«طرح صالحین بسیج» زیر ذره بین رادیو فردا *سند

  • شناسه خبر: 4366
«طرح صالحین بسیج» زیر ذره بین رادیو فردا *سند

رادیوفردا: « حلقه‌های صالحین یکی از تشکیلات زیرمجموعه بسیج است و ساختار آن از سوی سپاه پاسداران به سراسر کشور ابلاغ شده‌است. هدف نهایی این طرح تربیت عقیدتی و سیاسی و کادرسازی برای بسیج و کشور از پایین‌ترین سطح ممکن یعنی مساجد و مدارس است.» به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  جام نیوز، سایت رادیو فردا […]

خانه » اخبار ویژه » «طرح صالحین بسیج» زیر ذره بین رادیو فردا *سند

رادیوفردا: « حلقه‌های صالحین یکی از تشکیلات زیرمجموعه بسیج است و ساختار آن از سوی سپاه پاسداران به سراسر کشور ابلاغ شده‌است. هدف نهایی این طرح تربیت عقیدتی و سیاسی و کادرسازی برای بسیج و کشور از پایین‌ترین سطح ممکن یعنی مساجد و مدارس است.»

به گزارش «خانه خشتی»به نقل از  جام نیوز، سایت رادیو فردا (radio farda) یکشنبه ۳ اردیبهشت (April.22) در خبری به تحلیل و بررسی ساختاری و تشکیلاتی طرح صالحین بسیج پرداخت.
این سایت در ابتدا با بررسی تاریخچه این طرح نوشت: «حلقه‌های صالحین یکی از تشکیلات زیرمجموعه بسیج است و ساختار آن از سوی سپاه پاسداران به سراسر کشور ابلاغ شده‌است. هدف نهایی این طرح تربیت عقیدتی و سیاسی و کادرسازی برای بسیج و کشور از پایین‌ترین سطح ممکن یعنی مساجد و مدارس است.
ایده اولیه تشکیل حلقه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره صالحین که تعداد آنها نیز بر اساس یکی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای تهیه شده، از ایده‌های رهبر جمهوری اسلامی است. این حلقه‌ها در سطح مساجد هر کوچه، محله، ناحیه و شهر و استان تشکیل شده‌اند و در سراسر کشور نیز در مدارس و دانشگاه‌ها و سازمان‌ها تمرکز بیشتری دارند اگر چه محدود به مدارس و مساجد نیستند.
اجرای طرح حلقه صالحین از سال ۱۳۹۰ شروع شده و مستندات موجود که به طور علنی منتشر شده نشان می‌دهد سرتیپ نقدی فرمانده بسیج خود شخصا استان به استان می‌رود و از نزدیک بر اجرای این طرح سراسری و کشوری نظارت می‌کند.»
رادیو فردا در ادامه به جایگاه مهم طرح صالحین در برنامه های سپاه اشاره می کند و می نویسد: «از سوی دیگر در حالی که بسیجی فعال، از مهمترین رده‌های بسیجی‌ها در ساختار بسیج به شمار می‌رود سرتیپ نقدی گفته ملاک اینکه کسی عضو فعال بسیج به شمار آید حضور در طرح حلقه‌های صالحین است.
حلقه‌های صالحین همچنین وب‌سایت‌های مخصوص به خود را دارند که با دامنه صالحین دات.آی آر شناخته می‌شوند که یکی از شناخته‌شده‌ترین آنها سایت حلقه‌های صالحین تهران است.»
رادیو فردا در بخش دیگری از تحلیل خود به بررسی محتوای آموزشی این طرح می پردازد و می افزاید: «از نظر منابع درسی دروس تفسیر قران آیت‌الله مکارم شیرازی و محسن قرائتی و نیز کتاب‌های آیت‌الله مرتضی مطهری از مبانی درسی حلقه‌های صالحین به شمار می‌رود.اما در سطوح بالاتر و کشوری از نظریات و دیدگاه‌های آیت‌الله مصباح یزدی در جلسات منظم با فرماندهان ارشد سپاه و بسیج استفاده می‌شود. مراحل آموزشی حلقه‌های صالحین نیز سطح‌بندی شده و به طور رسمی به سه سطح و مرحله تقسیم شده‌است. این آموزش‌ها در سراسر کشور سه مرحله دارند که به ترتیب عبارتند از جذب، تثبیت و رشد. در مرحله جذب به افرادی که برای عضویت در حلقه‌های صالحین مطلوب شناخته می‌شوند امکان ورود به این حلقه‌ها در سطح مساجد و پایگاه‌های بسیج مساجد داده می‌شود.
در مرحله دوم که مرحله تثبیت است، فرد جذب شده در دوره‌های آموزشی ویژه تحت تعلیم قرار می‌گیرد و در مرحله سوم وارد دوره رشد می‌شود. در این آموزش‌ها بر ارتباطات خارج از کلاس تاکید ویژه شده‌است.در مدارس و در بین دانش‌آموزان نیز که یکی از محوری‌ترین بخش‌های طرح حلقه‌های صالحین است، شعار محوری این طرح، هر مدرسه یک حلقه صالحین است و به طور مثال فقط در اراک اعلام شده که ۹۰۰ حلقه صالحین در مدارس تشکیل شده‌است.»
سایت وابسته به سازمان سیا در پایان می نویسد: «و نهایت اینکه در اهمیت حلقه‌های صالحین، هم سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و هم سرتیپ محمدرضا نقدی فرمانده بسیج به طور رسمی و علنی گفته‌اند این مهمترین برنامه بسیج سپاه پاسداران است.»
گفتنی است یکی از مهم ترین پایگاه های انقلاب در برابر دشمن بسیج بوده است و دشمنان تمامی تحرکات و برنامه های این نهاد مردمی را برای یافتن راه حلی در جهت مقابله با آن، به دقت زیر نظر دارند.

برچسب ها:
طرح صالحین بسیج» زیر ذره بین رادیو فردا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان