حجت الاسلام پوررمضانی امام جمعه رفسنجان:

هیئت امنا مساجد دلسوز مردم باشند/تشویق کودکان و نوجوانان به حضور در مساجد

  • شناسه خبر: 41651
هیئت امنا مساجد دلسوز مردم باشند/تشویق کودکان و نوجوانان به حضور در مساجد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، امام جمعه رفسنجان در جلسه هم اندیشی هیئت امنا و کانون های مساجد، ضمن اشاره به تبلیغ و مدیریت مسجد که رسالت بزرگی برای روحانیون می باشد اظهار داشت: هیئت امنا موظفند برای حضور مردم در مسجد مدیریت و برنامه ریزی نمایند تا آنان بهره لازم را از سخنرانی ببرند. […]

خانه » آخرین اخبار » هیئت امنا مساجد دلسوز مردم باشند/تشویق کودکان و نوجوانان به حضور در مساجد

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، امام جمعه رفسنجان در جلسه هم اندیشی هیئت امنا و کانون های مساجد، ضمن اشاره به تبلیغ و مدیریت مسجد که رسالت بزرگی برای روحانیون می باشد اظهار داشت: هیئت امنا موظفند برای حضور مردم در مسجد مدیریت و برنامه ریزی نمایند تا آنان بهره لازم را از سخنرانی ببرند.

وی افزود: اگر با برنامه پیش رویم و بعد از اقامه نماز برای مردم وقت بگذاریم و مباحث مهم را بیان کنیم، تعداد بسیاری برای سخنرانی و احکام حضور می یابند.

حجت الاسلام رمضانی با تأکید به انتخاب موضوع مناسب و مورد نیاز برای مردم تصریح کرد: وظیفه هیئت امنا ذکر مسائل اجتماعی، اخلاقی و احکام محل می باشد و تأثیر مسجد باید به گونه ای باشد که باعث حضور جوانان و معرفت افزایی گردد.

وی احساس مسئولیت و حل مشکلات، معضلات و گرفتاری های مردم را نیاز شهر عنوان کرد و گفت: همه ما باید یک هدف را دنبال کنیم و با یک راهکار مناسب رسالت بزرگی که برعهده ماست برطرف نمائیم.

امام جمعه رفسنجان معطر و خوب جلوه دادن مسجد را از دیگر وظایف هیئت امنا بیان کرد و افزود: مسجد باید محلی دلنشین باشد تا مردم از حضور در آن لذت ببرند.

1هم اندیشی روحانیون درمورد تفسیر سوره نور

وی روحانی (امام جماعت) و هیئت امنا را همانند دو بال در مسجد بیان کرد و ادامه داد: روحانیت وظیفه دارد دلسوز و غمخوار مردم باشد و رسالت خود را که انجام کار فرهنگی و هدفمند عمل کردن است که به خوبی انجام دهد.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اینکه هیئت امنا ظرفیت بزرگی هستند که باید در راستای فرهنگ ارزشمند دینی، ملی و بومی گام بردارند گفت: حضور روحانیون و بانوان چادری در پارک ها و بحث روی مسئله حجاب و عفاف و پاسخگویی به سؤالات مردم بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه رفسنجان صدور کارت امتیاز برای حضور کودکان و نوجوانان در مساجد را از دیگر وظایف هیئت امنا برشمرد و گفت: با صدور این کارت علاوه بر تشویق کودکان و نوجوانان به حضور در مسجد، فرصتی فراهم می شود که افراد بسیاری را جذب کنیم.

وی با اشاره به اهتمام ورزیدن روحانیون به کسب روزی حلال مردم خاطر نشان کرد: برای افزایش توانمندی مبلغ در استان، باید جوانان را به حضور در حوزه های علمیه تشویق کنیم.

 

 

برچسب ها:
تفسیر سوره نور جلسه هیئت امنا و کانون های مساجد حجاب و عفاف خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان