فرماندار رفسنجان:

توسعه و رشد جامعه مستلزم کار فرهنگی است

  • شناسه خبر: 43637
توسعه و رشد جامعه مستلزم کار فرهنگی است

فرماندار رفسنجان گفت: پایه و اساس هر کاری در جامعه، برای رسیدن به توسعه و رشد مناسب، کار فرهنگی است.

خانه » آخرین اخبار » توسعه و رشد جامعه مستلزم کار فرهنگی است

حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در گفتگو با “خانه خشتی“، موفقیت هر برنامه فرهنگی را در گرو رفتار و مشارکت مردم عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرافت خاصی که برنامه های فرهنگی دارا هستند، و به دلیل ارتباط فرهنگ با رفتار، اعتقاد، تعصبات و سنت های قومی و قبیله ای مردم، انجام یک کار فرهنگی نیاز به تخصص دارد و اهالی فرهنگ باید با توجه به نوع مخاطب از نظر سنی و منطقه ای برنامه ریزی نموده و اقدام کنند.

 ملانوری اظهار داشت: حرکت های فرهنگی اخیر که در رفسنجان شاهد آن بودیم، بخصوص برنامه هایی که اجرای آن توسط روحانیون انجام می شد، ابتکاری، نو وجذاب بود؛ از این رو که مردم از نظر اعتقادی برای روحانیون احترام ویژه ای قائلند و برگزار کنندگان با استفاده از ابزار و ظرافت هنری خوش ذوقی آن را اجرا می کنند.

وی برگزاری برنامه های فرهنگی در سطح شهر و در پارک ها را در ایجاد نشاط و شادابی مردم مؤثر دانست و گفت: اجرای برنامه های مبتنی بر احکام دینی که در نوع خود منحصر بفرد است، موجب توسعه و ترویج معارف اسلامی می شود.

فرماندار رفسنجان افزود: برای پویایی و فعالیت جامعه و خروج مردم از حالت انفعال به موضع خلاقیت و ابتکار، باید نشاط را به جامعه وارد کنیم؛ چرا که اگر کار فرهنگی با ذوق و سلیقه خاص و با ابزارهای خاص هنری توسعه یابد، به نشاط مردم می انجامد.

ملانوری ادامه داد: در صورتی که مردم به عنوان منبع اصلی توسعه، با نشاز و فعالی وارد عرصه کار فرهنگی و اجتماعی شوند، بهره وری به شدت بالا می رود.

وی ضمن تشکر از کلیه دست اندر کاران این امر فرهنگی، گفت: با توجه به اینکه تهاجم فرهنگی و ورود خرده فرهنگ ها در جامعه که به انجراف جوانان و نوجوانان ما منجر می شود، معرفی الگوها و رفتارهای صحیح که شیرینی ها و جذابیت های دین اسلام را نشان می دهد، به رشد جامعه کمک می کند.

برچسب ها:
پارک پویایی جامعه تهاجم فرهنگی جوانان رفسنجان روحانیون فرماندار رفسنجان کار فرهنگی مذهبی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان