فرماندار رفسنجان در مراسم افتتاحیه اولین کنگره شهدای جامعه شیمی :

آشتی دادن صنعت و دانشگاه از دغدغه های مقام معظم رهبری و انتظارات دولت جمهوری اسلامی ایران است

  • شناسه خبر: 45517
آشتی دادن صنعت و دانشگاه از دغدغه های مقام معظم رهبری و انتظارات دولت جمهوری اسلامی ایران است

فرماندار رفسنجان آشتی دادن دانشگاه با صنعت را از دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد و گفت: این امر یکی از انتظارات دولت جمهوری اسلامی می باشد و خواسته مردم است.

خانه » آخرین اخبار » آشتی دادن صنعت و دانشگاه از دغدغه های مقام معظم رهبری و انتظارات دولت جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش “خانه خشتی“، حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در مراسم افتتاحیه اولین کنگره شهدای جامعه شیمی در رفسنجان، از برگزاری این همایش ابراز خرسندی کرد و گفت: مفتخریم به بهانه برگزاری این مراسم، یزبان اساتید و میهمانان ارجمند به سرزمین طلای سبز و شهرستان آرامش و امید و دیار عالم پرور رفسنجان باشیم.

وی با اشاره به دلاورمردی ها و تاریخ سازانی که از رفسنجان برخاستند، گفت: جای بسی افتخار است که بزرگترین خانه خشتی دنیا در این سرزمین قرار گرفته است و بزرگترین جنگل دست کاشت جنگلی جهان یعنی ۹۰ هزار هکتار باغ پسته را در شهرمان داریم که دومین محصول صادراتی کشور را به نام خود کرده است.

ملانوری دارا بودن سلاح علم و عمل برای بزرگانی که در راه اعتلای پرچم اسلام و تعالی به سوی خدا قدر دانست و گفت: در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مشارکت همگانی نام گرفته است، اعتمادسازی مردم برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی و تولید ثروت ایجاد شده است و در رفسنجان نیز برنامه ریزی های لازم برای جذب سرمایه ها در جهت توسعه انجام گرفته است.

وی ابراز داشت: برگزاری کنگره شیمی ایران در رفسنجان فرصت مناسبی برای استفاده از این برنامه به منظور سرمایه گذاری و ایجاد شغل در شهرستان است.

فرماندار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علم شیمی به عنوان پرکاربردترین علوم روز، کلیه خدمات صنعتی وکشاورزی را به آن وابسته دانشت و اظهار اشت: در دوران های مختلف، شیمی همواره در ساخت تجهیزات و صنایع مختلف نقش بسزایی داشته است.

وی افزود: حضور شیمی در ترکیبات هسته ای و صنایعی چون خودرو، مکانیک، برق خوردرو و … را نمی توان نادیده گرفت و بسیاری از صنایع کوچک بر پایه این علم بنا شده اند.

ملانوری با اشاره به توسعه اقتصادی مورد تأکید رهبری، به نقش محوری علم شیمی در زمینه ایجاد صنایع کوچک اشاره نمود و افزود: درامدهای خوب بسیاری نیز از قِبَل این علم به وجود آمده است و نقش نیروی انسانی کارآمد و اشنا با تکنولوژی های روز دنیا بسیار مؤثر است.

وی آشتی دادن دانشگاه با صنعت را از دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب عنوان کرد و گفت: این امر یکی از انتظارات دولت جمهوری اسلامی می باشد و خواسته مردم است.

ملانوری ادامه داد: شناسایی حلقه های مفقوده صنعت و دانشگاه و تجهیز آزمایشگاه های تست مرجع از دغدغه های امروز مردم برای حفظ محیط زیست سالم است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر دکتر عبدالمهدی انصاری گفت: یاد و خاطره همه شهیدان و بزرگان تاریخ را گرامی می داریم.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان امام جمعه رفسنجان اولین کنگره شهدای شیمی در رفسنجان رفسنجان روحانی شورای شهر رفسنجان فرماندار فرماندار رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان