گفتگوی اختصاصی با حجت الاسلام جواد خاکزاد

۹۰ درصد مردم شهر رفسنجان ریزه خور سفره آقا امام رضا (ع) هستند

  • شناسه خبر: 45788
۹۰ درصد مردم شهر رفسنجان ریزه خور سفره آقا امام رضا (ع) هستند

۹۰ درصد مردم شهر رفسنجان ریزه خور سفره آقا امام رضا (ع) هستند و این نعمت به هر شهری داده نشده است.

خانه » آخرین اخبار » ۹۰ درصد مردم شهر رفسنجان ریزه خور سفره آقا امام رضا (ع) هستند

به گزارش “خانه خشتی”، کاروان «دین، نشاط، زندگی» پیام دین اسلام را از شهری به شهر دیگر می رساند؛ گروه ۷ نفره ای از طلاب که پیرو سخن مقام معظم رهبری گرد هم آمدند تا خلأها را بیابند و آنجا که غفلت شده، پر نمایند و اکنون این گروه طرفداران زیادی یافته و در سراسر ایران نام خود را بر جای گذاشته است.

حجت الاسلام خاکزاد یکی از اعضای گروه «دین، نشاط، زندگی» است که از پیشرفت فعالیت فرهنگی برایمان سخن می گوید.

دریافت رتبه برتر کشوری برای شادابی و نشاط

سال ها پیش با همفکری دوستان، نبود جایگاهی ویژه برای اسلام در برنامه های فرهنگی کودکان و نوجوانان احساس شد تا جشن ها در شأن مردم مذهبی و مورد پسند آنان برگزار شود.

اولین اقدام ما سفرهای استانی بود؛ به این ترتیب که مینی بوسی را رنگ آمیزی کرده و با چسباندن بنر بر روی آن، به مناطق مختلف کشور حرکت می کردیم و جنگ شادی با برگزاری مسابقات مختلفی از جمله دایره ها، کاغذ و قیچی و … اجرا می شد.

با کسب رتبه برتر کشوری و افزایش استقبال از کار، این مفهوم برای مردم ما روشن شد که دین اسلام می تواند یکی دو ساعت شادابی و نشاط و خنده را بدون کوچک ترین انحراف و گناهی ایجاد کند.

ایرانیان خارج از کشور، مخاطبان برنامه های «دین، نشاط، زندگی»

با افزایش سفرهای شهری و استانی و موفقیت مستمر، سفر به کشورهای خارجی آغاز شد و برنامه های ۴۰ تا ۵۰ روزه برای مدارس و بچه های ایرانی در کشور امارات و شهر دبی در لیست سفرها قرار گرفت؛ و این برنامه ها با هماهنگی آیت الله مدنی نماینده مقام معظم رهبری برای بچه های ایرانی خارج از کشور برگزار می شد.

۸۰ درصد اعضای گروه، مجریان حرم مطهر امام رضا (ع) هستند

اعضای گروه «دین، نشاط، زندگی» همگی طلبه هستند و دارای هنرهای خاص می باشند؛ برخی نیز از مجریان توانا، متخصص و متبحر در هنرهای مختلف از جمله کاغذ و قیچی، تهیه پاورپوینت و … می باشند.

قریب به ۸۰ درصد دوستان، از مجریان حرم مطهر هستند و در رواق دارالهدایه از سوی آستان قدس رضوی برای کودکان و نوجوانان برنامه اجرا می کنند و به بیان نکات مختلف از جمله آداب زیارت و … می پردازند.

امام رضا (ع)، ۲۲۰ موقوفه در کشور دارد

آستان قدس رضوی، اداره تبلیغات اسلامی، امور مساجد و معاونت تبلیغات و موقوفات آستان قدس رضوی در سطح کشور موقوفات فراوانی دارد و تعداد آن ها به حدود ۲۲۰ می رسد.

بین موقوفات و امور مساجد آستان قدس با اداره املاک پیوندی زنده شده است

برگزاری مناسبت های مذهبی و فرهنگی و اجرای جنگ های با نشاط و شاداب برای بچه ها از دیگر برنامه های گروه می باشد که از سوی آستان قدس رضوی در ایام مذهبی برگزار می شود و پیوندی زنده بین موقوفات و امور مساجد آستان قدس زنده شده است.

برگزاری جشن روزه اولی ها برای اولین بار در ایران

برگزاری جشن روزه اولی ها به عنوان بهترین نقطه عطف بچه ها در زندگی و به یاد ماندنی کردن این اتفاق بزرگ در سنین بزرگسالی، از طرح هایی بود که به توفیق خداوند انجام گرفت تا بین بچه ها و آستان قدس رضوی با معرفت رضوی و امام رضا پیوند برقرار کنیم.

پس از ارائه طرح به اداره املاک آستان قدس رضوی، تصمیم گرفتیم جشن روزه اولی ها در مکان هایی که امام رضا (ع) بستر برکاتش را پهن کرده است، برگزار کنیم.

در رفسنجان نیز به دلیل دارا بودن تعداد موقوفات امام ضا (ع)، این جشن با همکاری ستاد نماز جمعه در دهه پایانی ماه رمضان برگزار شد و برای دختران ۹ ساله و پسران ۱۵ ساله مفاهیم رضوی، پیوند با امام رضا (ع) و … در قالب برنامه های شاد اسلامی و غنی از مفاهیم معنوی و مذهبی بیان شد.

فرزندان ما مثل ما می شوند

مهم ترین اصل در تربیت فرزند در دین اسلام توجه به این نکته می باشد که فرزدان ما مثل ما می شوند، نه آن طور که دوست داریم؛ بچه های ما مثل آرزوهای ما نمی شوند.

اگر اهل مسجد و منبر و احترام به عالم و علمای دین هستیم، اهل احترام به بزرگتر و رعایت حقوق دیگران هستیم، و اگر از نیازمندان دستگیری می کنیم، مطمئن باشید فرزندانتان هم اینگونه می شوند.

دین اسلام، دین نشاط و شادابی است

دین اسلام کامل ترین و اعلاترین دین است و در قرآن نیز بیش از ۲۷۰ قصه آورده شده است؛ یعنی بزرگ ترین درس های اجتماعی، معنوی و اخلاقی را خداوند در قرآن با قصه بیان کرده است.

باید توجه کنیم که قصه ها برای بیدار شدن است؛ در حالی که ما قصه را هنگام خواب برای فرزندانمان تعریف می کنیم.

خداوند نیز توصیه کرده است بهترین مفاهیم دینی را در قالب شادی و نشاط به فرزندانمان آموزش دهیم.

رفسنجان، نگینی در کهکشان راه شیری

در این دنیای بزرگ، یک کهکشان به نام کهکشان راه شیری داریم، در بین این همه سیاره، یک سیاره به نام زمین، و در میان این همه قاره، یک قاره به نام آسیا داریم که در میان این همه کشور، یک کشور به نام ایران داریم و در میان این همه شهر، یک شهر به نام رفسنجان که آقا عنایت کرده و تمام خاکش برکت امام رضا (ع) است.

۹۰ درصد مردم شهر رفسنجان ریزه خور سفره آقا امام رضا (ع) هستند و این نعمت به هر شهری داده نشده است؛ ولی الحمدالله استقبال خوبی از برنامه های فرهنگی دارند و ان شاأ الله با نگاه زیبای امام جمعه و مسئولین شهر و بیان اسلام با دین و نشاط و شادابی خصوصاً که باید بحث اسلام و دین و معرفت شناسی به امام رضا (ع) از کودگی آغاز شود، روز به روز بهتر شود.

برچسب ها:
آستان قدس رضوی اخبار رفسنجان امام رضا( تربیت فرزندان جشن روزه اولی ها در رفسنجان خانه خشتی دین نشاط زندگی رفسنجان ریزه خور امام رضا ستاد نماز جمعه قصه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان