انجام سزارین در رفسنجان ۱۴ درصد کاهش یافت

  • شناسه خبر: 41009
انجام سزارین در رفسنجان ۱۴ درصد کاهش یافت

کارشناس مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : آمار زایمان به روش سزارین در رفسنجان ،  فروردین امسال ۵۶.۱ درصد بود که با شروع طرحتحول سلامت تا پایان خرداد ماه این آمار به ۴۳ درصد یعنی ۱۴ درصد کاهش یافت. مریم امجدی در گفت و گو با “خانه خشتی” افزود : با توجه […]

خانه » آخرین اخبار » انجام سزارین در رفسنجان ۱۴ درصد کاهش یافت

کارشناس مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : آمار زایمان به روش سزارین در رفسنجان ،  فروردین امسال ۵۶.۱ درصد بود که با شروع طرحتحول سلامت تا پایان خرداد ماه این آمار به ۴۳ درصد یعنی ۱۴ درصد کاهش یافت.
مریم امجدی در گفت و گو با “خانه خشتی” افزود : با توجه به اینکه در فرایند زایمان طبیعی هزینه ها رایگان است اما کاهش آمار سزارین ، یک پروسه زمان بر است.
وی تصریح کرد : این طرح فقط در بیمارستانهای دولتی در حال اجراست و برخی افراد و مادران باردار به دلیل اعتقاد به سزارین در مراکز خصوصی فرزند خود را متولد می کنند.
امجدی خاطرنشان کرد : تغییر رفتار و تغییر نگرش به این زودی مشاهده نمیشود و امیدواریم تا پایان سال ۹۳ شاهد این باشیم که مادران باردار برای حفظ امنیت جسمی و روحی خود و نوزاد به زایمان طبیعی روی بیاورند و شاهد افزایش زایمان طبیعی باشیم.
وی  گفت : برای ترغیب مادران به زایمان طبیعی باید همه زمینه ها فراهم باشد به عبارتی فضای فیزیکی انجام زایمان طبیعی خوشایند باشد ،  کلاسهای آمادگی برای مادران برگزار و به  آنها آموزس های لازم داده شود.
وی گفت : بسته حمایتی زایمان طبیعی  رایگان درطرح نظام سلامت به خوبی درمرکز نیک نفس  مرکز در حال اجراست .
وی خاطرنشان کرد : طرح وزارت بهداشت در راستای ترویج زایمان طبیعی ، ایمن سازی مادران و نوزادان است.
مریم امجدی افزود : متخصص زنان و زایمان هم باید بپذیرد که  دغدغه ومسئولیت بیمار و مادر باردار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
زایشگاه نیک نفس رفسنجان دارای بخشهای مختلف زایمان طبیعی و سزارین ، بخش زنان و بخش اورژانس است و سالانه بیش از ۶ هزار زایمان انجام میدهد.
برچسب ها:
اخبار رفسنجان امام جمعه رفسنجان انجام سزارین در رفسنجان 14 درصد کاهش یافت خانه خشتی رفسنجان شورای شهر رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان