رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان:

با پیشگیری مصارف غیر ضروری می توان از هدر رفتن آب منازل جلوگیری کرد

  • شناسه خبر: 43839
با پیشگیری مصارف غیر ضروری می توان از هدر رفتن آب منازل جلوگیری کرد

عباس سالاری پور گفت: تقریبأ ۳۰ تا ۴۰ درصد آب منازل در آشپزخانه به مصرف می رسد.

خانه » آخرین اخبار » با پیشگیری مصارف غیر ضروری می توان از هدر رفتن آب منازل جلوگیری کرد

به گزارش “خانه خشتی”، رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: استفاده از شیرهای اهرمی و یا چشمی و استفاده از لوازم کاهنده در شیرآلات از جمله راه های صرفه جویی در آب مصرفی منازل مسکونی می باشد.
عباس سالاری پور در ادامه با اشاره به مصرف ۱۲۰ لیتری آب برای استحمام یادآور شد: طراحی ساختمان باید به گونه ای باشد که از اتلاف آب گرم جلوگیری شود.
وی خاطر نشان کرد: با قرار دادن بطری حاوی شن و آجر در داخل فلاش تانک و پیشگیری از چکه کردن شیرآلات و سردوش از هدروی آب جلوگیری نمود.
رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان در ادامه افزود: منازلی که برای تأسیسات شوفاژ از منبع استنباط استفاده می نمایند، می توانند با نصب لوازم الکترونیکی و با تنظیم آنها ازهدر روی آب جلوگیری کنند.
وی با تأکید به استفاده چندباره یا مجدد از آب گفت: می توان از آبی که برای شست و شوی سبزیجات و میوه ها استفاده می شود مجددأ برای آبیاری فضای سبز و باغچه استفاده نمود.
سالاری پور استفاده از سیستم های قطره ای و چکه ای را برای آبیاری فضای سبز منازل توصیه کرد و گفت: این سیستم مصرف آب را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد.
وی با پیشنهاد شستشوی اتومبیل در بیرون از منزل در ادامه افزود: در صورت ضرورت از سطل آب بجای استفاده مداوم از شیلنگ برای شستن خودرو توصیه می شود.
رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان در پایان تصریح کرد: با پیشگیری از مصرف غیر ضروری آب توسط افراد وسواسی، کاهش غیر ضروری مصارف در گرم ترین ساعات روز ، عدم استفاده آب شرب در مصارف بنایی و ساخت و ساز و ممانعت از بازی کودکان با آب می توان از هدر دادن بی رویه آب جلوگیری کرد.

برچسب ها:
خانه خشتی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب و فاضلاب رفسنجان صرفه جویی در مصرف آب
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان