کارشناس مسئول آزمایشگاه آب رفسنجان خبر داد:

روزانه ۳۰ کیلوگرم گاز کلر برای ضدعفونی آب رفسنجان مصرف می شود

  • شناسه خبر: 44640
روزانه ۳۰ کیلوگرم گاز کلر برای ضدعفونی آب رفسنجان مصرف می شود

بهرام طاهری گفت: کلرسنجی آب به صورت روزانه و هر ۶ ساعت یکبار در مخازن انجام می شود که تعداد آن در سطح شهر به ۴۵۰ مورد در ماه می رسد.

خانه » آخرین اخبار » روزانه ۳۰ کیلوگرم گاز کلر برای ضدعفونی آب رفسنجان مصرف می شود

به گزارش “خانه خشتی”، کارشناس مسئول آزمایشگاه آب رفسنجان در حاشیه بازدید مسئولین از تأسیسات آب شهری، از انجام آزمایشات میکروبی بر روی مخازن، چاه ها و شبکه آب شهری رفسنجان خبر داد و گفت: نمونه برداری ها به صورت ماهانه برای اندازه گیری میزان سختی و PH اجرا می شود.

بهرام طاهری در ادامه افزود: برای ضدعفونی آب، از کلر استفاده می شود که میزان استاندارد آن در فصل تابستان بین ۵ تا ۸ دهم است و در زمستان به ۳ تا ۵ دهم کاهش می یابد.

وی ادامه داد: کلرسنجی آب به صورت روزانه و هر ۶ ساعت یکبار در مخازن انجام می شود که تعداد آن در سطح شهر به ۴۵۰ مورد در ماه می رسد.

کارشناس مسئول آزمایشگاه آب رفسنجان مصرف گاز کلر در ماه را تقریباً برابر با یک کپسول گاز یک تنی بیان کرد و گفت: روزانه ۳۰ کیلوگرم گاز کلر برای ضدعفونی آب شهرستان مصرف می شود.

وی در ادامه افزود: تولید آب در رفسنجان به طور متوسط یک میلیون متر مکعب در ماه است که میزان کلسیم، پتاسیم، سدیم، منیزیم، کلراید، سولفات و … در آن توسط آزمایشگاه آب کرمان، به طور منظم اندازه گیری می شود.

برچسب ها:
PH آب آزمایشگاه آب رفسنجان سختی کلرسنجی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان