با بسته حمایتی جدید

بیماران صعب العلاج نیازمند، رایگان درمان می شوند

  • شناسه خبر: 40741
بیماران صعب العلاج نیازمند، رایگان درمان می شوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : بسته حمایتی درمان بیماران ویژه صعب العلاج و نیازمند هفتمین و  آخرین بسته حمایتی طرح تحول نظام سلامت ، از نیمه دوم خرداد در سراسر کشور در حال اجراست. دکتر محمدرضا میرزابیگی در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، افزود : وزارت بهداشت ، درمان و […]

خانه » آخرین اخبار » بیماران صعب العلاج نیازمند، رایگان درمان می شوند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : بسته حمایتی درمان بیماران ویژه صعب العلاج و نیازمند هفتمین و  آخرین بسته حمایتی طرح تحول نظام سلامت ، از نیمه دوم خرداد در سراسر کشور در حال اجراست.

دکتر محمدرضا میرزابیگی در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، افزود : وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی لیست ۱۵ بیماری صعب العلاج را به تمامی دانشگاههای سراسر کشور ابلاغ کرده و بر اساس این لیست ، بیماران نیازمندی که مشمول این لیست هستند به طور رایگان درمان می شوند.

وی تصریح کرد : این بیماریها شامل تالاسمی ، سرطان ، هموفیلی ، بیمارانی که بمدت طولانی در بخشهای ویژه بستری می شوند ، ms  ، دیالیز صفاقی و خونی ، پیوند کلیه ، کاشت حلزون ، صرع مقاوم به درمان ، پیوند اعضاء  ، اعصاب و روان ، مسمومیتها ، اسکولیوز ، هپاتیت و جراحی مربوط به پارکینسون است.

میرزابیگی خاطرنشان کرد : بیمارانی که جزء این لیست هستند حتما باید شرط نیازمند بودن ، مورد تایید کمیته امداد امام (ره) را دارا باشند تا درمان رایگان شامل حال آنها شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران فاقد مشکل مالی در این بسته قرار نمی گیرند بیان داشت : وزارتخانه ،  بیمارستانها را موظف به شناسایی بیماران نیازمند کرده که در این راستا مددکار بیمارستان بیمار نیازمند را به کمیته امداد می فرستد که در صورت تایید نیازمندی بیمار ، کد شناخته شده بیمار ،  در اختیار بیمارستان قرار می گیرد تا در درمانهای بعدی نیاز به تکرار این چرخه نباشد و به طور رایگان درمان خود را ادامه دهد.

او اضافه کرد : کلیه خدمات تشخیصی ازجمله  آزمایشگاهی ، رادیولوژی و سونوگرافی و ام آر آی و همچنین کلیه خدمات درمانی و جراحی به این بیماران رایگان ارائه می شود.

وی ادامه داد : برای اجرای طرح تحول نظام سلامت ، بودجه کلانی از محل هدفمندی یارانه ها و یک درصد ارزش افزوده  لحاظ شده و طرح به خوبی در حال اجراست.

محمدرضا میرزابیگی گفت : هفت بسته حمایتی طرح تحول ملی سلامت شامل کاهش میزان پرداختی بیماران بستری به ده درصد ، ترویج زایمان طبیعی رایگان ، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ، بسته  پزشک مقیم در بیمارستانها به صورت ۲۴ ساعت ، ارتقاء ویزیت بیماران ، ارتقاء کیفیت هتلینگ بیمارستانها  و بسته حمایتی درمان بیماران ویژه صعب العلاج و نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد : در ارائه بسته حمایتی اخذ ده درصدی هزینه های درمان ، هیچ آزمایشی به بیرون فرستاده نمی شود ضمن اینکه هیچ گونه دارو و ملزومات اتاق عمل نیز بیمار نباید تهیه کند و برعهده بیمارستان است.

میرزابیگی گفت : در بسته حمایتی ارتقاء ویزیت  نیز ، هر پزشک موظف است در هر ساعت هشت بیمار را ویزیت کند نه بیشتر ، که در این صورت به بیمار بیشتر رسیدگی می کند .

او یادآور شد : در طرح بسته حمایتی پزشک مقیم ، در حال حاضر پزشکانی در رشته های مختلف اطفال ، داخلی ، جراحی ، زنان و زایمان و جراحی مغز واعصاب در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع )و مرکز زنان و زایمان نیک نفس رفسنجان مقیم هستند و به ارائه خدمات می پردازند.

برچسب ها:
بسته حمایتی بیماران صعب العلاج نیازمند رایگان درمان می شوند دکتر میرزابیگی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان