پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

طرح های فرهنگی قرآنی ویژه ای در شهرستان رفسنجان اجرا می شود

طرح هاي فرهنگي قرآني ويژه اي در شهرستان رفسنجان اجرا مي شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: امسال بنا داریم طرح های فرهنگی قرآنی ویژه ای برای شهرستان اجرا کنیم.

حجت الاسلام سید محمود حسینی در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی”، اظهار داشت: طرح توسعه فعالیت های فرهنگی در مساجد شهرستان که تدوین شده برای اجرا در ماه مبارک رمضان انجام خواهد گرفت.

وی افزود پتانسیل های ویژه ای در شهرستان در زمینه ترویج و تبلیغ معارف دینی موجود است که می توانیم این استعدادها را شکوفا و برای باروری آن برنامه ریزی کنیم.

حسینی خاطر نشان کرد این سازمان طرح ها و برنامه های فرهنگی و تبلیغی خود را برای آحاد جامعه متمرکز کرده است و برای اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی و تبلیغی نیاز به اعتبار ویژه ای است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم ویژه کارکنان دولت شامل طرح‌های آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن کریم , تفسیر آیات برگزیده قرآن کریم در ماه مبارک رمضان برای کارکنان دولت در نظر گرفته‌ایم که این قشر در قالب طرح مذکور می‌توانند از آموزش قرآن در رشته‌های مختلف بهره‌مند شوند و بهترین فرصت است، لذا هر اداره‌ای که مکانی برای این مهم داشته باشد در خود اداره این آموزش‌ها توسط اساتید اعزامی ما ارائه می‌شود و هر اداره‌ای هم که مکانی برای آموزش ندارد در محل اداره تبلیغات اسلامی از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند

حسینی ماه شعبان را زمینه‌ای برای آماده شدن برای بهره‌مندی از فضیلت‌های ماه رمضان خواند و اظهار داشت: عظمت ماه مبارک رمضان به علت روزه گرفتن نیست، بلکه برای نزول قرآن کریم است.

وی تصریح کرد: در ماه قرآن همه باید با قرآن آشتی کنیم و در سال جاری که سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است، ما مسئولان باید فعالیت‌های خود را در رابطه با قرآن بیشتر کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) تمسک به قرآن در زمان فتنه‌ها را از ملزومات جامعه دانستند و امروز که فتنه‌های فرهنگی به اوج خود رسیده باید قرآن فرا راه ما قرار گیرد.

وی بر اصلاح نماز تأکید کرد و بیان داشت: یکی از کارهای ارزشمند در ماه مبارک رمضان اصلاح قرائت نماز است.

مسئول تبلیغات اسلامی رفسنجان همچنین از برنامه فرهنگی و قرآنی در تابستان برای جوانان و نوجوانان خبر داد.

خروج از نسخه موبایل