پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

همایش فرهنگ زکات مستحبی در رفسنجان برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی، حجت الاسلام عباس رمضانی پور رئیس ستاد زکات در رفسنجان، با تبریک روز میلاد کریمه ی اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، برپایی همایش فرهنگ سازی زکات در این روز را یک میمنت برشمرد و اظهار داشت: زکات مهمترین عامل رشد جامعه و غنی ترین فرهنگ در میان مسلمانان از صدر اسلام بوده است و در زمان حال نیز جاری است.

وی پرداخت زکات را مهمترین منبع اقتصادی و سرمایه گذاری در صدر اسلام دانست و افزود: در طول تاریخ اسلام همواره پرداخت ، موارد مصرف و نقش زکات در رفع مشکلات اجتماعی مطرح بوده است.

رمضانی پور به افول اهمیت پرداخت زکات در جامعه کنونی اشاره کرد و گفت: در این ساله ها بها داددن به بحث زکات کاهش یافته است و میتوان آن را پس از امر به معروف و نهی از منکر سومین واجب فراموش شده عنوان کرد.

وی ترویج زکات در جامعه را نیازمند کار بیشتنر و فرهنگ سازی در این زمینه دانست و تصریح کرد: پرداخت زکات چیزی را از ثروت فرد کم نخواهد کرد بلکه بنا به فرموده ی امام صادق(ع) خداوند آن را به منظور تامین نیاز نیازمندان و مایه افزایش اموال ثروتمندان قرار داده است.

رمضانی پور برگزاری چنین همایش هایی را گامی مثبت در جهت ترویج فرهنگ زکات برشمرد و بیان داشت: پرداخت زکات موجب ازدیاد مال می شود چنان چه امام علی(ع) می فرماید دارایی خود را با زکات دادن حفظ کنید.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنانش به حضور متکدیان در فصل برداشت پسته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اینها کسانی هستند که اصلا نیازمند نیستند و بصورت سید نما بر در خانه ها به گدایی می پردازند.

وی از توزیع کیسه های جمع آوری زکات مستحبی بر درب منازل خبر داد و افزود: با این کار مردم به جای پرداخت پسته به متکدیان ان را برای فقرا و روستای خود هزینه خواهند کرد.

رمضانی پور افزود: هرچند کمک مردم اندک باشد اما اگر بصورت هدفمند انجام شود از آن می توان برای آبادانی محله ی آنها استفاده شود.

وی خطاب به مسئولان شوراها، دهیاران و ائمه جماعات و بخش ها و روستاهای رفسنجان که در این جلسه حاضر بودند بیان داشت: شما که در برابر خواسته های مردم مسئول هستنید و فقرای محل به شما مراجعه می کنند می توانید با جمع آوری کمک های مردمی در این فصل و هزینه کردن آن برای خود روستا ویا آن بخش در رفع مشکلات مردم بکوشید.

رئیس ستاد زکات در رفسنجان از پلاک گذاری ۴ هزار درخت پسته در این شهرستان برای اختصاص دادن به امر زکات خبر داد و افزود: با توجه به وجود ۸۵ هزار هکتار باغ پسته در این شهرستان این میزان می تواند بیشتر اختصاص داده شد که اکثر مراجع نیز آن را جایز دانستند.

رمضانی پور خاطر نشان کرد: همانطور که مردم رفسنجان در امر کمک به بازسازی عتبات عالیات و خرید خشت طلا جهت ترفیع کنبد امام حسین (ع) پیش قدم بوده اند، امیدواریم فرهنگ پرداخت زکات مستحبی با محوریت پسته نیز در این شهرستان نهادینه شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از موعدیان زکات در شهرستان رفسنجان با اهدای لوحی تقدیر بعمل آمد.

خروج از نسخه موبایل