پیروزی خون بر شمشیر؛

مقاومت فلسطین بازهم رژیم خونخوار صهیونیستی را شکست داد

  • شناسه خبر: 45159
مقاومت فلسطین بازهم رژیم خونخوار صهیونیستی را شکست داد

گرچه نیروهای مقاومت فلسطین ایستادگی را تکلیف خود می دانستند اما این تکلیف سرانجام پس از ۵۰ روز به نتیجه هم منجر شد و رژیم تا بن‌دندان مسلح و کودک‌کش اسرائیل را از پای درآورد و وادار به تن دادن به شروط مقاومت کرد و غزه پس از ۸ سال رفع محاصره شد. این پیروزی بزرگ و راهبردی یک شادی وصف نشدنی در غزه و بین تمام حامیان مادی و معنوی این باریکه مظلوم را به دنبال داشته است. مقاومت فلسطین هم بر خود وظیفه دید که از رهبر انقلاب به دلیل حمایت های گسترده ایران تشکر کند.

خانه » آخرین اخبار » مقاومت فلسطین بازهم رژیم خونخوار صهیونیستی را شکست داد

به گزارش خانه خشتی، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اولین نفری بود که روز گذشته از برقراری آتش بس گروههای مقاومت با رژیم صهیونیستی خبر داد. به گفته وی آتش بس میان طرفین از ساعت ۱۹ به وقت محلی ( ۲۰:۳۰ به وقت تهران ) اجرا می شود.

جشن پیروزی مردم غزه پس از آتش بس

پس از توافق برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه ، مردم غزه که در پنجاه روز گذشته بمباران ها و حملات سنگینی را تحمل کردند ، سه شنبه شب در خیابان ها به شادمانی پرداختند.

http://jahannews.com/images/docs/files/000377/nf00377212-1.jpg

http://jahannews.com/images/docs/files/000377/nf00377212-2.jpg
http://jahannews.com/images/docs/files/000377/nf00377212-3.jpg

در حملات ۵۰ روزه اسرائیل به غزه بیش از ۲ هزار و صد فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۱ هزار نفر مجروح شدند، اما رژیم اشغالگر قدس نتوانست به اهداف خود در از بین بردن زیربناهای دفاعی وموشکی گروههای مقاومت و تضعیف روحیه مردم دست یابد.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی دو ماه قبل عملیات موسوم به «صخره سخت» را با هدف خلع سلاح مقاومت آغاز کرد و حتی صحبت‌هایی از تلاش برای ریشه‌کن کردن گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز مطرح کرد.

با این حال، عملیات در نوار غزه به مرگ دستکم ۶۴ نظامی صهیونیست و مجروحین صدها تن دیگر منجر شد. نهایتا عملیات در غزه در حالی به پایان رسید که نه تنها نیروهای مقاومت خلع سلاح نشدند، بلکه تل‌آویو مجبور به واگذار کردن امتیازاتی به طرف فلسطینی نیز شد.

ابوزهری:آتش بس پیروزی بزرگی برای فلسطین است

سخنگوی حماس، سامی ابوزهری” سه شنبه شب پس از اعلام توافقنامه آتش بس گروههای مقاومت و رژیم صهیونیستی در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد : یکی از دلایل پیروزی ما آن است که برای اولین بار بطور رسمی از شهرک نشینان خواسته شد شهرک های پیرامون غزه را تخلیه کنند.

وی افزود : ارزش این پیروزی به خاطر آن است که زمینه ساز آزادی قدس است و نه فقط گشایش گذرگاه ها ، این مقاومت قادر است در مراحل آتی عازم قدس شود.

سخنگوی حماس گفت:اکثر خواسته های (اهداف) کوتاه مدت خود را در این نبرد عملی کردیم و امروز به [آزادسازی] قدس نزدیک تر شدیم.

http://jahannews.com/images/docs/000377/n00377212-t.jpg

ابوزهری همچنین اعلام کرد : مقاومت قبل از آغاز این توافق توانست ۲ سرباز اسرائیلی را به هلاکت رساند. منابع رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که دوسرباز این رژیم لحظاتی قبل از برقراری آتش بس در حمله موشکی مقاومت به اشکول کشته شده اند.

رژیم صهیونیستی آتش بس را تایید کرد

پس از اینکه مقامات فلسطینی آتش بس دائمی در غزه را اعلام کردند، مقام های رژیم اسرائیل تایید کردند که آتش بس از ساعت ۷ به وقت محلی آغاز خواهد شد.

فوزی برهوم : به عهد خود برای ادامه مقاومت پایبندیم

فوزی برهوم از رهبران جنبش حماس هم پس از اعلام امضاء توافقنامه آتش بس میان گروههای مذاکره کننده فلسطینی و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر در قاهره، در گفت و گو با خبرنگاران افزود : به هیات های مقاومت و فلسطین که تاکنون به رغم تلاش اشغالگران برای شکست آنان، متحد ماندند ، درود می فرستیم.

وی همچنین با تقدیر از مقاومت و پایداری مردم فلسطین در مناطق مختلف غزه گفت: از همراهی و همگامی کرانه باختری و تقدیم شهید در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به غزه سپاسگزاریم. وی افزود : این یکی از روزهای خدا ، فلسطین و غزه و روز پیروزی مردم و مقاومت ماست.

دبیرکل جهاد اسلامی : فلسطین درجنگ غافلگیر نشد

سه شنبه شب و به دنبال برقراری آتش بس در غزه رمضان عبدالله شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد : ما جنگ را آغاز نکردیم بلکه دشمن جنگ را شروع کرد، ما از خود دفاع کردیم ولی غافلگیر نشدیم.

وی تاکید کرد : مقاومت، دشمن و جهان را با میزان آمادگی اش برای وارد شدن به نبرد در این مدت غافلگیر کرد.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به پایداری در دو جبهه جنگ میدانی و سیاسی تاکید کرد که مقاومت اسلامی متکی به ستون مستحکم و استواری به نام مردم فلسطین است و از تمام آزادیخواهان جهان به خاطر حمایت هایشان تشکر می کند.

وی تاکید کرد آنچه مردم فلسطین در هفته های گذشته از حماسه ، قهرمانی و شجاعت آفریدند مستحق ستایش و افتخار است و به دنبال آن تمام کسانی که رو درروی فلسطین ایستاده اند متوجه شدند قانونی غیر قابل تغییر با خون مردم مظلوم این منطقه نوشته شده که فلسطین فراموش نمی شود.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: پیروزی راهکار نیست بلکه یک فریضه و تکلیف حتمی است.

رمضان عبدالله با بیان اینکه اراده و ایمان ملت بزرگ فلسطین دو عنصر تغییر موازنه درجنگ بود ، افزود : همه کسانی که به صلح و همزیستی با دشمن دل بسته بودند امروز دانستند که تنها زبان برای تفاهم با دشمن زبان آتش (سلاح) و قدرت است.

http://jahannews.com/images/docs/000377/n00377212-s.jpg

تشکر مقاومت فلسطین از رهبر انقلاب

همچنین، ناصر ابو شریف، رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در بیانیه ای مطبوعاتی که بر روی سایت ندای قدس این نمایندگی در تهران منتشر شد از اقدامات وفعالیت های ملل اسلامی در حمایت از ملت فلسطین وبه ویژه از اقدامات ملت ودولت جمهوری اسلامی ایران ودر راس آنها رهبر معظم انقلاب اسلامی ولی امر مسلمین آیت الله خامنه ای در حمایت همه جانیه از مبارزات ملت مظلوم فلسطین ومقاومت در غزه تشکر وقدر دانی کرد.

رئیس دفتر جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران بیان کرد: ما در جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید می کنیم که آتش بس به معنای کنار گذاردن سلاح نخواهد بود ومبارزان گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین همانند بقیه مبارزان فلسطینی هوشیارانه تحرکات رژیم صهیونیستی را زیر نظر خواهند گرفت.

ابوشریف بیان کرد : جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید می کند که این پیروزی مقدمه ای برای پیروزی های دیگر تا آزادی کامل فلسطین و تمامی خاک فلسطین از بحر تا نهر (دریا تا رودخانه) خواهد بود و همانگونه که شهرک نشینان صهیونیست مجبور شدند از شهرک های اطراف نوار غزه کوچ کنند به طور حتم در آینده ای نه چندان دور به یاری خداوند شاهد بازگشت تمامی صهیونیستها به مناطق اصلی محل سکونت خود در خارج از فلسطین خواهیم بود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود : از تمامی ملل جهان که به یاری ملت فلسطین شتافتند تشکر و قدردانی کرده و در این چارچوب به ویژه از مواضع ملت و دولت اسلامی ایران و در راس آنها مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حمایت از مقاومت غزه تشکر و قدر دانی می نماییم.

بالا گرفتن اختلافات در کابینه رژیم صهیونیستی بر سر توافقنامه آتش‌بس

در همین باره، پایگاه خبری «عاروتص شوع» در مطلبی نوشت: تقریبا نیمی از کابینه با تصمیم بنیامین نتانیاهو برای توافق با آتش‌بس نامحدود با حماس مخالف بودند اما نخست وزیر به طور یکجانبه این تصمیم را اتخاذ کرد. به گفته برخی منابع در کابینه رژیم صهیونیستی، نخست وزیر بر اساس یک بند قانونی، برای پذیرش آتش‌بس، به تایید کابینه نیازی ندارد.

بر اساس این گزارش، به دنبال اعلام این موضوع، سریعا مشخص شد نفتالی بنت، وزیر اقتصاد با این تصمیم مخالفت کرده است. به گفته یک منبع، بنت از مقامات ارشد در دفتر نخست وزیر خواست، قبول آتش‌بس را به رای کابینه امنیتی مشروط کنند اما مطلع شد که قانونا نتانیاهو نیازی به این کار ندارد چراکه این توافق هیچ تغییر در وضعیت قانونی در روابط میان اسرائیل و نوار غزه ایجاد نمی‌کند.

البته نفتالی بنت، تنها وزیری نبود که مخالف آتش‌بس بود. «آویگدور لیبرمن»، وزیر خارجه و «اسحاق آهارونوویچ»، وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز با این اقدام مخالف بودند چراکه آنها معتقدند آتش‌بس باعث خاتمه حملات نمی‌شود و در نهایت نقض خواهد شد، همانطور که در مورد توافقات قبلی چنین شد. بر اساس این گزارش‌ها، «گیلاد اردان»، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی نیز که عضو حزب نتانیاهو یعنی لیکود است، نیز از مخالفان آتش‌بس بوده است.

مفاد آتش‌بس نوار غزه؛ از بازگشایی گذرگاه‌ها تا افزایش محدوده ماهیگیری

در ادامه برخی مفاد توافق، آنطور که خبرگزاری فرانسه گزارش داده، آمده است:

گذرگاه‌های مرزی

بر اساس توافق صورت گرفته، دو گذرگاه اصلی میان غزه و فلسطین اشغالی فورا برای انتقال محموله‌های امدادی و اقلام ساختمانی گشوده می‌شوند.

بر این اساس، روند انتقال محموله‌های پزشکی، مواد غذایی و مصالح ساختمانی مورد نیاز برای بازسازی زیرساخت‌ها، شبکه‌های آب، برق و تلفن تسهیل می‌شود.

محدوده ماهیگیری

این توافق همچنین محدودیت‌های اعمال‌شده بر فعالیت ماهیگیران غزه را کاهش می‌دهد. بر این اساس، محدوده مجاز ماهگیری در ساحل غزه، از شعاع ۶ میل دریایی، دو برابر شده و به ۱۲ میل افزایش می‌یابد.

آزادی اسرا

بر اساس توافق صورت گرفته، قرار است طرفین به زودی مذاکرات در مورد آزادی اسرای فلسطینی را آغاز کنند. در نتیجه مذاکرات آینده، قرار است گروهی از اسرای فلسطینی در مقابل جسد دو نظامی صهیونیست که در جریان عملیات زمینی در نوار غزه کشته شدند، آزاد شوند.

هنوز تعداد اسرایی که بر این اساس آزاد می‌شوند، مشخص نیست. اما طرف فلسطینی اعلام کرده است که صدها تن از اسرا از جمله ده‌ها نفری که سه ماه قبل در پی گم شدن سه اسرائیلی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند و همچنین ۶۰ نفری که در جریان مبادله اسرای سال ۲۰۱۱ آزاد و سپس دوباره بازداشت شدند، باید آزاد شوند.

فرودگاه و بندر غزه

رژیم‌صهیونیستی برای مذاکره در مورد بازگشایی بندر غزه و ساخت فرودگاه در این منطقه اعلام آمادگی کرده است. قرار است این مذاکرات از ماه آینده در قاهره برگزار شود.

حزب الله پیروزی بزرگ فلسطینی‌ها را تبریک گفت

در پی اعلام آتش بس در غزه و پیروزی مقاومت در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای این پیروزی را به ملت و گروه های مقاومت تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: حزب الله این پیروزی بزرگ را به ملت شجاع فلسطین، گروه های مقاومت، خانواده های شهدا و اسیران تبریک می گوید. این پیروزی با تحمیل شروط مقاومت برای اعلام آتش بس بر دشمن و وادار کردن آن به پذیرش خواسته های رهبران ملت فلسطین تحقق یافت. این پیروزی در نتیجه عملکرد، اراده، ایستادگی و پایداری مقاومت به دست آمد و بهای شکیبایی ملت فلسطین در روزهای سخت تجاوزرگری رژیم صهیونیستی است.

منبع: العالم و فارس

برچسب ها:
آتش بس پیروزی غزه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان