پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

پایگاه جامع شهدای شیمی راه اندازی شد

 

 

به گزارش “خانه خشتی“، رضا رنجبر کریمی دبیر اولین کنگره شهدای شیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: به همت دانشگاه ولی عصر (عج) و انجمن شیمی ایران ۱۰ شهریور امسال اولین کنگره شهدای شیمی همزمان با هفدهمین کنگره شیمی برگزار می شود.

وی افزود: نظر به برگزاری اولین کنگره شهدای شیمی همزمان با هفدهمین کنگره شیمی کشور از سال گذشته تلاش های فراوانی برای شناسائی و گردآوری اطلاعات شهدای شیمی شامل مکاتبه با دانشگاه های دارای رشته شیمی، مکاتبه با بنیاد شهید و ایثارگران و سایر نهادهای مرتبط با شهدا انجام شد تا در نهایت منجر به شناسائی بیش از ۸۰ شهید شیمی کشور گردید.

رنجبر کریمی خاطر نشان کرد: در بین شهدای شیمی سرداران شهیدی چون ظل انوار رئیس ستاد سپاه فجر شیراز، شهید صباغ قائم مقام سپاه کاشان، شهید بخشایش از شهدای حزب جمهوری، شهید سید احمد طیب زاده- شهید ترور هسته ایی، شهید محمد صادقی از شهدای عاشورای ۷۳ حرم رضوی، شهید نادر سنجر شهید ترور از شیراز و شهید زمانی موسوی از کنگاور از شهدای پیروزی انقلاب اسلامی به چشم می خورد.

وی ادامه داد: همچنین شهید سید حسین میر سلطانی جوانترین دانشجوی پیرو خط امام که در تسخیر لانه جاسوسی نقش داشتند و شهید جمال دهشورکه در تسخیر لانه جاسوسی حضور داشته و رتبه ۲ کنکور سراسری را داشتند نیز حضور دارند، شهید دهشور از شهدای هویزه است که به همراه شهید علم الهدی به شهادت رسید و مزارش در همان جاست.

دبیر کنگره شهدای شیمی با اشاره به حضور دو تن از شهیدان مفقود الجسد به نام های علیرضا رحمانی از رفسنجان و سید عبدالصمد عظیمی از مرودشت در میان شهدای شیمی تصریح کرد: امید است با برگزاری این کنگره نام و یاد شهدا و فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی آنها در جامعه و بویژه در مجامع علمی زنده شود .

رنجبر کریمی یادآور شد: این کنگره به یاری خداوند ، دهم شهریور ماه با حضور خانواده معظم شهدای شیمی، متخصصان رشته شیمی در سراسر کشور، رئیس و هیأت مدیره انجمن شیمی ایران، شخصیت های کشوری و لشکری در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برگزار خواهد گردید.

خروج از نسخه موبایل