بازدید تیم ارزیابی هتلینگ وزارت بهداشت از زایشگاه و بیمارستانهای رفسنجان

  • شناسه خبر: 40043
بازدید تیم ارزیابی هتلینگ وزارت بهداشت از زایشگاه و بیمارستانهای رفسنجان

تیم ارزیابی هتلینگ بیمارستانها از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، نحوه هتلینگ و ارائه خدمات به بیماران در زایشگاه نیک نفس و دو  بیمارستان مرادی و علی ابن ابیطالب رفسنجان مورد ارزیابی قرار دادند. به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، دکتر حسن برکتی عضو این تیم در بازدید از بیمارستانهای دولتی رفسنجان گفت : […]

خانه » آخرین اخبار » بازدید تیم ارزیابی هتلینگ وزارت بهداشت از زایشگاه و بیمارستانهای رفسنجان

تیم ارزیابی هتلینگ بیمارستانها از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ، نحوه هتلینگ و ارائه خدمات به بیماران در زایشگاه نیک نفس و دو  بیمارستان مرادی و علی ابن ابیطالب رفسنجان مورد ارزیابی قرار دادند.

به گزارش خبرنگار”خانه خشتی”، دکتر حسن برکتی عضو این تیم در بازدید از بیمارستانهای دولتی رفسنجان گفت : برای ارتقاء هتلینگ بیمارستانها مبلغی از ارزش افزوده لحاظ شده و در اختیار بیمارستانهای دولتی زیر نظر دانشگاههای علوم پزشکی وزارت بهداشت قرار می گیرد.

برکتی تصریح کرد :طرح تحول نظام سلامت از ۱۵ اردیبهشت جاری شده که یکی از اولویتهای این طرح ، احترام به بیمار و ساماندهی کردن خدمات اقامتی در بیمارستان‌ها (هتلینگ) است.

وی ادامه داد : این کار نیازمند آموزش و تربیت نیروهای شاغل در مراکز درمانی است ، در بحث هتلینگ که امسال برجسته شده است مسئولین بیمارستانها باید به طور مرتب میزان رضایت بیمار را مورد بررسی قرار دهند و در صورت مشاهده کاستی در این طرح ، سعی در رفع آن نمایند تا تسهیلات ارائه شده به بیمار و همراهان نتیجه بخش شود.

دکتر برکتی خاطر نشان کرد : بسته های حمایتی برای بیماران سرپایی ، بیماران خاص ، ماندگاری پزشکان ، ارتقاء هتلینگو دیگر حمایتها در طرح نظام سلامت دیده شده و امیدواریم بحث سلامت مردم که دغدغه دولت است با این طرح برای نسلهای آینده جهت دهی شود .

وی افزود : افرادی که در این نظام کار کارشناسی می کنند در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آحاد مردم جدی هستند .

وی در بازدید از بیمارستان مرادی گفت : این بیمارستان به دلیل قدمت زیاد ، فرسوده است به طوری که فاضلاب در دیوارهای آن رسوخ کرده و وضعیت نامطلوبی دارد که باید سیستم فاضلاب تعمیر و دیوارها رنگ امیزی شود تا بیماران با آسودگی بهبود یابند.

برکتی اظهار داشت : در این بیمارستان کمبود تخت و سرویس بهداشتی و کمبود نیروی انسانی، استاندارد نبودن تخت و درب و پنجره ها از دیگر مشکلات بود. و مسئولین دانشگاه و وزارتخانه در صدد رفع این مشکلات هستند.

برکتی و هیئت همراه همچنین از بیمارستان علی ابن ابیطالب نیز بازدید کردند و موارد و مشکلات را راستی آزمایی کردند و قرار شد بر اساس ارائه این گزارشات به وزارت بهداشت مبالغی برای ارتقاء هتلینگ این بیمارستانها به مسئولین پرداخت شود ضمن اینکه این طرح استمرار دارد و در صورت نواقص بیشتر مبلغ بیشتر ارائه می شود.

دکتر برکتی وضعیت هتلینگ بیمارستانهای رفسنجان را غیر مطلوب ارزیابی کرد که بایستی وزارتخانه توجه خاصی بکندکه سالهاست برای بیمارستان بودجه هتلینگ تخصص نداده است.

بیمارستان مرادی دارای بخشهای اعصاب و روان ، چشم پزشکی ، گوش و حلق بینی و ارولوژی و دارای ۹ پزشک ، ۲۵ تخت و ۱۹نیروی انسانی است.

رئیس مرکز زنان و زایمان زایشگاه نیک نفس رفسنجان نیز گفت : این مرکز دارای بخشهای اتاق عمل ، اورژانس ، نوزادان و csr و دارای ۲۴ متخصص در امر زنان ، بی هوشی ، اطفال و عمومی و همچنین ۱۲۶ پرسنل در زمینه مامایی ، پرستار و اتاق عمل است .

دکتر حمید ابوسعیدی افزود : این مرکز ۸۶ تخت دارد و همیشه ظرفیت آنها پر است.

او با اشاره به میزان خدمات دهی بالا و فضای کم این مرکز اضافه کرد : روزانه ۳۰ تا ۳۵ زایمان طبیعی و سزارین و بین ۱۵ تا ۲۰ عمل جراحی در این مرکز انجام می شود که بیماران از سراسر استان و حتی از استان هرمزگان نیز به این مکان مراجعه می کنند.

ابوسعیدی خاطرنشان کرد : فضای اولیه این مرکز با زیر بنای ۵ هزار متر مربع در سال ۴۵ تاسیس شد .

این تیم قرار است به شهرستانهای راور و زرند و همچنین زاهدان برای ارزیابی هتلینگ بیمارستانها عزیمت کنند.

برچسب ها:
بازدید تیم ارزیابی هتلینگ وزارت بهداشت از زایشگاه و بیمارستانهای رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان