۶ راه فوق العاده برای کاهش تشنگی در ماه رمضان

  • شناسه خبر: 43008
۶ راه فوق العاده برای کاهش تشنگی در ماه رمضان

معمولاً تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده‌تر از تحمل تشنگی است، ولی برای در امان بودن از تشنگی نیز راه حل‌هایی وجود دارد.

خانه » آخرین اخبار » ۶ راه فوق العاده برای کاهش تشنگی در ماه رمضان

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از خبرگزاری دانشجو، رمضان امسال با روزهای گرم تابستانی مصادف شده است و پس از ساعت ها تشنگی و گرسنگی منطقی به نظر می رسد که یک لیوان یا یک پارچ آب سرد را در کنار خود بگذاریم و تا می توانیم نوشیدنی های سرد بنوشیم، اما نباید از عوارض این کار غافل بود.
معمولاً تحمل گرسنگی در ماه مبارک رمضان ساده تر از تحمل تشنگی است، ولی برای در امان بودن از تشنگی نیز راه حل‌هایی وجود دارد.

 

۶ راه فوق العاده برای کاهش تشنگی در ماه رمضان:

 

۱- با توجه به این که ماه رمضان امسال در فصل گرم سال قرار دارد به روزه‌داران توصیه می‌شود برای پیشگیری از کاهش شدید آب بدن تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند. در طول روز از نور خورشید فاصله بگیرند و حتی‌الامکان در مناطق سایه دار و خنک بایستند. در صورت امکان از پوشش کلاه استفاده کنند و فعالیت‌های بدنی را کاهش دهند.
۲- با فاصله یک ساعت بعد از افطار سعی کنید هشت لیوان آب و مایعات خنک را به مرور تا هنگام خواب بنوشید و حتی‌الامکان از نوشیدن چای، قهوه و نوشابه‌ها، به دلیل دارا بودن سطح بالایی از کافئین و شکر خودداری کنید؛ چرا که این مایعات باعث از دست رفتن سریع‌تر آب بدن می‌شوند.
دقت داشته باشید که نوشیدن آب زیاد در هنگام سحر تأثیری در پیشگیری از تشنگی ندارد؛ زیرا در صورت نوشیدن آب بیش از حد نیاز، بدن آب اضافی را دفع می‌کند. پس، آب مورد نیاز بدن باید در فاصله میان افطار تا سحر، بتدریج و از طریق مصرف آب و میوه‌های آب‌دار تأمین شود.
۳- برخی مواد غذایی و شیرینی‌های مصنوعی مانند زولبیا و بامیه، غلظت مایعات بدن را افزایش می‌دهند و در نتیجه روزه‌دار احساس تشنگی می‌کند. توصیه می‌شود برای پیشگیری از افزایش غلظت مایعات بدن از قندهای گیاهی مانند خرما به جای زولبیا و بامیه استفاده شود.
۴- از میوه‌هایی چون زردآلو و هلو استفاده کنید؛ چرا که این میوه‌ها به طور چشمگیری به کاهش درد و ناراحتی ناشی از اسید معده کمک می‌کنند و تا حدودی مواد معدنی از دست رفته ناشی از تعریق را جبران خواهند کرد.
۵- جایگزین کردن مواد مغذی از دست رفته از طریق نوشیدن آب‌میوه‌ها و مصرف سبزیجات و میوه های آبکی بسیار مفید است. میوه‌هایی چون مرکبات و توت فرنگی می‌توانند علاوه بر آب، مواد ضروری چون کلسیم و فیبر، آهن، پتاسیم و دیگر مواد معدنی و همچنین ویتامین‌های C، B1 و B2 را تأمین کنند.
میوه‌های آب‌دار مانند هندوانه و خربزه نیز نقش مهمی در تأمین مایعات بدن دارند، بنابراین توصیه می‌شود در فاصله افطار و سحر این میوه‌ها مصرف شوند.
دیگر این که مصرف لیموترش نیز در پیشگیری از تشنگی و گرمازدگی موثر است.
۶- خوردن چای، مخصوصاً چای پر رنگ، برای رفع تشنگی پس از سحری اشتباه است. افراد دقت کنند که این باور که چای پس از سحری می‌تواند باعث رفع تشنگی شود درست نیست؛ زیرا چای دفع مکرر کلیه را در بر دارد.

برچسب ها:
6 راه فوق العاده برای کاهش تشنگی در ماه رمضان اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان