پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

بخش های عملیاتی فرودگاه رفسنجان از تجهیزات مناسبی برخوردار است

حمید صالحی رئیس فرودگاه بین المللی رفسنجان در گفت و گو با “خانه خشتی“،با اشاره به بخش های مختلف فرودگاه رفسنجان اظهار داشت: سطوح پروازی فرودگاه شامل باند ، تاکسی وی و رمپ (محل توقف هواپیما) می باشد که طول باند فرودگاه ۳۲۰۰ متر و عرض آن ۴۵ متر است.

وی مساحت فضای سبز را ۳۰ هکتار عنوان کرد و گفت: مساحت ساختمان اداری نیز ۸۰۰ متر مربع می باشد.

صالحی بخش های عملیاتی مختلف فرودگاه را برشمرد و افزود: واحد ایمنی زمینی فرودگاه که از ساختمان مجهز به خودروهای اطفاء حریق، خودروهای فالومی و سیستم ارتباطی است و کلیه کارهای ایمنی زمینی که عبارتند از مارشالری، اطفاء حریق، نجات جان مسافران، کنترل ترافیک زمینی، امداد و نجات و نظارت بر سوخت گیری هندلینگ و ایمنی را عهده دار است.

وی در خصوص برج مراقبت اعلام کرد: خلبان در ارتباط با برج مراقبت از کلیه شرایط موجودی و جغرافیایی فرودگاه آگاه می شود و کارهای کنترل و ترافیک پروازها را بر عهده دارد.

رئیس فرودگاه رفسنجان در خصوص بخش الکترونیک فرودگاه خاطر نشان کرد: در این بخش دستگاه هایی وجود دارد که فاصله پرواز و موقعیت فرودگاه را برای خلبان مشخص می کند و کلیه کارهای مخابراتی و تجهیزات ارتباطی، ناوبری و کمک بازرسی بر عهده این واحد است.

وی در ادامه گفت: پلیس و حفاظت فرودگاه نیز در بحث امنیتی در طول شبانه روز خدمت می کنند.

حمید صالحی تصریح کرد: واحد هندلینگ فرودگاه وظایفی از جمله فروش بلیط، تحویل کارت پرواز ، تحویل بار و خدمات مسافر را به عهده دارد و در این زمینه ها فعال می باشد.

وی افزود: قسمت سوختگیری نیز کار سوخت سازی به هواپیما را انجام می دهد.

صالحی در خصوص واحد هواشناسی فرودگاه بیان کرد: این واحد در شرایط جوی سرعت و جهت باد را از طریق دستگاه های موجود و رادیولینگ مشخص و به برج مراقبت اعلام می کند.

رئیس فرودگاه رفسنجان در پایان از حضور و بازدید مهندس ملانوری فرماندار ویژه رفسنجان، دکتر ارسلان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری و هیئت همراه از فرودگاه تقدیر و تشکر کرد.

خروج از نسخه موبایل