درخشش دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری

  • شناسه خبر: 44603
درخشش دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری

رییس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان گفت: کسب رتبه های اول، دوم و پنجم آزمون دکتری ۹۳ و رتبه های ۶، ۱۰، ۱۱ و ۱۹ آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ توسط دانشجویان دانشگاه از افتخارات حوزه آموزشی است.

خانه » آخرین اخبار » درخشش دانشجویان دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری

به گزارش “خانه خشتی”، رییس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه به بیان گزارش عملکرد حوزه های مختلف دانشگاه پرداخت و افزود: در حال حاضر تعداد اعضاء هیأت علمی از ۲۰۰ به ۲۲۱ نفر افزایش یافته است؛ به نحوی که هم اکنون نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه ۱ به ۲۱ می باشد.

رنجبر کریمی در ادامه از راه اندازی ۹ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و گفت: رشته های مبارزه با علف های هرز، زبان و ادبیات عربی، مهندسی برق کنترل، مکاترونیک، علوم قرآن و حدیث، بیوتکنولوژی و مکانیک (گرایش تبدیل انرژی) در مقطع ارشد و زراعت و شیمی تجزیه در مقطع دکتری ایجاد شده است.

وی ارتقاء سطح اطلاعات آموزشی و فرهنگی اعضاء هیأت علمی را از طریق برگزاری طرح ضیافت اندیشه استادان و کارگاه های آموزشی متعدد عنوان کرد و گفت: بدین منظور طرح جامع آموزشی دانشگاه تدوین شده است.

رنجبر کریمی هم چنین با اشاره به راهیابی ۸ نفر از دانشجویان این دانشگاه به مرحله دوم هجدهمین المپیاد دانشجوئی قطب ۷، بیان داشت: امسال ۳۱۳ نفر از دانشجویان این دانشگاه به مقطع کارشناسی ارشد راه یافته اند.

رییس دانشگاه ولی عصر (عج) افزود: کسب رتبه های اول، دوم و پنجم آزمون دکتری ۹۳ و کسب رتبه های ۶، ۱۰، ۱۱ و ۱۹ آزمون کارشناسی ارشد ۹۳ توسط دانشجویان این دانشگاه از دیگر افتخارات حوزه آموزشی می باشد.

رنجبر کریمی اسکان بیش از ۲۲۰۰ دانشجوی دختر و ۷۰۰ دانشجوی پسر در ۸ باب خوابگاه دانشگاه را از اقدامات بخش دانشجویی عنوان کرد و گفت: مجتمع خوابگاهی پرنیان توسط مقام عالی وزارت در بهمن ماه ۹۲ نیز در همین راستا افتتاح گردید.

وی افزود: تجهیز محوطه مجتمع خوابگاه پرنیان و سایر خوابگاه ها به امکانات ورزشی از قبیل میز تنیس، فوتبال دستی، بسکتبال و غیره. تجهیز و به سازی سایت های کامپیوتری کلیه خوابگاه ها و راه اندازی اینترنت وایرلس از دیگر اقدامات دانشجویی در خصوص افزایش رفاه حال دانشجویان می باشد.

رییس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان برگزاری ۷۴ کارگاه آموزشی در عناوین مختلف ویژه دانشجویان و اجرای طرح پایش تحصیلی، سلامت را مطلوب دانست و افزود: بیش از ۱۳۰۰ نفر از دانشجویان در این طرح ها شرکت نمودند.

وی ادامه داد: طرح همیاران، فرهنگ، پویایی و سلامت نیز با حضور بیش از ۹ هزار نفر اجرا شد.

رنجبر کریمی گفت: بیش از ۱۱ میلیارد ریال وام تحصیلی، ضروری، شهریه، مسکن، حج و زیارت به بیش از ۳ هزار نفر متقاضی توسط صندوق رفاه پرداخت شده که نسبت به گذشته دو برابر شده است.

وی هم چنین از افزایش درآمد اختصاصی دانشگاه از ۱۱ میلیارد ریال به ۱۹ میلیارد ریال خبر داد و افزود: بودجه دانشگاه در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است که به ۴۰۰ میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است.

رییس دانشگاه ولی عصر (عج) اظهار داشت: افتتاح و بهره برداری از ۲۴ هزار متر فضای آموزشی و کمک آموزشی با حضور وزیر محترم علوم، استاندار کرمان و مسئولین شهرستان شامل کتابخانه مرکزی با متراژ بیش از ۶ هزار متر مربع از محل بودجه دولت، فاز دوم دانشکده علوم پایه با متراژ ۲۸۰۰ متر مربع با مشارکت خیر محترم حاج محمد غلامرضائی، خانه فرهنگ با متراژ ۱۱۰۰ متر مربع با مشارکت خیر محترم دکتر علیرضا بهرام پور، مجتمع خوابگاهی پرنیان و محوطه سازی به متراژ ۱۱ هزار متر مربع از محل درآمد اختصاصی، و سایر پروژه ها از اقدامات بخش عمرانی دانشگاه است.

رنجبر کریمی افزود: علاوه بر این، ۳۳ هزار متر فضای آموزشی و کمک آموزشی در حال ساخت است که از محل بودجه عمومی دولت، کمک خیرین و درآمد اختصاصی دانشگاه تأمین می شود.

رییس دانشگاه ولی عصر (عج) عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی بر اساس سند راهبردی معاونت را مطلوب بیان کرد و گفت: بیش از ۶۰۰ برنامه فرهنگی در این مرکز در راستای حفظ، گسترش و احیاء فرهنگ اسلامی- ایرانی، حفظ و ارتقاء کیفیت سلامت اعضای سازمان در دو بعد جسمانی و روحی- روانی، تمهید عقبه مناسب دینی برای حرکت و نیل به کمال و سعادت (۵۱ عنوان)، تربیت و پرورش دانشجویانی مولد در عرصه اجتماعی- علمی (۲۰۰ عنوان) و رشد و تعالی ساختار فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اجرا شده است.

رنجبر کریمی با اشاره به رتبه­ ها و عناوین کسب شده در حوزه های مختلف دانشگاه توسط حوزه فرهنگی، خاطر نشان کرد: انجمن زبان انگلیسی در جشنواره ملی حرکت و در حوزه کتاب قابل تقدیر شناخته شد.

وی افزود: معرفی آقای حسن ابراهیمی در حوزه کارشناسان انجمن­ های علمی، در جشنواره ملی حرکت و کسب رتبه نخست اردوهای جهادی در سطح استان و رتبه دوم مسابقات حفظ بیست جزء قرآن کریم در مرحله منطقه ­ای توسط خانم محمدزاده از دیگر دستاوردهای دانشگاه در حوزه فرهنگی است.

برچسب ها:
ارشد دانشگاه ولیعصر رفسنجان دکتری رنجبر کریمی فرهنگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان