پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

مسمومیت کارگران پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه را راهی بیمارستان کرد

تعدادی از کارگران مشغول بکار در بخش پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه با علائم مسمومیت راهی بیمارستان شدند.

به گزارش “خانه خشتی” ، شب گذشته از بستری شدن تعدادی کارگر بخش پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه ی رفسنجان در بیمارستان باخبر شدیم.
بر اساس شندیده ها تعداد زیادی از کارگران دچار مسمومیت شده اند که به بیمارستان های گودرز یزد ، راضیه فیروز و مهرگان کرمان وعلی ابن ابیطالب رفسنجان اعزام شده اند .
علت حادثه هنوز مشخص نیست .
یکی از این کارگران بستری در بیمارستان گودرز یزد در گفت و گو با  “خانه خشتی”  عنوان کرد: با وجود ۹ سال کار در این پالایشگاه تا کنون چه وضعیتی پیش نیامده بود.
وی تغییر یا عدم توازن در مواد کاتالیزگر پالایش را دلیل احتمالی این امر دانست.
بنا بر شنیده ها در لیست بیمارستان گودرز یزد نام ۲۰ بیمار از مجتمع مس ثبت شده است.
کارگردیگری بیان کرد: تا کنون برگه ی حادثه برای این کارگرانی که در پالایشگاه مسموم شده اند، صادر نشده است زیرا از نگاه مسئولین فعلاً علت این امر مسمومیت ناشی از مواد پالایش نیست.
این در حالی است که امین زاده مدیربخش HSE مجتمع در گفت و گو با خبرنگار ما، تعداد بیماران را تنها ۲ نفر اعلام کرد و گفت: تا کنون علت خاصی برای این اتفاق مشخص نشده است ، احتمال دارد این افراد به دلیل دیگری مسموم شده باشد.
وی عنوان کرد: از آنجایی که سلامتی کارگران در الویت قرار دارد دستور صادر گردیده تا از تمامی کارگران پالایشگاه آزمایش گرفته شود .
وی تعداد افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته اند را ۹۸ نفر بیان کرد و افزود: از این تعداد ۱۲ نفر علائمی جدا از مسمومیت داشتند که برای آرامش روانی آنان، راهی بیمارستان یزد شدند.
پایگاه اطلاع رسانی “خانه خشتی” همچنان پیگیر این موضوع خواهد بود وخبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام می شود .

خروج از نسخه موبایل