رییس دانشگاه ولی عصر (عج) خبر داد:

اولین کنگره ملی شهدای جامعه شیمی کشور در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 43374
اولین کنگره ملی شهدای جامعه شیمی کشور در رفسنجان برگزار می شود

رییس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: هفدهمین کنگره شیمی کشور با حضور ۱۰۰۰ متخصص در رفسنجان از دهم تا دوازدهم شهریور ماه برگزار می شود و همزمان با آن میزبان خانواده ۸۶ شهید جامعه شیمی خواهیم بود.

خانه » آخرین اخبار » اولین کنگره ملی شهدای جامعه شیمی کشور در رفسنجان برگزار می شود

به گزارش “خانه خشتی”، رییس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در جلسه هماهنگی همایش های علمی، از حضور بیش از ۱۲۰۰ متخصص داخلی و خارجی در همایش های علمی در رفسنجان خبر داد و گفت: هفدهمین کنگره شیمی کشور با حضور ۱۰۰۰ متخصص در رفسنجان از دهم تا دوازدهم شهریور ماه برگزار می شود و همزمان با آن میزبان خانواده ۸۶ شهید جامعه شیمی خواهیم بود.

رضا رنجبر کریمی افزود: میهمانان متعددی از داخل و خارج کشور در کنگره حضور می یابند و همزمان با آن از ۵ شیمی دان برجسته کشور تقدیر می شود.

وی از ایجاد مرکز بین المللی کربن خاورمیانه در رفسنجان ابراز امیدواری کرد و گفت: با تعاملات و مکاتبات انجام شده و با توجه به ظرفیت های غنی منابع نفتی و کربنی در استان کرمان قصد داریم همزمان با برگزاری کنگره، زمینه ایجاد این مرکز را در ایران و در رفسنجان ایجاد کنیم.

رنجبر کریمی افزود: در صورت ایجاد این مرکز، در زمینه مواد مختلف کربن، پلیمرها، نانو ذرات کربنی و … فعالیت های چشمگیری خواهیم داشت.

رییس دانشگاه ولی عصر (عج) گفت: امروز رشته شیمی طلایه دار تولید علم در کشور است و سهم عمده ای از تولیدات کشور به این رشته تعلق دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه پس از انقلاب اولین رشته در دوره تحصیلات تکمیلی در کشور در رشته شیمی ایجاد شد و این رشته از اولین های دوره دکتری در کشور است، می طلبد برای آن اهمیت ویژه ای قائل شویم.

رنجبر کریمی ادامه داد: به برکت شهدای شیمی دهه ۶۰ و پیشرفت در این زمینه، بر خود لازم دانستیم تا کنگره ای ملی در خور آن ها برگزار نماییم؛ لذا با ارائه پیشنهاد خود به انجمن شیمی ایران، موافقت های لازم کسب و اطلاعات مربوط به ۸۶ شهید جامعه شیمی کشور جمع آوری گردید که ۱۰ تن از آنان جزو سرداران شهید هستند که در زمان خود از برترین های علمی بوده اند.

رییس دانشگاه ولی عصر (عج) از قرائت پیام مقام معظم رهبری در اولین روز برگزاری کنگره ابراز خرسندی کرد و گفت: با حضور نماینده ولی فقیه و مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ها، متن پیام آیت الله خامنه ای قرائت می شود.

وی هم چنین از حضور رییس مجلس شورای اسلامی، رییس بنیاد شهید و معاون رییس جمهور و وزیر علوم در هفدهمین کنگره شیمی در رفسنجان خبر داد و افزود: با برگزاری کنگره ملی شهدای شیمی معنویت در برنامه های علمی حضور می یابد و فتح بابی برای سایر کنگره هاست تا در کنار محافل علمی به معنویات نیز توجه کنند.

رضا رنجبر کریمی اظهار داشت: پنجمین همایش آنالیز عددی نیز در هجدهم و نوزدهم شهریور ماه با حضور بیش از ۲۰۰ متخصص از سراسر کشور در دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار می شود.

برچسب ها:
رفسنجان کنگره شهدای جامعه شیمی کشور کنگره شیمی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان