رئیس دادگستری رفسنجان در جمع اصحاب رسانه:

ایجاد امید به آینده و امنیت عمومی با توانایی حکومت در تامین معیشت عمومی

  • شناسه خبر: 41237
ایجاد امید به آینده و امنیت عمومی با توانایی حکومت در تامین معیشت عمومی

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: توانایی حکومت در تامین معیشت عمومی موجب ایجاد امید به آینده ، رضایتمندی و ایجاد امنیت عمومی در مردم است و نتیجه آن کاهش ورود پرونده های دادگستری است. به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت الاسلام مهدی پور محمدی در جمع اصحاب رسانه رفسنجان، ضمن گرامیداشت هفته ی قوه قضائیه، مقام […]

خانه » آخرین اخبار » ایجاد امید به آینده و امنیت عمومی با توانایی حکومت در تامین معیشت عمومی

رئیس دادگستری رفسنجان گفت: توانایی حکومت در تامین معیشت عمومی موجب ایجاد امید به آینده ، رضایتمندی و ایجاد امنیت عمومی در مردم است و نتیجه آن کاهش ورود پرونده های دادگستری است.

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، حجت الاسلام مهدی پور محمدی در جمع اصحاب رسانه رفسنجان، ضمن گرامیداشت هفته ی قوه قضائیه، مقام شهید بهشتی را انسانی ویژه خواند و گفت: شهید بهشتی انسانی اخلاقی، متعبد به تمام معنا ، حقوقدانی معتقد ، منظم و آماده به کار برای تربیت نیروبودند.

وی افزود: شهید بهشتی بسیار معتقد به کار تشکیلاتی بود، وی جزو یاران اصلی امام راحل بود و در زمان خودش شخصیتی به جامعیت ایشان پس از امام(ره) نبود.

پور محمدی تصریح کرد: در مقام این شهید بزرگوار همین بس که امام راحل پس از شهادت ایشان او را خاری در چشم دشمنان دانست که مظلوم زیست و به شهادت رسید.

وی در بخش دیگری از سخنانش کار قضاوت را بسیار سخت و حجم ورودی آن را بسیار سنگین  دانست و گفت: در واقع مال وعابروی مردم در اختیار یک قاضی است و باید برای گرفتن یک تصمیم قضایی نکاتی و جوانب بسیاری را لحاظ کند.

P1170251

رئیس دادگستری رفسنجان تصریح کرد: توانایی حکومت در تامین معیشت عمومی موجب ایجاد امید به آینده ، رضایتمندی و ایجاد امنیت عمومی برای مردم می شود.

پور محمدی خاطرنشان کرد: وجود ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج و حجم بسیار زیاد پرونده های ارتباط های نا مشروع و امثال اینها نشان دهنده ی وجود موانع فراوان ازدواج است.

وی یکی ازعامل طلاقها را تاثیرات مسائل تحریف کننده فرهنگی ازجمله کانالهای ماهواره ای ، اینترنت و موبایلها برشمرد و افزود : سریالهای ماهواره ای خصوصیات خشونت بار و بی بند و باری و مصرف مشروبا تالکلی ، روابط نامشروع را ترویج می دهند.

پورمحمدی با اشاره به ۸ هزار و ۸۰۰ کانال ماهواره ای قابل دریافت در ایران تصریح کرد: اسرائیل با داشتن ۲ صدم جمعیت دنیا ۲۰۰ کانال ماهواره ای دارد که ۷۰ تای آن در ایران قابل دریافت است که ۳۰ کانال از این تعداد فرهنگی هستند و اینها نشان از هجمه های فرهنگی دشمن علیه کشورمان است.

وی ادامه داد : در دانشگاهها باید آیین همسرداری و تربیت فرزندان  و نقل احادیث و روایات ائمه اطهار بیشتر تدریس و یادآوری  شود تا آیندگان از فرهنگ ناب محمدی و اسلامی در زندگی خود به کار گیرند و اختلافات کاهش یابد.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت : سال گذشته بیش از ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار فقره پرونده ه کل دستگاههای قضایی کشور ارسال شده که نسبت به سال ۹۱ ۳.۷ درصد کاهش داشته است.

وی افزود : از این تعداد ۶ میلیون و ۲۲۰ هزار فقره پرونده در دادگستری رسیدگی و بقیه در شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

او تصریح کرد : در مجموع ۸۰ هزار کارمند در دستگاههای قضایی کشور مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۱۱ هزار و۶۴۲ نفر به امر قضاوت می پردازند.

وی گفت : بیش از ۶۳ هزار نفر وکیل وجود دارد و تعداد زندانیهای کل کشور ۲۱۷ هزارو ۸۵۱ نفر است در صورتی که ظرفیت زندانها ۷۰ هزار نفر است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد : کشور امریکا باداشتن ۶ میلیون زندانی ، بیشترین آمار زندانی در دنیا را دارا ست و این کشور در حالی که بیشترین تجاوز و نادیده گرفتن حقوق بشر را در بر دارد مدعی است که ایران مدافع حقوق ملت خود نیست.

وی گفت : با توجه به اینکه برای هر ده هزار نفر باید یک قاضی در نظر گرفته شود اما جمعیت رفسنجان با وجود ۱۹ نفر قاضی ، باز هم با کمبود قاضی مواج هاست.

برچسب ها:
رئیس دادگستری رفسنجان نشست خبری هفته قوه قضائیه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان