معاون علمی و پژوهشی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان:

رشد ۵۹ درصدی مقالات ISI در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

  • شناسه خبر: 44763
رشد ۵۹ درصدی مقالات ISI در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

معاون علمی پژوهشی دانشگاه ولی عصر (عج) گفت: تعداد مقالات ISI در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ با رشد ۵۹ درصدی روبرو شده است که با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در بحث تولید علم، در این زمینه موفق بوده ایم.

خانه » آخرین اخبار » رشد ۵۹ درصدی مقالات ISI در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان

به گزارش “خانه خشتی”، معاون علمی و پژوهشی دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در جمع خبرنگاران از رشد ۲۵ درصدی در تعداد مقالات چاپ شده در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ خبر داد و گفت: تعداد مقالات ISI نیز با رشد ۵۹ درصدی نسبت به سال ۹۱ روبرو شده است که با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در بحث تولید علم، در این زمینه موفق بوده ایم.

وی با اشاره به انتخاب دو تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه به عنوان پژوهشگر برتر استان، ادامه داد: رشد ۲.۵ درصدی تعداد افرادی که به چاپ مقاله پرداخته اند نیز نشان از شوق علمی اعضای هیئت علمی دارد.

رنجبر عسکری رفع نیاز جامعه در کنار تولید علم را از دیگر اهداف دانشگاه برشمرد و افزود: چهار طرح برون دانشگاهی با بودجه‌ی بیش از ۲ میلیارد ریال جذب شده است که شامل استک پیل سوختی پلیمری دما بالا به ظرفیت ۱ کیلو وات، تصفیه خانه نوین بر اساس کشت گیاه هالوفیت به صورت هیدروپونیک، تولید بتن خود تراکم از سرباره کوره مس و استقرار مدل تعالی معنوی در اداره کل سلامت استان کرمان می باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه ولی عصر (عج) اعتماد سازمان های خارج دانشگاه به این مرکز را قابل توجه بیان کرد و گفت: تلاش کرده ایم با برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، ضمن معرفی خدمات این بخش، از ۶ محصول جدید از جمله ۴ افت کش پسیل پسته، ۲ محصول مورد نیاز صنعت مس رونمایی کنیم.

وی در ادامه از راه اندازی مرکز جوار دانشگاهی با همکاری مرکز فنی وحرفه ای شهرستان رفسنجان در آذر ۹۲ خبر داد و افزود: به منظور آموزش علمی به دانش آموزان و افزایش فعالیت های آزمایشگاهی در کنار مباحث تئوری، این مرکز ایجاد شد که تاکنون ۸ دوره برای نزدیک به ۳۰۰ نفر دانشجو در ترم برگزار گردیده است.

رنجبر عسکری از حمایت دانشگاه برای اجرای ۱۴ طرح کاربردی داخلی اعضای هیات علمی جدید الورود ابراز امیدواری کرد و گفت: این طرح ها شامل کشت زعفران، گیاه انغوزه، کود و … بوده است.

وی از رشد ۱۲ درصدی چاپ کتاب از بدو تأسیس خبر داد و افزود: با فعال نمودن انتشارات دانشگاه ولی عصر (عج)، تاکنون ۴ کتاب توسط اعضای هیئت علمی به چاپ رسیده است و مجوز چاپ ۲ کتاب دیگر نیز اخذ شده است.

رنجبر عسکری راه اندازی سایت مونیتورینگ انرژی خورشیدی با مشارکت بانک تجارت را به منظور دیتا برداری از شرایط جغرافیایی رفسنجان مؤثر خواند و گفت: با توجه به اینکه رفسنجان از لحاظ دریافت انرژی خورشیدی در بهترین موقعیت قرار دارد، این مرکز تأسیس شد.

مستقر نمودن ۷ شرکت در مرکز رشد واحدهای فناورانه دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان و خرید تجهیزات آزمایشگاه‎های تحقیقاتی ساخت داخل به منظور حمایت از تولیدات داخلی و خودکفایی تجهیزات به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال در سال های ۹۲ و ۹۳، و اخذ مجوز ۴ پژوهشکده از هیئت امناء از جمله اقدامات این معاونت در راستای افزایش تولید علم بوده است.

معاون علمی و پژوهشی دانشگاه ولی عصر (عج) از ایجاد کتابخانه دیجیتال برای استفاده دانشجویان خبر داد و افزود: در حال حاضر بیش از ۶۵ هزار جلد کتاب داریم و با پایگاه‌های اطلاعاتی خارجی و ۴ پایگاه اطلاعاتی فارسی سیویلیکا (مقالات کنفرانس های داخلی)، سید، پایگاه فارسی ایران (بانک نشریات فارسی)، سازمان تامین مدارک علمی دانشگاهی (تامین مدارک و مقالات لاتین) اشتراک داریم.

رنجبر عسکری راه اندازی وب سایت دانشگاه و مجهز نمودن آن به زبان های انگلیسی و عربی را از دیگر اقدامات این بخش عنوان کرد و گفت: این وب سایت از ماه آینده فعال شده است و برای استفاده علاقمندان خارج کشور مهیا شده است.

وی در ادامه برگزاری کنفرانس های مختلف را از سیاست های دانشگاه در حوزه پژوهشی بیان داشت و افزود: به همین منظور اولین کنگره بزرگداشت یکصد شهید جامعه شیمی و هفدهمین کنگره شیمی کشورهمراه با همایش آنالیز عددی و کاربردهای آن در شهریورماه ۹۳ برگزار می شود.

رنجبر عسکری افزود: بهمن ماه سال جاری میزبان برگزاری اولین همایش ادبیات عامه خواهیم بود و کنفرانس علوم خاک نیز در شهریور ماه سال آینده در دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار خواهد شد.

برچسب ها:
تولید علم دانشگاه ولی عصر رفسنجان رفسنجان رنجبر عسکری معاون علمی و پژوهشی دانشگاه ولیعصر مقام معظم رهبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان