اکنون وقت گفتن بعضی حقایق به عربستان است

  • شناسه خبر: 41283
اکنون وقت گفتن بعضی حقایق به عربستان است

یک روزنامه‌نگار انگلیسی با اشاره به نقش عربستان در متزلزل کردن ثبات عراق، دومین صادر کننده نفت جهان؛ خطاب به انگلیسی‌ها تأکید کرد، حمایت عربستان از تروریستها امنیت ملی انگلیس را تهدید می کند. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از شبکه العالم، “راجر بویز” در مطلبی در روزنامه “تایمز” تحت عنوان “اکنون زمان گفتن […]

خانه » آخرین اخبار » اکنون وقت گفتن بعضی حقایق به عربستان است

یک روزنامه‌نگار انگلیسی با اشاره به نقش عربستان در متزلزل کردن ثبات عراق، دومین صادر کننده نفت جهان؛ خطاب به انگلیسی‌ها تأکید کرد، حمایت عربستان از تروریستها امنیت ملی انگلیس را تهدید می کند.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از شبکه العالم، “راجر بویز” در مطلبی در روزنامه “تایمز” تحت عنوان “اکنون زمان گفتن بعضی حقایق به عربستان است”، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه عربستان سعودی همچنان یکی از بهترین خریداران سلاح از انگلیس است، ولی باید توجه کرد که یک مشتری خوب حتما از بهترین هم پیمانان نیست.
وی با اشاره به اینکه امضای قرارداد فروش جنگنده‌های تایفون به عربستان، موجب حفظ ۵ هزار شغل در انگلیس شد، تأکید کرد:  این درحالی است که عربستان تقریبا از یک سال قبل در حال فعالیت ضد منافع انگلیس است.
این روزنامه نگار انگلیسی اظهار داشت که تعداد تروریستهای سعودی بسیار بیشتر از هر کشور دیگر است، شیوخ سلفی (سعودی) جوانان انگلیسی و کشورهای اروپایی را به حمل سلاح و جنگ ضد مسلمانان شیعه و غیر مسلمانان فرا می خوانند.
بویز در بخش دیگری از این مطلب نوشت: ما نگران عناصر افراطی در انگلیس هستیم؛ سعودی‌هایی که از کهنه جنگجویان در افغانستان، چچن و بوسنی هستند، این گروه های جنگ طلب خارجی را سازماندهی می‌کنند.
وی افزود: ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ سعودی در میادین جنگ هستند و طی سال جاری (میلادی) حدود ۳۰۰ سعودی در جریان مشارکت در جنگ در خارج از این کشور از پای در آمده‌اند؛ این سعودی ها عضو گروه های (تروریستی) مختلفی مانند “جبهه النصره” و “دولت اسلامی در عراق و شام” هستند.
بویز تأکید کرد: عربستان نفت ما را تأمین کرد و این کار باعث رشد اقتصاد ما شد؛ ولی اقدامات ریاض اکنون موجب متزلزل کردن ثبات عراق شده است، کشوری که دومین صادر کننده نفت به جهان به شمار می آید.

 

برچسب ها:
اکنون وقت گفتن بعضی حقایق به عربستان است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان