دبیر اجرایی طرح:

طرح گفتمان دینی بصورت جهادی در رفسنجان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 41107
طرح گفتمان دینی بصورت جهادی در رفسنجان برگزار می شود

دبیر اجرایی طرح گفتمان دینی در رفسنجان گفت: این طرح به صورت مستمر و در طول سال در مدارس ، دانشگاهها و مساجد برای قشر دانش آموز ، معلمین ، دانشجویان ، مداحان ، روحانیون و روسای هیأت مذهبی، بصورت جهادی و مطابق به رهنمون رهبر فرزانه انقلاب برگزار می شود. حسین حاج محمدی در […]

خانه » آخرین اخبار » طرح گفتمان دینی بصورت جهادی در رفسنجان برگزار می شود

دبیر اجرایی طرح گفتمان دینی در رفسنجان گفت: این طرح به صورت مستمر و در طول سال در مدارس ، دانشگاهها و مساجد برای قشر دانش آموز ، معلمین ، دانشجویان ، مداحان ، روحانیون و روسای هیأت مذهبی، بصورت جهادی و مطابق به رهنمون رهبر فرزانه انقلاب برگزار می شود.

حسین حاج محمدی در گفت و گو با “خانه خشتی”،  گفتمان دینی در سازمان تبلیغات اسلامی را یکی از موفق ترین طرحهای اجرایی از سال ۸۴ برشمرد و گفت: این طرح از طریق تبادل کلامی چهره به چهره در یک ارتباط دو سویه مبلغ و مخاطب ، به صورت گفتمانی در راستای رفع شبهات اعتقادی ، تعمیق باورهای دینی و حل مسائل فردی در حوزه دین برای اشاعه سبک زندگی اسلامی برگزار می گردد.

وی افزود : در این طرح برخلاف سخنرانی و دیگر موارد مشابه یک ارتباط دو سویه برقرار می شود، افرادی بعنوان مخاطب و استاد دور هم جمع می شوند و استاد گفتمان پیرامون موضوعات مبتلا به مخاطبین طرح موضوع می کند و پیرامون آن صحبت می کند .

حاج محمدی تصریح کرد : مخاطبین این طرح در مواردی عموم مردم ، دانش آموزان و دانشجویان و در موارد دیگر اقشار تأثیر گذار مثل روحانیون ، ائمه جماعات ، معلمان ، مداحان و روسای هیأت مذهبی هستند.

دبیر اجرایی طرح  گفتمان دینی با اشاره به اینکه این طرح به دو صورت کارگاهی و همایشی برگزار می گردد افزود : گفتمانهایی که مخاطبین آن عموم مردم باشند در مساجد و گفتمان های دانش آموزی و دانشجویی در مدارس و دانشگاهها برگزار می شوند.

وی خاطرنشان کرد :  یکی از اساسی ترین مراحل در اجرای گفتمان دینی مخاطب شناسی است و بر اساس نیاز مخاطب موضوعاتی مطرح می شود و در موقع اجرای طرح براساس مخاطب شناسی موضوعی انتخاب می شود که درصد بیشتری از مخاطبین مبتلا به آن باشند تا اثر گذاری آن بیشتر باشد.

حاج محمدی گفت : موضوعاتی که در این طرح مورد بحث قرار می گیرد از موضوعات روز می باشند مانند تکنولوژی های نوین اطلاعات و ارتباطات و جنگ نرم ،  مهارت های زندگی  ، عفاف و حجاب  ،  روابط اجتماعی ، آسیبها و چالش ها  ،  عرفان های انحرافی،  دین و زندگی ، مبانی انقلاب اسلامی و پیامدهای آن ، مهدویت  ، مواد مخدرو همچنین موضوعات بومی شده ای مثل مواد مخدر و آسیب های آن بر خانواده و روابط اجتماعی ،  طلاق و آسیب های اجتماعی آن  ،  مشروبات الکلی  و ماهواره و اثرات مخرب آن است.

وی افزود :  در این طرح موضوعات روز توسط افراد خبره مطرح  و به سوالات مخاطبین پاسخ داده می شود.

حاج محمدی خاطرنشان کرد : در موفقیت هر چه بیشتر این طرح باید از اساتیدی استفاده شود که بیان شیوا و توانایی جذب مخاطب را داشته باشند ،  در فواصل زمانی مشخص نشست های اساتید و جلسات هم اندیشی اساتید برگزار شود ، ایجاد اتاق های گفتگو در فضای مجازی و نگهداری مخاطب در این اتاق ها  ، طرح موضوعات مبتلا و مورد نیاز مخاطب از جمله مواردی است که می تواند به اثرگذاری و موفقیت این طرح کمک کند

او اضافه کرد : ما این طرح را به صورت مستمر در طول سال در مدارس ، دانشگاهها و مساجد برای قشر دانش آموز ، معلمین ، دانشجویان ، مداحان ، روحانیون و روسای هیأت مذهبی براساس بودجه ابلاغی از سوی مرکز استان انجام می دهیم البته در این طرح ما به صورت جهادی که فرمایش مقام معظم رهبری هم می باشد عمل می کنیم که نمونه آن سال ۹۲ می باشد.

وی خاطرنشان کرد :  ما علی رغم کمبود بودجه بیش از ۳۰ مورد گفتمان دینی در سطح شهرستان برگزار کردیم که شامل گفتمان های مدارس ، دانشگاهها و اقشار تأثیر گذار می باشد.

 

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان سازمان تبلیغات گفتمان دینی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان