همایش قرآنی نورالمبین با حضور قاری بین المللی در رفسنجان برگزار شد

  • شناسه خبر: 42553
همایش قرآنی نورالمبین با حضور قاری بین المللی در رفسنجان برگزار شد

همایش قرانی نورالمبین صبح امروز با حضور استاد علی اصغر شعاعی قاری بین المللی و با هدف آموزش شیوه های نوین الحان و نغمات قرآن کریم در رفسنجان برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » همایش قرآنی نورالمبین با حضور قاری بین المللی در رفسنجان برگزار شد

 به گزارش خبرنگار”خانه خشتی“، استادعلی اصغر شعاعی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در جمع قاریان و مربیان قرآن کریم در رفسنجان، فعالیت های قرآنی در کشور را نسبت به گذشته پویاتر دانست و گفت: با وجود فعالیت های گسترده هنوز هم قرآن در مهجوریت به سر میبرد، چرا هنوز مردم با شنیدن آیات قرآن باید به فکر مرگ بیافتند؟

وی از قرآن با تعابیر ی همچون زندگی و حیات نام برد و تصریح کرد: برای آنکه جامعه و به خصوص جوانان بیشتر به سمت قرآن حرکت کنند نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه است.

علی اصغر شعاعی نقش ارگان های فرهنگ ساز را مهم برشمرد و افزود: تلویزیون، صدا و سیما، آموزش و پرورش، حوزه ها و دانشگاه ها باید بیشتر تلاش کنند تا فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم شود.

این قاری بین المللی قرآن را برای تمام لحظات زندگی و نه تنها مرگ دانست و بیان داشت: هفتاد هزار مسجد در سراسر کشور در اکثر ساعات تعطیل هستند در حالیکه این مساجد باید تبدیل به خانه های قران شوند.

وی همچنین به مهجوریت قرآن کریم در ماه های محرم و صفر اشاره کرد و گفت: تلاوت قرآن در شب قدر باید بیشترین سهم را داشته باشد امام خلاف این دیده می شود، باید همه تلاش کنند تا قران ازاین مهجوریت خارج شود.

وی در ادامه به آموزش شیوه های نوین الحان و نغمات قرآن کریم پرداخت.

لازم به ذکر است استاد علی اصغر شعاعی، متولد ۱۳۴۷ هجری شمسی در قم، دکترای علوم قرآن و حدیث و عضو هیئت علمی و معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، مقام نخست مسابقات بین‌المللی قرآن هندوستان در سال ۱۳۸۶ و مبتکر نرم‌افزار «نغمه‌های قرآنی» می باشد.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان همایش قرآنی نورالمبین با حضور قاری بین المللی در رفسنجان برگزار شد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان