در کوچه، پس کوچه های بی نام و نشان

صدای نت ها با ریتمی هراسناک در آینده ای نه چندان دور

  • شناسه خبر: 44107
صدای نت ها با ریتمی هراسناک در آینده ای نه چندان دور

در حالی که قطار بیکاری در کشورمان هر روز بر سرعتش افزوده می شود و در حال طی کردن پیچ های خطرناک و گردنه های دلهره آور است. اصرار بر ماندن افاغنه در ایران حتی اگر اصولی باشد، به واسطه عواقب حضور آنان در کشورمان در این مقطع از زمان به مصلحت نیست.

خانه » آخرین اخبار » صدای نت ها با ریتمی هراسناک در آینده ای نه چندان دور

به گزارش “خانه خشتی”؛ همین چند وقت پیش استاندار اسبق کرمان اعلام نمود که حدود ۲۰۰ هزار فرصت شغلی توسط افاغنه در استان کرمان اشغال شده است و این در حالیست که در حال حاضر و طبق آخرین آمارها کمی بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور متقاضی کار هستند که در گروه بیکاران مطلق قرار دارند.

نکته حائز اهمیت اینکه از این تعداد، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاه ها و حدافل دارای مدارک فوق دیپلم به بالا هستند.

بلا شک با هر دیدگاه و از هر پنجره ای که به مقوله حضور افاغنه در ایران نگاه نماییم، اشتغال افاغنه و اصولا بیگانگان بدون ضوابط و مقررات خاص در هر کشوری باعث بسیاری از ناهنجاری ها، بزهکاری ها و در کشور ایران باعث تشدید بیکاری مفرط خواهد شد.
صدای نت ها با ریتمی هراسناک در آینده ای نه چندان دور-رفسنجان-افغانی-کرمان-
اشتغال اتباع بیگانه در ایران یکی از مسائلی است که در ۳ دهه گذشته به چالشی در بازار کار ایران تبدیل شده است و دولت ها عملا اقدامات موثری را در ساماندهی این موضوع انجام نداده اند.

ازدواج دختران ایرانی با مردان افغان به آرامی اما روان و مداوم، به دنبال رهایی از قید و بندهای قانونی و عرف جغرافیایی، در حال شیوع و شاید بی پروایی و بی اعتباری است.

بی اعتباری و بی پروایی با رهایی این زنان، یعنی همان دختران دیروز ایرانی با فرزندانی از جنس بی شناسنامه و بی تابعیت و رها شده در کوچه، پس کوچه های بی نام و نشان، نوای اپرای حضور افاغنه در ایران است. که صدای نت های آن با ریتمی هراسناک در آینده ای نه چندان دور گوش فلک را کر خواهد نمود.

اگر با کمی دقت به ریتم نت های این اپرا گوش جان بسپاریم، حتما صدای نت جعل اسناد هویتی، سرقت های بزرگ، آدم ربایی، قتل های فجیع، مفاسد اخلاقی، مواد مخدر و شاید جاسوسی افاغنه را همراه با مشکلات دیگر درحوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جای، جای مرزهای جغرافیایی کشورمان خواهیم شنید.
یادداشت از: هوشنگ حمزه نژاد

برچسب ها:
اخبار اخبار رفسنجان افغانی افغانیعرفسنجان خانه خشتی در کوچه، پس کوچه های بی نام و نشان رفسنجان صدای نت ها با ریتمی هراسناک در آینده ای نه چندان دور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان