بازرس ویژه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت

هیچ بیمارستانی حق ارجاع بیمار به بیرون برای تهیه دارو را ندارد

  • شناسه خبر: 41006
هیچ بیمارستانی حق ارجاع بیمار به بیرون برای تهیه دارو را ندارد

بازرس ویژه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درمان  و آموزش پزشکی گفت : طرح تحول نظام سلامت در بخش دارو و تجهیزات ، بخش مهمی از خدمات حمایتی و  پشتیبانی برای اقشار محرومی که به بیمارستانها مراجعه می کنند را ایفا می  کند لذا بیمارستانها این حق را ندارند که برای تهیه داروی بیمار […]

خانه » آخرین اخبار » هیچ بیمارستانی حق ارجاع بیمار به بیرون برای تهیه دارو را ندارد

بازرس ویژه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درمان  و آموزش پزشکی گفت : طرح تحول نظام سلامت در بخش دارو و تجهیزات ، بخش مهمی از خدمات حمایتی و  پشتیبانی برای اقشار محرومی که به بیمارستانها مراجعه می کنند را ایفا می  کند لذا بیمارستانها این حق را ندارند که برای تهیه داروی بیمار وی را به بیرون بفرستند.
دکتر نادر عسگری در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، افزود : بیمارستانها باید  قیمتهای داروها را مشخص و مصوب داشته باشند .
وی تصریح کرد : تجهیزات و اقلام مصرفی از نوع تخصصی مثل پلاتین ها ،  کاشتنی ها ، آنچه که در جراحی قلب و ارتوپدی و چشم پزشکی در قبل استفاده می شد از وضعیت آشفته ای برخوردار بودند و به برندهای داخلی و خارجی به  قیمت گزاف توسط واسطه ها فروخته می شد.
او خاطرنشان کرد : اما امروزه همه اینها ساماندهی شده و لیست داروها و تجهیزات مشخص است و همینطور تجهیزات  و اقلام دارویی وارداتی نیز داریم که توانسته اند به گونه ای رقابت کنند که بهترین کیفیت مناسبترین قیمت  را عرضه داشته اند.
دکتر عسگری گفت : تعدادی شرکتها با برندهای متنوع در گروههای مختلف در  لیست وزارت بهداشت وجود دارد که قرار داد بسته اند و ارائه خدمات می دهند.
وی خاطرنشان کرد : طرح تحول سلامت ، ساماندهی کشوری است و در گذشته به  دلیل کیفی و مالی ، بیماران متضرر می شدند.

تیم نظارت بر طرح تحول نظام سلامت شب گذشته از بیمارستنهای دولتی رفسنجان بازدید کردند و امروز به استان کرمان سفر کردند.

برچسب ها:
ارجاع بازرس ویژه سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بیمارستان تحول نظام سلامت
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان