ایجاد کارگاه های کوچک و زود بازده خانگی در افزایش اشتغال و درآمدزایی موثر است

  • شناسه خبر: 40803
ایجاد کارگاه های کوچک و زود بازده خانگی در افزایش اشتغال و درآمدزایی موثر است

به گزارش “خانه خشتی”، امام جمعه رفسنجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، به ضرورت پرداختن به مسئله کسب و کار اسلامی و حلال تأکید کرد و گفت: در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شده است، ارزش طرح این موضوع اهمیت ویژه ای دارد و بایستی […]

خانه » آخرین اخبار » ایجاد کارگاه های کوچک و زود بازده خانگی در افزایش اشتغال و درآمدزایی موثر است

به گزارش “خانه خشتی”، امام جمعه رفسنجان در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، به ضرورت پرداختن به مسئله کسب و کار اسلامی و حلال تأکید کرد و گفت: در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی مزین شده است، ارزش طرح این موضوع اهمیت ویژه ای دارد و بایستی فرآیندی ایجاد شود تا ضمن افزایش بازدهی، همگی به دنبال معیشت حلال باشند…

 حجت الاسلام رمضانی پور ضمن اشاره به روایتی از امیرالمومنین، گفت: در این روایت خداوند خطاب به حضرت داوود، می فرمایند: تو بنده خوبی هستی، به شرط اینکه از بیت المال ارتزاق نکنی و بادستان خودت کار کنی و استفاده نمائی. وی ادامه داد: در شهر ما نیز عده ای هستند که با وجود داشتن مسئولیت، از امکانات بیت المال استفاده نمی کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نیز از تخصیص کارگروهی ویژه برای استخراح احکام کسب و کارو آموزش آن به اصناف، خبر داد و گفت: این کارگروه کارشناسان و مربیانی را برای آموزش مسائل رزق و روزی حلال به امور صنفی آماده کرده است و در ماه مبارک رمضان فعالیت خود را آغاز می کند.

شهردار رفسنجان با اشاره به اهمیت تولید و سرمایه گذاری، اظهار داشت: یکی از عمده ترین مشکلات موجود در شهر، بیکاری است که برای رفع آن بایستی برای حضور سرمایه گذاران در امور مختلف ایجاد انگیزه نموده و اعتماد آنان را جلب نماییم.

علی اکبر پورمحمدی اضافه کرد: در حال حاضر، با سرمایه گذاری جهت احداث یک کارخانه با یکصد میلیارد تومان، می توان برای افراد بسیاری اشتغال ایجاد کرد. وی افزایش کارگاه های کوچک خانگی را در افزایش اشتغال و درآمدزایی موثر خواند و تصریح کرد: هم اکنون ۵ الی ۷ درصد خانه های شهر، پوشاک تولید می کنند و کارگاه های شیرینی سازی فعالی در منازل دایر است که محصولات آن ها به خارج از کشور نیز صادر می شود.

شهردار رفسنجان تمرکز بر روی کاسبان را از عوامل رونق کسب و کار حلال بیان کرد و گفت: کسبه بایستی مسائل شرعی مربوط به شغل خود را بدانند. ترویج فرهنگ کار توسط روحانیون، جلوگیری از خروج سرمایه های شهرستان، ایجاد توانمندی برای بیکاران، برگزاری کارگاه های آموزشی و حمایت از کارگاه های کوچک زود بازده و تقویت کارگاه های موفق و انعکاس مباحث مربوطه از طریق رسانه های شهرستان از موارد دیگری بود که توسط حاضرین در جلسه مطرح شد.

برچسب ها:
اشتغال سرمایه گذاری شغل حلال شهردار رفسنجان فرهنگ کار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان