بفرمائید کشک و پسته، سنتی ترین غذای رفسنجان

  • شناسه خبر: 40153
بفرمائید کشک و پسته، سنتی ترین غذای رفسنجان

ریشه ی این غذا به  کشک و بنه ی سنتی رفسنجان برمیگردد ، بنه یا پسته کوهی مادر پسته کنونی رفسنجان محسوب می شود که بسیار مغذی و روغن آن خواص گیاهی بسیاری را دارد. به گزارش “خانه خشتی”، غذاهای سنتی بسیاری در کشور وجود دارد که هرکدام متناسب با شرایط آب و هوایی آن […]

خانه » آخرین اخبار » بفرمائید کشک و پسته، سنتی ترین غذای رفسنجان

ریشه ی این غذا به  کشک و بنه ی سنتی رفسنجان برمیگردد ، بنه یا پسته کوهی مادر پسته کنونی رفسنجان محسوب می شود که بسیار مغذی و روغن آن خواص گیاهی بسیاری را دارد.

به گزارش “خانه خشتی”، غذاهای سنتی بسیاری در کشور وجود دارد که هرکدام متناسب با شرایط آب و هوایی آن منطقه بوجود آمده است، بعضی از این غذاها فقط برای ذائقه ی مردم همان منطقه خوشایند است اما ممکن است مردم سایر مناطق هم با خوردن یک باراز آن غذا شیفته ی طعم دلچسب آن شوند.

کشک و پسته(به زبان محلی رفسنجان کشک و مغز) یکی از این غذاها ست.

سنتی ترین غذای رفسنجان کشک و پسته است، هرچند اگر در رستوران های این شهرستان گشتی بزنید، کمتر ببینید که این غذا را طبخ میشود.

ریشه این غذا به غذای کشک و بنه برمیگردد ، بنه یا پسته کوهی مادر پسته کنونی رفسنجان محسوب می شود که بسیار مغذی و روغن آن خواص گیاهی بسیاری را دارد.

برای تهیه آن ابتدا مغز پسته و پیاز را با چرخ دستی یا برقی له می‌کنند، این مواد را در ظرفی ریخته و با مقداری روغن و ادویه کمی آن را تفت می دهند و پس از این که کمی سرخ شد کشک را به آن اضافه میکنند.

ممکن است در کنار مغز پسته از دیگر مغزها خوراکی نیز در این غذا استفاده شود.

لذت خوردن این غذا بیشتر می شود وقتی برای صرف آن از کشک ساب(به زبان محلی تقار) استفاده کنید و خوردن سیر به همراه این غذا طعم فوق العاده ای را به آن می دهد.

برچسب ها:
بفرمائید کشک و پسته، سنتی ترین غذای رفسنجان کشک مغز رفسنجانی کشک و پسته
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان