رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان:

۳ هزار هکتار باغ در رفسنجان به دلیل کم‌آبی رها شده است

  • شناسه خبر: 44845
۳ هزار هکتار باغ در رفسنجان به دلیل کم‌آبی رها شده است

    رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: ۳ هزار هکتار باغ در شهرستان رفسنجان به دلیل کم‌آبی و خشکسالی رها شده‌اند. به گزارش “خانه خشتی”، رضا بمانی رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان رفسنجان اظهار داشت: از سال ۷۶ خسارت‌های سرمازدگی، گرمازدگی، طوفان و خشکسالی به محصول پسته وارد شده و به لحاظ کمیت محصول دچار […]

خانه » آخرین اخبار » ۳ هزار هکتار باغ در رفسنجان به دلیل کم‌آبی رها شده است

 

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: ۳ هزار هکتار باغ در شهرستان رفسنجان به دلیل کم‌آبی و خشکسالی رها شده‌اند.

به گزارش “خانه خشتی”، رضا بمانی رئیس جهاد کشاورزی رفسنجان رفسنجان اظهار داشت: از سال ۷۶ خسارت‌های سرمازدگی، گرمازدگی، طوفان و خشکسالی به محصول پسته وارد شده و به لحاظ کمیت محصول دچار افت شده‌ایم.

وی تصریح کرد: محصول امسال به واسطه نوسانات دمایی در اواخر اسفند و اوایل فروردین و همچنین طوفان ۱۴ فروردین دچار خساراتی شد و تیر و مرداد ماه نیز به علت گرمای بالای ۴۳ درجه باغ‌های پسته دچار گرمازدگی شدند و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۰ هزار تن پسته برداشت کنیم که دو برابر سال قبل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان افزود: از دهم شهریور برداشت پسته تر آغاز می‌شود، اما پیک کار از ۲۵ شهریور تا ۱۰ مهر است و در این مدت زمان ۱۷ هزار کارگر نیاز است تا پسته برداشت و فرآوری شود.

بمانی بیان داشت: برای ارتقاء امنیت برداشت پسته باید توجه زیادی شود تا حاصل یک سال تلاش کشاورزان توسط سارقان هدر نرود و متکدیانی که در شهر وجود دارند، جمع‌آوری شوند تا به محصول پسته که محصول صادراتی کشورمان است ضربه‌ای وارد نشود.

وی بیان کرد: از تعداد سطح زیرکشت پسته ۳۸ درصد در حومه، ۲۰ درصد در بخش کشکوییه، ۱۱.۵ درصد در اسماعیل‌آباد، ۹ درصد در فردوسیه و ۱۲ درصد در بهرمان است که بهرمان بیشترین سهم در تولید را دارد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه ۳ هزار هکتار از باغات پسته به دلیل کم‌آبی و خشکسالی رها شده‌اند، افزود: کاهش کیفیت آب و کمیت منابع آبی می‌طلبد که کشاورزان نسبت به شیوه نوین آبیاری اهتمام ورزند و از آب موجود استفاده بهینه داشته باشند.

منبع: فارس

برچسب ها:
3 هزار هکتار باغ در رفسنجان به دلیل کم‌آبی رها شده است اخبار رفسنجان پسته خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان