مشکلات بخش های رفسنجان در جلسه شورای اداری بررسی شد

  • شناسه خبر: 40338
مشکلات بخش های رفسنجان در جلسه شورای اداری بررسی شد

آقایان حسنی ، برهانی ، نقیبی و آرمان بخشداران بخشهای مرکزی ، کشکوئیه ، فردوس و نوق رفسنجان مشکلات زندگی مردم منطقه خود را در جلسه شورای اداری شهرستان بیان و استمداد طلبیدند. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، محمد حسنی بخشدار مرکزی رفسنجان در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت : کمبود آب و چاههای خودگردان […]

خانه » آخرین اخبار » مشکلات بخش های رفسنجان در جلسه شورای اداری بررسی شد

آقایان حسنی ، برهانی ، نقیبی و آرمان بخشداران بخشهای مرکزی ، کشکوئیه ، فردوس و نوق رفسنجان مشکلات زندگی مردم منطقه خود را در جلسه شورای اداری شهرستان بیان و استمداد طلبیدند.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، محمد حسنی بخشدار مرکزی رفسنجان در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت : کمبود آب و چاههای خودگردان استحصال آب بهداشتی و مصرفی از مشکلات بزرگی است که مردم روستاهای بخش مرکزی را به ستوه در اورده است.

وی افزود : مصرف بی رویه سموم و کودهای شیمیایی مشکلات زیست محیطی و میزان بهره وری پایین را برای مردم ایجاد کرده که جا دارد با راه اندازی شرکت مناسب ارائه کود و سموم با کیفیت و همچنین راهنمایی کشاورزان توسط کارشناسان در خصوص نحوه و چگونگی مصرف کود و سم هم اشتغالزایی و هم جلوگیری از افراد سودجو در زمینه قاچاق کود و سموم غیر استاندارد می شود.

حسنی تصریح کرد : در روستای اودرج سایت گردشگری راه اندازی شده و کمک بیشتر از جانب مسئولین را در حوزه توسعه صنعت گردشگری در روستاهای دیگری که جاذبه های گردشگری دارند خواهانیم.

وی خاطرنشان کرد : در دو سال اخیر بازدید های خارجی از روستاهای دارای طبیعت و جاذبه های گردشگری در رفسنجان بودند شده است.

بخشدار کشکوئیه رفسنجان نیز گفت : امسال ۱۰ هزار هکتار از باغات پسته این منطقه در ارقام کله قوچی و احمد اقایی  به میزان ۸۰۰ میلیارد ریال دچار سرمازدگی شد.

حسین برهانی افزود : تعدادی از واحدهای پرورش دام و طیور به دلیل افزایش قیمتهای نهاده ها و خوراک دام تعطیل شده است.

او اضافه کرد : ۹۰ نیروی استخدامی در آموزش و پرورش داریم که هنوز مستقر نشده اند تقاضای انتقال داده اند.

برهانی به مشکل کمبود آب در کشکوئیه اشاره و افزود : مردم این منطقه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بدهی به شبکه آب رسانی دولت دارند.

وی خاطرنشان کرد : صنعت گردشگری کشکوئیه و آثار تاریخی به جامانده از دوران قبل در معرض نابودی است.

بخشدار فردوس هم از مشکلات جاده ای و تلفات در جاده نوق رفسنجان گلایه کرد و گفت : ساماندهی و تکمیل این محور کاهش تلفات را در بر خواهد داشت.

عباس نقیبی افزود : ۲۵ روستای این منطقه گازدار هستند اما برای ساماندهی امور گازی و نصب انشعابات در داخل منازل مشکلاتی وجود دارد که با راه اندازی اداره گاز در این منطقه مشکلات مرتفع می گردد.

علی آرمان بخشدار نوق رفسنجان نیز در این جلسه به فاقد شناسنامه دار بودن برخی اراضی کشاورزی در این منطقه اشاره کرد و گفت : جاده بافق – نوق به دلیل عدم بودجه تکمیل نشده و زیرسازی های آن نیز در حال تخریب است.

وی تصریح کرد : کمبود آب ، مشکلی است که کشاورزان این منطقه را دچار خسارتهایی از جمله خشکسالی کرده لذا احداث واحدهای گلخانه ای می تواند در اشتغالزایی و تولید محصول کمک کند.

برچسب ها:
مشکلات بخش های رفسنجان در جلسه شورای اداری بررسی شد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان