40 سال همراهی

۴۰ میلیون اهدای خون برای تداوم زندگی بیمارن نیازمند

  • شناسه خبر: 43563
۴۰ میلیون اهدای خون برای تداوم زندگی بیمارن نیازمند

۹ مرداد ماه و روز اهدای خون در تقویم می تواند ما را به یاد بیماران نیازمندی بیاندازد که چشم امید به اهدای خون همراهان همیشگی خود دارند.

خانه » آخرین اخبار » ۴۰ میلیون اهدای خون برای تداوم زندگی بیمارن نیازمند

مهدی محمد حسینی رئیس مرکز انتقال خون رفسنجان در گفت و گو با “خانه خشتی” ضمن گرامیداشت روز ملی اهدای خون اظهار داشت: در ۴۰ سالگی انتقال خون و با شعار امسال این سازمان ” ۴۰ سال همراهی، ۴۰ میلیون اهدای خون با تداوم بیکران زندگی”، با عنایت پروردگار هر سال با افزایش حضور اهداکنندگان خون مواجه بوده ایم.

وی افزود: از اسفند سال ۷۴ مرکز انتقال خون در شهرستان رفسنجان شکل گرفته است و هم اکنون با حضور ۱۴ پرسنل خود در حال خدمت رسانی می باشد.

محمد حسینی عنوان کرد: در یک سال گذشته از ۱۲ هزار و ۷۷۴ نفر مراجعه کننده به مرکز انتقال خون رفسنجان، ۱۰ هزار و ۳۵۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزد: مرکز انتقال خون رفسنجان پس از تامین نیاز این شهرستان، خون های فیلتر شده خود را براساس اعلام نیاز استان ها و شهرستان های همجوار از جمله کرمان، کهنوج و سیرجان، اصفهان و شیراز ارسال نموده است.

محمد حسینی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی مراجعه کنندگان اهدای خون در ۴ ماه ابتدای سال ۹۳ نسبت به مورد مشابه سال گذشته در رفسنجان خاطر نشان کرد: در چهار ماه نخست سال از ۴ هزار و ۲۹۱ مراجعه کننده ۳ هزار و ۸۳۹ نفر موفق به اهدای خون شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۷۰۳ نفر آقا و تنها ۱۳۶ نفر خانم بودند.

وی با اشاره به حضور کمرنگ بانوان در اهدای خون تصریح کرد: افزایش تعداد اهداکننده بانو از ۴ درصد کل اهداکنندگان به ۸ درصد، از برنامه های مرکز انتقال خون رفسنجان در سال جاری است.

محمد حسینی همچنین ضمن اشاره به افزایش ۱۰ درصدی اهدای خون مردم رفسنجان در شبهای قدر ماه مبارک رمضان خاطر نشان کرد: در این شبها ۳۷۹ نفر به مرکز انتقال خون شهرستان مراجعه کرده اند که ۳۲۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

رئیس انتقال خون رفسنجان همچنین افزایش تعداد خونگیری به میزان ۸ درصد نسبت به سال قبل، افزایش سطح کیفی فرآورده های تولیدی و تامین بیش از ۸۰ درصد خون فیلتردار برای بیماران تالاسمی را از دیگر برنامه های این مرکز در سال جاری اعلام کرد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان اهدای خون خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان