شهردار رفسنجان در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

انجام کار عمرانی بدون کار فرهنگی بی ارزش است/ هزینه ی ۶ میلیارد ریالی در بخش فرهنگی شهرداری رفسنجان

  • شناسه خبر: 43791
انجام کار عمرانی بدون کار فرهنگی بی ارزش است/ هزینه ی ۶ میلیارد ریالی در بخش فرهنگی شهرداری رفسنجان

شهردار رفسنجان انجام کار فرهنگی را یکی از وظایف اصلی هر سازمان برشمرد وگفت: اعتقاد داریم که کار عمرانی بدون انجام کار فرهنگی بی ارزش است.

خانه » آخرین اخبار » انجام کار عمرانی بدون کار فرهنگی بی ارزش است/ هزینه ی ۶ میلیارد ریالی در بخش فرهنگی شهرداری رفسنجان

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، علی اکبر پور محمدی شهردار رفسنجان در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن جنایات وحشیانه صهیونیست ها علیه مردم مظلوم غزه و همچنین تبریک ۱۷ مردادماه روز خبرنگار ، اظهار داشت: تراکم جمعیتی ۱۸ نفر در هر هکتار در شهر رفسنجان با وسعت ۷ هزار و ۸۰۰ هکتار، تبدیل به یک فاجعه شهرسازی شده است.

وی افزود: با این تراکم جمعیت و گستردگی شهر خدمات رسانی بود نه تنها برای شهرداری بلکه برای سایر سازمان ها بسیار سخت خواهد بود و موجب کمرنگ شدن خدمات در سطح شهر می شود.

پور محمدی محدود کردن شهر را راه چاره ای برای این مشکل برشمرد و گفت: تغییر کاربری باغات پسته ای که در دل شهر قرار گرفته اند بسیارتاثیرگذار بوده است.

۷۰۰ میلیارد ریال بودجه شهرداری رفسنجان در سال ۹۳

وی به افزایش ۲۲ درصدی بودجه شهرداری رفسنجان در سال ۹۳ اشاره کرد و بیان داشت: بودجه شهرداری رفسنجان در سال ۹۳ ، ۷۰۰ میلیارد ریال بوده است که ۶۰ درصد آن عمرانی و ۴۰ درصد آن جاری می باشد.

شهردار رفسنجان داشتن شهری زیبا را شایسته مردم این شهر دانست و تصریح کرد: این سوال مرتب از سوی مردم مطرح می شود که چرا شهر ما با توجه به درآمد آن، زیبا نیست و کارهای زیادی شده است اما جوابگوی شهر نیست.

وی به تشکیل یک گروه مشاوره در شهرداری رفسنجان اشاره کرد و گفت: هدف از تشکیل این گروه انجام کارها با تحقیقات و مطالعات قبلی و برای افزایش ضریب تاثیرگذاری آن بوده است، بهتر دیده شد که به جای یک شخص یک گروه طرح و ایده ارائه دهد.

شهردار رفسنجان یادآور شد: تاکنون ۱۲ طرح مطالعاتی از سوی گروه مشاوران این سازمان ارائه گردیده است و ۴ طرح دیگر در حال تکمیل شدن می باشد.

وی میزان هزینه صرف شده در بخش خدمات شهری شهرداری رفسنجان از ابتدای سال ۹۲ تا پایان چهار ماه ابتدای سال ۹۳ را ۳۹ میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این میزان هزینه در بخش های زیباسازی شهری، تجهیز تقاطع به چراغ های هوشمند، خط کشی معابر و جداول، نصب تابلوهای رانندگی، وسایل بازی پارک ها و … می باشد.

پورمحمدی تنها هزینه خط کشی معابر و جداول در این مدت را ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ممکن است عده ای انجام برخی کارها در سطح شهر را کوچک بشمرند اما همین کارها هزینه های بسیار سنگینی را در بر داشته است.

1نشست خبری شهردار رفسنجان با خبرنگاران

معدوم سازی یک هزار و ۲۲۲ قلاده سگ در سال ۹۲

شهردار رفسنجان معدوم سازی سگ های ولگرد در سطح شهر را از دیگر کارهای انجام شده توسط این سازمان برای رفاه حال شهروندان برشمرد و بیان داشت: در سال ۹۲ بیش از یک هزار و ۲۲۲ قلاده سگ از طریق سم و یا تیراندازی معدوم شده است.

وی ضمن اشاره به انعقاد قراردادی بین پیمارنکار و بخش مرکزی شهرستان در این زمینه تصریح کرد: در چهار ماه نخست سال ۹۳ ۲۹۰ قلاده سگ در شهر و ۱۵۳ قلاده در روستاهای حومه معدوم شده است.

پور محمدی به موفقیت شهرداری رفسنجان در بحث تملک اراضی در سال های ۹۲ و ۹۳ اشاره کرد و خاطر نشان کرد: شهرداری موفق به تملکی به میزان ۷ میلیارد و ۳۲۶ میلیون و ۵۵۳ هزار ریال در خیابان جمال الدین اسد آبادی در سال ۹۳ گردیده است.

انجام کار عمرانی بدون کار فرهنگی بی ارزش است

علی اکبر پور محمدی انجام کار فرهنگی را یکی از وظایف اصلی هر سازمان برشمرد و تصریح کرد: اعتقا داریم که کار عمرانی بدون انجام کار فرهنگی بی ارزش است.

وی میزان هزینه شهرداری در بخش فرهنگی در سال ۹۲ را بیش از ۶ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: انجام کار فرهنگی در پارک ها از جمله برگزاری نمازجماعت، برپایی برنامه های متنوع نقاشی و شعر برای کودکان و مشاوره عمومی بیش از ۷۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته است.

پورمحمدی به فعالیت بیش از۳۰ روحانی بصورت ثابت و سیار در پارک های سراسر شهر اشاره کرد و گفت: سعی شده است تا به مناسبت های مختلف جشن های مردمی با کمک گروه های از خود مردم و حمایت شهرداری برپا شود.

وی انجام امور قرآنی در سطح شهر را از دیگر کارهای فرهنگی شهرداری عنوان کرد و بیان داشت: برپایی مراسم جمع خوانی قران کریم با کمک سایر ارگان ها، تجلیلل از ۸۰ حافظ کل در شهر و پوشش بیش از ۷۸ مسجد در ماه مبارک رمضان از جمله این کارهاست.

پورمحمدی افزود: برگزاری برنامه های ریگ نوردی و کوهنوردی با همکاری گروه های مختلف یکی از کارهای تاثیر گذار بوده است و شهرداری رفسنجان بیش از ۶۰ میلیون تومان به هیات های ورزشی شهرستان کمک نموده است.

وی همچنین به احداث ۸ پارک، بهسازی پارک های وحدت، ارغوان ، مطهری، شهید نوری و کودک در سال ۹۲ و ساخت پارک های فیض ۷ ، شهرک جهاد، شهید مقیمی، اسدآباد فارسی، کریم آباد، اسماعیل آباد حومه و درختکاری حاشیه خلیج فارس در سال ۹۳ اشاره کرد.

پور محمدی اظهار داشت: سازمان های آتش نشانی با هزینه های سنگینی توسط شهرداری اداره می شوند که سعی داریم تعداد آن را از ۲ به ۶ ایستگاه افزایش دهیم که یکی از ایستگاه های جدید ایستگاه ثابت در بازار خواهد بود.

نشست خبری شهردار رفسنجان با خبرنگاران

وی افزود: آتش نشانی رفسنجان در سال ۹۲، ۱۳۹۵ مورد و درسال ۹۳، ۴۱۰ مورد فعالیت در سطح شهر اعم از آتش سوزی و خدمات رسانی داشت است.

شهردار رفسنجان به توسعه ترمینال مسافربری رفسنجان اشاره کرد و گفت: این مهم بیش از یک میلیارد تومان برای شهرداری هزینه در بر خواهد داشت که امید داریم تا پایان سال ۹۳ آماده بهره برداری شود.

وی هزینه ی ۵۵ دستگاه اتوبوس خدمات مسافربری در سطح شهر را نزدیک به دوبرابر درآمد حاصل از انان عنوان کرد و افزود: در چهار ماه نخست سال ۹۳، ۴ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۱۵۰ نفر مسافر در سطح شهر جابه جا شده است که درامد حاصل از ۱ میلیارد و ۳۹۴ میلیون و۴۴۳ هزار و ۳۲۰ ریال  بوده است و این در حالی است که این میزان جابه جایی ۴ میلیارد و ۱۲۷ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۵۲ ریال برای شهرداری هزینه در بر داشته است .

بهره برداری مجموعه عام المنفعه آگاه تا پایان سال ۹۳

علی اکبر پور محمدی در بخشی دیگری از سخنانش به بحث جمع آوری زباله ها و چاره اندیشی برای دفن آنها و همچنین از ساماندهی افاغنه در سطح شهر اشاره کرد و افزود: ۲۰۰ سطل زباله بزرگ و چرخدار تا پایان سال ۹۳ در سطح شهر پخش می شود.

وی به بهره برداری مجموعه عام المنفعه خجسته آگاه تا پایان سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: استفاده از انژی خورشیدی برای برق رسانی به پارک های شهر در دستور کار قرار دارد و قصد داریم تا تمام برق آرامستان جدید را از این طریق تامین گردد.

شهردار رفسنجان احداث ۹ خیابان جدید با هزینه ۱۴ میلیارد ریال در سال ۹۲ و احداث سه خیابان با هزینه نزدیک به ۱۸ میلیارد ریال در سال ۹۳ را از جمله های کارهای بخش عمرانی شهرداری عنوان کرد و افزود: در سال ۹۳ روکش خیابان ها بیش از ۳ میلیارد ریال هزینه و آسفالت ۲۰ کوچه با ۱۳ میلیارد ریال، لکه گیری ۳۰ هزار مترمربع نزدیک به ۸ میلیارد ریال، جدول گذاری ۱۷ هزار متر ، ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلوین ریال هزینه در بر داشته است.

وی هزینه ی ساخت پارکینگ طبقاتی خیابان چمران و حافظ با ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت زمین در چهار طبقه و با ظرفیت ۵۵۰ واحد پارکینگ و دو قطعه تجاری ۵ هزار متر مربعی را بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: پروژه آرامستان شهید گمنام نیز یکی دیگر از کارهای سنگین و البته مورد نیاز مردم است که در ۲۰۰ هکتار زمین در جنوب غربی شهر در حال ساخت می باشد که تاکنون ۴۲ میلیارد ریال هزینه برده است.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان