حذف کامل مشمولان در مرحله دوم؛

کارگران منتظر سبد جدید حمایت غذایی نباشند/ دولت؛ پول نداریم

  • شناسه خبر: 40775
کارگران منتظر سبد جدید حمایت غذایی نباشند/ دولت؛ پول نداریم

با اعلام تصمیم قطعی دولت درباره واگذاری سبدهای کالایی در مرحله دوم، به طور مشخص کارگران و کارمندان در این مرحله از لیست دولت حذف و تنها دو گروه تحت حمایت سازمان بهزیستی و کمیته امداد بسته های امنیت غذایی را دریافت خواهند کرد. تاکید دولت در این مرحله این است که کمک ها باید […]

خانه » آخرین اخبار » کارگران منتظر سبد جدید حمایت غذایی نباشند/ دولت؛ پول نداریم
با اعلام تصمیم قطعی دولت درباره واگذاری سبدهای کالایی در مرحله دوم، به طور مشخص کارگران و کارمندان در این مرحله از لیست دولت حذف و تنها دو گروه تحت حمایت سازمان بهزیستی و کمیته امداد بسته های امنیت غذایی را دریافت خواهند کرد. تاکید دولت در این مرحله این است که کمک ها باید به گروه هایی از اجتماع برسد که نیاز فوری به غذا دارند.
به گزارش “خانه خشتی” به نقل از ۵۹۸ ، با وجود اینکه طی یک مرحله در سال گذشته دولت با تامین اعتبار گروه های زیادی از مردم از جمله کارگران را مشمول دریافت سبدهای کالای حمایتی کرد؛ اما در سال جاری و در مرحله جدید برنامه ریزی دولت در این زمینه فرق کرده است.

طی ماه های اخیر کارگران منتظر اعلام نهایی دولت درباره لیست مشمولان دریافت سبد کالا در مرحله جدید بودند، اما اخیرا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد دولت بسته های امنیت غذایی را صرفا برای اختصاص به افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در نظر گرفته است.

پیش تر نیز برخی نمایندگان مجلس عنوان کرده بودند که دولت در بودجه سال جاری هیچگونه رقم جدیدی را برای این منظور اختصاص نداده است. همچنین عنوان شد مسئولیت واگذاری بسته های امنیت غذایی در مرحله دوم تنها به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپرده شده است.

این موضوع نشان می دهد که دولت تصمیم قطعی خود را درباره حذف گروه های مختلف اجتماعی از دریافت بسته های غذایی از مدت ها پیش تر گرفته بود، اما کارگران بر این تصور بودند که وزارت کار باید زمینه ورود آنها به لیست مشمولان دریافت کمک های دولت را در مرحله جدید فراهم کند.

هرچند در اینکه آیا کارگران باید مشمول دریافت سبد کالا باشند و یا خیر؟ بین نمایندگان کارگری کشور اختلاف نظرهایی وجود دارد اما اکثریت قریب به اتفاق آنها فکر می کنند درآمد کارگران با هزینه های آنها برای تامین معیشت اختلاف قابل توجهی دارد؛ از اینرو دولت باید آنها را در لیست حمایتی خود قرار می داد.

از آنسو، برخی نمایندگان کارگری نیز می گویند اگر واقع بین باشیم به این نتیجه می رسیم که دولت باید حمایت های خود را برای اقشار بسیار ضعیف جامعه اختصاص دهد و پس از بهتر شدن اوضاع آنها سپس به گروه های دیگر اجتماعی فکر کند که در این زمان بحث حمایت از کارگران مطرح می شود چرا که قبل از کارگران برخی گروه ها هستند که نیاز فوری به دریافت کمک هایی از دولت دارند.

بنابراین با تصمیم جدید دولت میلیون ها کارگر از دریافت سبدهای کالایی در مرحله دوم محروم خواهند شد. همچنین مقامات دولتی تاکید کرده اند که کارمندان نیز در این مرحله در لیست دولت قرار ندارند.

محمدباقر نوبخت؛ معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در اینباره با بیان اینکه اعتبار سبد کالا صفر است و با این عنوان بودجه ای نداریم گفت: حمایت غذایی برای افرادی داریم که تحت حمایت سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند که رقم آن ۲۴۰۰ میلیارد تومان است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: حمایت غذایی شامل کارمندان نمی شود و فقط برای قشر کم درآمد تحت پوشش نهادهای حمایتی اختصاص خواهد یافت.

پیش تر برخی مقامات کارگری کشور از نامه نگاری با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره لزوم برنامه ریزی این وزارتخانه به منظور واگذاری بسته های کالایی به کارگران در مرحله دوم شده بودند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان حذف کامل مشمولان در مرحله دوم؛ خانه خشتی رفسنجان فرماندار رفسنجان یارانه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان