مشروح سخنان سید محمد حسینی در جمع خبرنگاران رفسنجان:

تاکید رهبری بر تقویت جبهه فکری و فرهنگی انقلاب/ عده ای بعد از انتخابات فکر کردند که می توانند همان مباحث گذشته را مطرح کنند

  • شناسه خبر: 43966
تاکید رهبری بر تقویت جبهه فکری و فرهنگی انقلاب/ عده ای بعد از انتخابات فکر کردند که می توانند همان مباحث گذشته را مطرح کنند

وزیر ارشاد دولت دهم ضمن اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تقویت جبهه فکری و فرهنگی انقلاب با حضور نیروهای متدین و ارزشی، تصریح کرد: تقویت این جبهه نه به این معناست که مانع فعالیت دیگران شویم، بلکه تقویت جبهه های دیگر اشتباه است.

خانه » آخرین اخبار » تاکید رهبری بر تقویت جبهه فکری و فرهنگی انقلاب/ عده ای بعد از انتخابات فکر کردند که می توانند همان مباحث گذشته را مطرح کنند

به گزارش “خانه خشتی“، سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دهم در جمع خبرنگاران رفسنجان در محل دفترپایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی، وجود رقابت سالم بین نشریات، هفته نامه ها و سایت ها را لازم دانست و اظهار داشت: در عین حال که رقابت سالمی وجود دارد نیاز است یک همکاری دوستانه و همدلی وجود داشته باشد و در قالب جلسات ماهانه تمامی اصحاب رسانه در سطح شهر با هم تبادل نظر داشته باشند.

وی پرداختن به شناخت هرچه بیشتر شخصیت های موثر شهرستان رفسنجان در گذشته و اکنون را از جمله کارهایی برشمرد که رسانه های شهرستان می توانند به آن بپردازند و افزود: رسانه ها با ید مکمل یکدیگر باشند نه اینکه همدیگر را نفی کنند، بحث رسانه و خبر چیزی نیست که در یک مرحله متوقف شود بلکه به طور دائم در حال بروز شدن است.

حسینی به برپایی جلسات پرسش و پاسخ خبرنگاران با حضور افراد دارای تجربه و مهارت در زمینه خبر اشاره کرد و گفت: در جنگ غزه کسی که نسبت به پشت صحنه ی اخبار توجه داشته است و اخبار منابعی همچون بی بی سی را رصد کرده است می تواند به خوبی تحلیل گر نحوه ی پوشش خیری آنها باشد و همچنین این تجربیات خود را در اختیار سایر افراد قرار دهد.

وی با اشاره به شیوه های رسانه ای بکار رفته در در حوادث فتنه ۸۸ و عقبه ی رسانه ای بسیار قوی ماجرای داعش تصریح کرد: بهره گیری از افراد خبره در زمینه رسانه می توانند موجب افزایش دانش و قدرت اصحاب رسانه گردد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی شگردهای رسانه های جهان را بسیار متنوع دانست و بیان داشت: در بحث فلسطین در روزهای اول رسانه ها طوری وانمود میکردند که اسرائیل در حال دفاع کردن از خود است و مظلوم واقع شده و در واکنش به حماس و جهاد اسلامی وارد میدان شده است.

وی به عملکرد برخی سایت های محلی در دنیا اشاره کرد و گفت: نباید بگوییم که یک سایت چون محلی است پس خواننده ای ندارد بلکه گاهی مردم در بعضی مناطق از انجا که می خواهند پیرامون خود را بیشتر بشناسند به سایت محلی مراجعه می کنند.

2L4A1873

تاکید رهبری بر تقویت جبهه فکری و فرهنگی انقلاب

سید محمد حسینی در بخش دیگری از سخنانش به حضور دو جبهه فکری و فرهنگی در کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب نیز بارها چه بصورت تلویحی و چه صریح این مطلب را اعلام داشتند .

وی افزود: یک عده بیشتر گرایش به غرب دارند و در واقع شبه روشن فکر هستند، اینان از قبل انقلاب تا کنون به دنبال مشی غربی بودند و با اینکه می دانند جامعه کشور دینی است و نمی توانند چنین افکاری رابیان کنند امام باز هم گرایش به این سمت و سو دارند.

حسینی جبهه دوم را جبهه ی توجه به ارزش ها و اصول نظام دانست و گفت: این جبهه به معرفی و آسیب شناسی رخنه های فرهنگی در جامعه می پردازند و کتاب، فیلم، تئاتر و هر اثر دیگری از آنان با دغدغه ی فرهنگی همراه است و به دنبال تجلی بخشیدن به ارزش های اسلامی و تبیین مواضع امام و رهبری است.

وی به استفاده از ابزار هنر در مسیر ارزش های متعالی اشاره کرد و اظهار داشت: چطور غربی ها از رسانه ، هنر و سینما سود می برند، فیلم هایی که آنهاعلیه اسلام، پیامبر(ص) و ایران می سازند یعنی این که اینها دورغ می گویند که رسانه هنر است بلکه بطور کامل آن را جهت دهی میکنند.

حسینی تصریح کرد: آنها می خواهندهمان فکری که خودشان دارند از جمله پذیرفتن محدودیت زنان، نبود آزادی و وجود خشونت و تعصب های مذهبی، ما نیز آنها را در ایران دنبال کنیم.

وی با ابراز تاسف از تکمیل کردن این خط دشمن توسط بعضی از هنرمندان کشور بصورت دانسته یا نداسته اظهار داشت: ما نباید در زمین دشمن بازی کنیم بلکه خودمان باید طراحی کنیم ، ابتکار عمل و خلاقیت داشته باشیم و آنها را به چالش بکشانیم.

حسینی افزود: اگر ما فیلمی را راجع به فلسطین و یا جنایات آمریکا در عراق و افغانستان می سازیم یعنی اینکه ما در حال به چالش کشاندن انها هستیم و دشمن نیز بسیار نگران است و نمی خواهد که ما جرات کنیم و در این مغوله ها وارد شویم .

وی ضمن اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر تقویت جبهه فکری و فرهنگی انقلاب با حضور نیروهای متدین و ارزشی تصریح کرد: تقویت این جبهه نه به این معناست که مانع فعالیت دیگران شویم، بلکه تقویت جبهه های دیگر اشتباه است.

حسینی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد از بین دو اثر به عنوان بهترین یکی انتخاب شود بهتراست همان اثری ترجیح داده شود که جنبه ی اجتماعی و ارزشی دارد .

عده ای بعد از انتخابات فکر کردند که می توانند همان مباحث گذشته را مطرح کنند

وی دادن فرصت و مجال به جبهه ی فرهنگی انقلاب را راهی برای تقویت و مطرح شدن آنها برشمرد و گفت: بعضی ها می گویند اگر ما کار ارزشی به عنوان مثال راجع به دفاع مقدس و اصول انقلاب انجام دهیم اینها مشتری ندارد که باید پاسخ داد که اینها یک ترفند است و دورغ می گویند هم اکنون کتاب های دفاع مقدس پر فروش ترین کتاب های سال هستند.

وزیر ارشاد دولت دهم مطالعه را لازمه کار یک خبرنگار دانست و افزود: در رویارویی با یک جبهه گسترده جهانی نیاز به کار فراوان است، یک خبرنگار باید با تلاش مضاعف پیش رود، مطالعه کند تا میزان اثرگذاری خبر خود را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: تعداد نشریات و خبرگزاری نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و شاهد رشد کمی و ارتقای کیفی در آنها هستیم.

سید محمد حسینی اظهار داشت: بعضی ها فکر میکردند که بعد از انتخابات سال گذشته یکباره شرایط کشور به کلی دگرگون می شود و از این رو فرصت پیدا می کنند که همان مباحث گذشته را مطرح کنند، اما دیدند که نه در جامعه چنین اقبالی وجود دارد و نه اینکه همه ی ابزارها دراختیارشان قرار میگیرد که هرگونه بخواهند فضا را اداره کنند.

2L4A1818

هیاهوی پیرامون طرح تکریم بانوان یک بازی سیاسی بود

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش پایانی سخنانش به طرح تکریم بانوان اشاره ای کرد و گفت: تعابیر تبعیض جنسیتی و یا تفکیک عبارت های رسا و گویایی نیستند اگر شرایط به گونه ایست که امکان داشته باشد در یک محل کاری، که تعداد کارکنان مناسب باشد و آسیبی به ارباب رجوع نیز وارد نشود این طرح می تواند اجرا شود.

وی افزود: تنها یک هیاهوی بی جهت در این باره برپا شد در حالیکه این طرح تنها در بخشی از شهرداری انجام شده است و حتی از خود بانوان نیز بررسی های شده و آنها اظهار رضایت نموده اند.

حسینی هدف از هیاهوی رسانه ای پیرامون طرح تکریم بانوان را قرار دادن آن در در بازیهای سیاسی دانست و اظهار داشت: مهم ترین هدف از این جنجال ها بهره برداری سیاسی است وگرنه آن کسی که از نیروهای ارزشی باشد و با منطق با این موضوع برخورد کند آن را می پذیرد، بهتر است که به جای این بحث های سیاسی و جنجال آفرین بحث کارشناسی و تخصصی صورت گیرد ونتایج آن بررسی شود.

وی به حضور احزاب و تشکل های سیاسی و وجود رقابت سالم بین انها اشاره کرد و بیان داشت: همه این احزاب در اصول اساسی کشور یکی هستند و اختلافات در جزئیات است، همه طیف های وفادار به نظام که قانون اساسی را قبول دارند با منافق خارج از کشور و معاندان نظام فرق دارند .

وی ایجاد مرزبندی بین احزاب و تشکل های سیاسی کشور را از تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب برشمرد و گفت: باید کاری کنیم که یکسری مسائل اختلافی در کشور بوجود نیاید.

رهبر فرزانه انقلاب خبره ترین فرد در زمینه ی فرهنگی کشور

سید محمد حسینی با نگاهی بر عملکرد فرهنگی دولت یازدهم تصریح کرد: این عملکرد نیاز به بازنگری و تطبیق دادن با رویکرد رهبر حکیم انقلاب دارد، فرهنگ چیزی نیست که بگوییم هر دولت هر گونه ای که خواست رفتار کند بلکه همچون مسائل امنیتی کشور اهمیت دارد.

وی خاطر نشان کرد: رهبری به عنوان فرد خبره در تمام مسائل فرهنگی از رمان و شعر و ادب تا سینما و رسانه قابل مقایسه با هیچ مدیری نیستند و هم شرع و هم منطق اقتضا میکند که از یک فرد فرزانه که احاطه گستره ای به اموردارد تبعیت کنیم تا اینکه بخواهیم تجریه کنیم و تبعات زیان باری به کشور وارد کنیم.

برچسب ها:
مشروح سخنان سید محمد حسینی در جمع خبرنگاران رفسنجان:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان