پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

برگزاری مراسم جشن در کوهبنان!!!

صبح روز ۱۵ خرداد ماه همزمان با سالروز قیام خونین مردم تبریز که از سوی معمار و بنیانگذار کبیر انقلاب برای همیشه عزای عمومی اعلام شده ، مراسم جشنی در شهرستان کوهبنان برگزار شد .

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ۷۲عارف ، در اهمیت سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد که سرآغاز داستان بلند و پایان ناپذیر انقلاب اسلامی ایران بود همین بس که امام خمینی (ره ) علیه در باره این روز عظیم در تاریخ ایران فرمودند «با فرا رسیدن پانزده خرداد، خاطره غم انگیز و حماسه آفرین این روز تاریخی تجدید می شود… من روز پانزده خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم.»

حال با توجه به اهمیت و قداست این روز بزرگ همه ساله و در گوشه و کنار کشور مراسماتی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطرات سختی های و جان افشانی های راه انقلاب و خمینی کبیر برگزار می شود.

اما در شهرستان کوهبنان که بعنوان بام فرهنگی استان کرمان نامگذاری شده است نه تنها مراسم در جهت نکوداشت این روز برگزار نشد بلکه جشنی با حضور معلمین و دانش آموزان ۵۰ سال گذشته اولین مدرسه کوهبنان یعنی دوشاب خانه قدیم و کاشانی جدید در این مدرسه برگزار شد .

البته قصد ما از بیان این مطلب مخالفت با برگزاری این گونه مراسمات در شهرستان نیست کما اینکه این مراسمات در پاره از مواقع می تواند در جهت رشد کوهبنان مفید فایده باشد لیکن برگزار کنندگان جشن می توانستند با تدبیری بهتر تاریخ برگزاری این مراسم را تغییر داده و در روز دیگری این مراسم را برگزار کنند .

صالحی دبیر هماهنگ کننده این مراسم گفت : جهت برگزاری این جشن یک روزه از دوماه قبل برنامه ریزی های لازم انجام شده است و برای دومین این مراسم در کوهبنان برگزار می شود .

خروج از نسخه موبایل