رییس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان خبر داد:

۱۸۰ مسجد در شهر و روستاهای رفسنجان فعالیت می کنند

  • شناسه خبر: 40980
۱۸۰ مسجد در شهر و روستاهای رفسنجان فعالیت می کنند

به گزارش “خانه خشتی”، رییس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما، به بیان اهداف تشکیل این سازمان به منظور انسجام تبلیغات دینی و اسلامی پرداخت و گفت: اول تیر ماه مصادف با روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی […]

خانه » آخرین اخبار » ۱۸۰ مسجد در شهر و روستاهای رفسنجان فعالیت می کنند

به گزارش “خانه خشتی”، رییس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ما، به بیان اهداف تشکیل این سازمان به منظور انسجام تبلیغات دینی و اسلامی پرداخت و گفت: اول تیر ماه مصادف با روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ می باشد.

سید محمود حسینی برنامه های این سازمان را در ۴ محور بیان کرد و گفت: انجام فعالیت های قرآنی توسط مؤسسات قرآنی در شهرها و خانه های قرآنی در روستاها از اولین محورهای سازمان است که برای تحقق آن در رفسنجان ۱۱ موسسه قرآنی در شهر ایجاد شده است و ۵ مؤسسه نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ۳۰ خانه قرآنی در روستاهای رفسنجان نیز مشغول به خدمت هستند که تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فعالیت می کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان، رسیدگی به مساجد و مدیریت و حمایت از آن ها را از دیگر محورهای سازمان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر نزدیک به ۸۰ مسجد در شهر و ۱۰۰ مسجد در روستاها و بخش ها برای انجام فعالیت های مذهبی ساخته شده است.

حسینی از وجود ۱۸۰ هیئت مذهبی در رفسنجان خبر داد و اظهار داشت: ساماندهی هیئت ها و تشکل های مذهبی از دیگر محورهای سازمان تبلیغات اسلامی است و ۲۰۰ مداح خانم و آقا در این هیئت های مشغول به فعالیت هستند.

وی از اعزام مبلغ دینی در ماه های تبلیغی و مذهبی به روستاها به عنوان یکی دیگر از محورهای سازمان یاد کرد و گفت: به طور میانگین هر ساله ۲۰۰ روحانی در قالب اعزام کوتاه مدت به مناطق اعزام می شوند و در حال حاضر ۲۵ روحانی در ۲۵ روستای شهرستان در قالب طرح هجرت و مستقر به مدت بیش از یک سال در حال فعالیت هستند.

حسینی ادامه داد: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۱۰۰ روحانی از قم، مشهد و سایر شهرهای کشور و هم چنین از حوزه علمیه رفسنجان به منظور ساماندهی و اجرای برنامه های تبلیغی و بر اساس تقاضاهای صورت گرفته به مناطق اعزام شوند.

جمع خوانی قرآن کریم در مسجد جامع رفسنجان برگزار می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان هم چنین از برگزاری مراسم جمع خوانی قرآن کریم در نیمه اول ماه مبارک رمضان در مسجد جامع رفسنجان خبر داد و گفت: در این مراسم که با حضور جمع کثیری از مردم برپا می شود، برنامه ریزی های لازم برای حضور نمازگزاران مساجد امام (ره)، مسجدالنبی (ص)، ابوالفضل (ع)، خیراندیش، قبا، فاطمیه، جوادیه، سیدالشهدا و … صورت گرفته است تا این افراد پس از اقامه نماز صبح با سرویس های اختصاص یافته از سوی شهرداری برای شرکت در جمع خوانی قرآن کریم به مسجد جامع منتقل شوند.

حسینی هم چنین از حضور قاریان بومی در جمع خوانی قرآن کریم ابراز امیدواری کرد و گفت: برای قرائت قرآن، از قاریان بومی و غیر بومی به صورت مشترک استفاده می شود.

وی ضمن دعوت از کلیه شهروندان برای حضور باشکوه در این مراسم، افزود: این مراسم به صورت مستقیم از شبکه استانی کرمان و شبکه سراسری شما پخش می شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی در پایان توصیه کرد: با توجه به تأکید قرآن در خصوص پاکیزگی و نظافت و حضور در مساجد با بهترین آراستگی، ضروریست هیئت امنای مساجد و مردم دست به دست هم دهند و خانه های خدا را جهت ورود به ماه مبارک رمضان، غبارروبی و گردافشانی کنند.

برچسب ها:
اسلامی جمع خوانی جمع خوانی قرآن کریم در رفسنجان رفسنجان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی فرهنگی قرآن کریم مبلغ قرآنی مذهبی مسجد مسجد جامع رفسنجان هیئت های مذهبی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • محسن

    خیلی از محله ها وشهرکها هم مسجد ندارند.فکری بکنید.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان