توجه به وصیت نامه اخلاقی امام صادق (ع) در جامعه، از فساد جلوگیری می کند

  • شناسه خبر: 44742
توجه به وصیت نامه اخلاقی امام صادق (ع) در جامعه، از فساد جلوگیری می کند

امام جمعه موقت کرمان گفت: اگر به ما توصیه می شود سبک زندگی اسلامی داشته باشیم، باید این سبک برخاسته از فرهنگی باشد که از اسلام آموخته ایم.

خانه » آخرین اخبار » توجه به وصیت نامه اخلاقی امام صادق (ع) در جامعه، از فساد جلوگیری می کند

به گزارش “خانه خشتی”، حجت الاسلام عرب پور ظهر امروز پیش از خطبه های نماز جمعه رفسنجان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع)، با اشاره به وصیت ایشان به فرزندشان امام موسی کاظم (ع) گفت: توجه به نماز و سبک نشمردن آن از مهم ترین مباحث مطرح شده در وصیت امام بود که اگر همگان به آن عمل کنند، طبق گفته قرآن، نماز انسان را از فساد و فحشاء باز می دارد.

امام جمعه موقت کرمان در ادامه هدف از طرح وصیت نامه اخلاقی امام صادق (ع) را ترویج سبک زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر به ما توصیه می شود سبک زندگی اسلامی داشته باشیم، باید این سبک برخاسته از فرهنگی باشد که از اسلام آموخته ایم.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان عمل به توصیه ها و فرائض این امام بزرگوار را در زندگی خواستار شد و گفت: یکی از توصیه های ایشان افشا نکردن عیوب مسلمانان و شیعیان بود و تدکید داشتند اگر عیبی را دیدید، سعی در اشای آن نداشته باشید و ستارالعیوب باشید؛ چرا که افشای عیوب دیگران موجب افشای عیب خود فرد می شود.

وی اظهار داشت: امام در بخش دیگری از وصیت نامه خود فرمودند: از انسان های بد و شرور حمایت نکنید که به دست همان فرد گرفتار می شوید؛ امروزه در برخی ممالک اسلامی افرادی هزینه های گزافی را صرف کشتار مردم می کنند که روزی با همین شمشیرها گردنشان زده خواهد شد.

حجت الاسلام عرب پور نشست و برخاست با علما را موجب کرامت و بزرگی دانست و گفت: از توصیه های اکید امام صادق (ع) این است که از نشستن با افراد نادان و لجوج بپرهیزید که به ذلت شما می انجامد.

امام جمعه موقت کرمان افزود: از گفتن حق ابا نداشته باشید و حق را بگویید حتی اگر علیه شما باشد.

وی عمل به کتاب خدا و انس گرفتن با آن را توصیه نمود و گفت: امر به معروف و نهی از منکر و احوالپرسی و دستگیری از بستگان و اقوام و خویشان از دیگر توصیه های امام ششم شیعیان است.

عرب پور ادامه داد: صله رحم در جامعه ما رنگ باخته است و باید به ان توجه بیشتری شود که موجب افزایش رزق و روزی و طول عمر می شود.

امام جمعه موقت کرمان پرهیز از سخن چینی را سفارش کرد و گفت: طبق فرمایشات امام صادق (ع)، اگر کلا%

برچسب ها:
تلگرام
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان