای بین شهری استان است که پس از اجرای طرح کد ۰۳۴ برای استان کرمان انتخاب و سایر کدها حذف خواهد شد.

دوست محمدی تصریح کرد: پس از اجرای طرح تعرفه هر دقیقه تلفن بین شهری ۳۰ ریال و بین استانی ۳۳۰ ریال خواهد بود که در این زمینه نسبت به گذشته کاهش چشمگیر هزینه ای خواهیم داشت.

وی گفت: با اجرای این طرح در سطح کشور نیز از نظر تعرفه نرخ یکسانی را خواهیم داشت.

دوست محمدی گفت: برای اطلاع رسانی سامانه ۶۰ ۶۰ فراهم شده که با وارد کردن شماره قبلی توسط این سامانه می توان از شماره جدید خود مطلع شد و علاوه بر این راه های دیگری هم برای اطلاع رسانی دیده شده است.

وی افزود: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۳۰ هم طراحی اما هنوز فعال سازی نشده است و مردم می توانند از طریق تلفن همراه با ارسال شماره قبلی خود از تلفن جدید مطلع شوند.

وی خاطرنشان کرد: سعی شده تا در اجرای این طرح با کمترین قطعی تلفن مواجه باشیم و شماره های ضروری هم در این طرح تغییر نخواهند کرد.

خروج از نسخه موبایل