رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان:

موفقیت اولین زن مسلمان ایرانی بزرگترین افتخار جامعه ریاضی کشور

  • شناسه خبر: 45884
موفقیت اولین زن مسلمان ایرانی بزرگترین افتخار جامعه ریاضی کشور

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان گفت: کسب جایزه فیلدز توسط مریم میرزاخانی اولین زن مسلمان ایرانی بزرگترین افتخار جامعه ریاضی کشور است.

خانه » آخرین اخبار » موفقیت اولین زن مسلمان ایرانی بزرگترین افتخار جامعه ریاضی کشور

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، محمد علی دهقان رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان در پنجمین همایش آنالیز عددی و کاربردهای آن، ضمن اشاره به محصولات انسانی و کشاورزی رفسنجان به عنوان شاخص های بارز شهرستان اظهار داشت: طی ۲۳ سال گذشته این دانشگاه توقف نداشته و همیشه مدیرانی با توان داشته است.

وی ضمن بیان موفقیت های بزرگ انجمن ریاضی در سال گذشته که نصیب جامعه ریاضی کشور شده است افزود: کسب جایزه فیلدز توسط مریم میرزاخانی اولین زن مسلمان ایرانی بزرگترین افتخار جامعه ریاضی کشور است.

دهقان تصریح کرد: این جایزه یکی از معتبرترین جایزه ریاضی است که هم سطح جایزه نوبل شناخته شده و میرزاخانی عضو هیئت تحریریه بولتن انجمن ریاضی ایران است.

وی ارتقا از گروه سه به گروه چهار در اتحادیه بین اللمللی ریاضی را یکی دیگر از موفقیت های انجمن ریاضی ایران دانست و افزود: با وجود جایزه فیلس ما قابلیت ارتقا به رتبه ۵ را داریم.

دهقان خاطر نشان کرد: ۱۰ کشور در دنیا در گروه ۵ و ۱۰ کشور در دنیا در گروه ۴ قرار گرفته که دانشگاه ولیعصر جز گروه ۴ می باشد.

IMG_7263

وی تصریح کرد: تا به امروز تلاش ما بر این بود که خانه ای در تهران برای انجمن ریاضی خریداری کنیم که این کار نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان بیان داشت: با توجه به جوان بودن گروه ریاضی این دانشگاه تاکنون چند کنفرانس و سمینار در این دانشگاه برگزار شده که سمینار جبر خطی برای اولین بار از جمله آنهاست.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری دهمین سمینار آنالیز کشور وچهل و دومین کنفرانس ریاضی کشور در ۳ سال گذشته نیز توسط انجمن ریاضی در رفسنجان برگزار شده است.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان پنجمین همایش آنالیز عددی خانه خشتی رفسنجان موفقیت اولین زن مسلمان ایرانی بزرگترین افتخار جامعه ریاضی کشور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان