نقشه راه و برنامه های جدید برای فعالیت های انجمن های سینمای جوانان طراحی شد

  • شناسه خبر: 40693
نقشه راه و  برنامه های جدید برای فعالیت های انجمن های سینمای جوانان طراحی شد

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت : نقشه راه ، چشم انداز و برنامه های جدید برای فعالیتهای انجمن های سینمای جوانان در سراسر کشور طراحی شده و بر این اساس در راستای ارتقاء فرهنگ فیلمسازی و عکاسی ، دیدگاههای جدید و  مثبت از سوی اعضای انجمن در ساسر ایران را اهمیت قائلیم. به […]

خانه » آخرین اخبار » نقشه راه و برنامه های جدید برای فعالیت های انجمن های سینمای جوانان طراحی شد

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت : نقشه راه ، چشم انداز و برنامه های جدید برای فعالیتهای انجمن های سینمای جوانان در سراسر کشور طراحی شده و بر این اساس در راستای ارتقاء فرهنگ فیلمسازی و عکاسی ، دیدگاههای جدید و  مثبت از سوی اعضای انجمن در ساسر ایران را اهمیت قائلیم.
به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، حبیب ایل بیگی در گردهمایی عکاسان و فیلمسازان رفسنجان در مجتمع افصح هجری این شهرستان افزود : بعد از شروع به کار دولت جدید( دولت یازدهم ) توانستیم فعالیتهای انجمن سینمای جوان در طی سی سال گذشته را در حوزه آموزش ، تئوری و برگزاری جشنواره ها آسیب شناسی کنیم.
وی در تشریح سیاستهای حمایتی انجمن سینما برای فیلمسازان و عکاسان افزود :  نگاه ویژه ای به اندیشه و خرد جوانانی داریم که در عرصه هنر مشارکت دارند و می توانند به تصمیم گیریهای انجمن طرح و ایده ارائه دهند و کمک کنند.
وی تصریح کرد : ما توجه مان به تمام شهرهای ایران اسلامی است و  فعالیتها به صورت غیر متمرکز در سطح کشور برگزار می شود و در شروع کار همه دفاتر انجمن سینما در سراسر کشور باید با هدف جمع آوری اعضای حوزه هنر و فیلم ، گردهمایی های عکاسان  و فیلمسازان قدیم و جدید را تشکیل دهند.
او ادامه داد : زیرا باید نسلهای عکاسان و فیلم سازان نسل گذشته به عنوان مشاور و راهنما در کنار جوانان تازه کار و عصر جدید باشند  و تجربیات خود را به آنها منتقل کنند.
وی بیان کرد : می طلبد پاتوق فرهنگی در همه شهرها داشته باشیم تا به این واسطه اعضای انجمن بتوانند با هم گفتگو و بحث فرهنگی و هنری داشته باشند و ایده ها و نقطه نظرات  را ارائه دهند.
ایل بیگی با اشاره به اینکه زمینه ساز این مکانها مسئولین هستند خاطرنشان کرد : در دوره جدید یکی از مشکلات ، عدم توجه به تولید فیلم است که در چند سال گذشته از رونق افتاده است.
وی اظهار داشت : باید  بتوانیم فیلم را با بضاعت کم و آنچه که در اختیار داریم تولیدکنیم ، در سالهای ۹۱ و ۹۲ بیش از ۷۰۰ فیلم کوتاه باز بینی و آنالیز  شد تا بتوانیم استعدادهای نهفته در صنعت فیلم سازی را شناسایی و نقاط ضعف را بررسی کنیم.
مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت : بهتر است در گردهمایی فیلمسازان تمامی فیلمها اعم از ضعیف یا قوی به نمایش گذاشته شود و درباره آنها نظرخواهی شود تا فیلمسازان برای رفع نقاط ضعف یا ارتقا نقاط مثبت تلاش و کوشش کنند.

ایل بیگی تصریح کرد : در این ارزیابی ها نه تنها  میتوان فیلم خوب و قابل ارائه در جشنواره های کشوری و بین المللی را انتخاب کرد بلکه فیلم نامه نویس ، تدوین گر و کارگردانان خوب نیز شناسایی می شوند.
او با بیان اینکه ارزیابی فیلمها توسط انجمن هر شهر اجرا میشود اضافه کرد : فیلمسازان رفسنجان نیز باید فیلمهای خود را به انجمن سینمای جوان رفسنجان برای ارزیابی ارائه دهند تا در این ارزیابی ها فیلم سازان از فیلم خود به همانند پروسه تحقیقاتی دانشگاهها دفاع کنند و پس از آن به کسب مجوز ساخت فیلم نائل آیند.
وی قول داد : گرچه توانایی مالی انجمن سینمای ایران برای ساخت فیلمها اندک است اما آنها را حمایت خواهیم کرد تا خود را ثابت کرده باشند.
او گفت : فیلمسازان باید بدانند که جایگاه فیلم کوتاه کجاست و بر همین معیار ذائقه مخاطبان را شناسایی و فیلمهای مورد نیاز جامعه را تولید کنند .
ایل بیگی افزود : فیلمسازان برای ترقی به پله های سینمای حرفه ای باید ارتباط صحیح با جامعه داشته باشند و فیلمهایی را بسازند که از لحاظ محتوا و آشنایی هویت محله ، شهر و کشور را به نحو احسنت به تصویر بکشند تا در سطح بین الملل نیز مطرح شوند و باعث سرافرازی شهر خود و کشور شوند.
وی تصریح کرد : اکنون نسل سوم که دوران جنگ و قبل از انقلاب را ندیده اند و محصول سالهای بعد از جنگ هستند باید توجه داشته باشند که ایران در نوع خود در دنیا جزو تعداد کشورهای معدودی است که انجمن سینمای جوان را بناکرده و زمینه را برای رشد و شکوفایی جوانان کشور در عرصه هنر و فرهنگ فراهم نموده است.

او با اشاره به اینکه صنعت سینما گران است گفت : در سال ۶۴ موفق به تشکیل انجمن سینمای جوان در شهرهای مختلف کشور شده ایم.
وی به وجود ۵۹ دفتر انجمن سینما در شهرهای ایران اشاره و خاطرنشان کرد : یک مدیر فرهنگی باید به سینمای جوان اهمیت دهد و بتواند شایستگی های جوانان حوزه سینمای  شهر خود را پرورش دهد.

ایل بیگی در زمینه برگزاری جشنواره های فیلم کوتاه گفت : امسال ۴ جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه در دست اجرا داریم که اراک و تربت حیدریه ( خراسان رضوی ) اجرا شد و امیدواریم در کرمان نیز این جشنواره منطقه ای اجرا شود و ما نیز حمایت خواهیم کرد.
وی در پایان اذعان داشت : همه فیلم سازان باید از نظر شخصیتی ویژه باشند و همچنین آثارشان نیز با کیفیت و پیام رسان قوی در بعد مسائل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی طوری شکل گیرد که در عرصه بین الملل مطرح شوند.

برچسب ها:
نقشه راه و برنامه های جدید برای فعالیتهای انجمن های سینما طراحی شد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان